Gå til innhold

Sparkesykkel

Anbefalte innlegg

Gjest darkside

Gutten min ønsker seg sparkesykkel til femårsdagen. Jeg er skeptisk til kjøretøy uten bremser... Finnes det sparkesykler med håndbrems? Vet at det finnes noen med noe du tråkker på over bakhjulet, men det krever jo både ganske mye styrke og ikke minst balanse fra barnet. Ikke noe særlig for en femåring, vil jeg tro.

Erfaringer noen?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/231737-sparkesykkel/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest moren til jente på snart fire

Min datter på snart fire fikk sparkesykkel rundt påsketider i år. Det har gått fint. Ho har god kontroll over sykkelen .. Ho kjører til og med i bakkene med sykkelen uten problemer. Bakbremsa er slett ikke vanskelig å bremse med, det er nesten nok å komme borti dekselet over bakhjulet så bremser det. Men så klart..man må jo ha balansen før man greier å bremse.. Men det var ikke noe problem før ho fikk balansen i orden heller.. Da hoppet ho av i fart om ho synes farten ble for stor. Det er jo ikke stort verre å falle av sparksykkelen enn å falle under løping, for man er jo faktisk bare et par cm over bakkenivå. Ho har aldri slått seg ved bruk av sparksykkelen.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/231737-sparkesykkel/#findComment-1760553
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...