Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest bente35

Uff, nå ble jeg mismodig...dette betyr jo at bare 9 dager ble med, eller? Var ikke forrige cut off date 6.?

Dette blir et laaaangt år:-(

Men dere, er det noen som har prøvd å studere litt kinesisk i ventetiden? Noen som har tips til hvor man i såfall begynner...? kanskje noen som vil studere sammen med meg?

Ser for meg at et opphold i kina blir langt mere spennende med en viss kjennskap til skriftspråket:-)

Uff, nå ble jeg mismodig...dette betyr jo at bare 9 dager ble med, eller? Var ikke forrige cut off date 6.?

Men dere, er det noen som har prøvd å studere litt kinesisk i ventetiden? Noen som har tips til hvor man i såfall begynner...? kanskje noen som vil studere sammen med meg?

Ser for meg at et opphold i kina blir langt mere spennende med en viss kjennskap til skriftspråket:-)

Jeg lærte meg litt mandarin i forbindelse med adopsjon nr 1 (tok kurs på Folkeuniversitetet) Har tatt ett kurs til nå. Kan anbefale serien Collquial Chinese (cd +lærebok). Det finnes ellers mange kurs på nettet f.eks

http://www.bbc.co.uk/languages/chinese/real_chinese/index.shtml

Tegnene er en bøyg, men et er mulig å lære seg de viktigste :-)

Gjest bente35

Jeg lærte meg litt mandarin i forbindelse med adopsjon nr 1 (tok kurs på Folkeuniversitetet) Har tatt ett kurs til nå. Kan anbefale serien Collquial Chinese (cd +lærebok). Det finnes ellers mange kurs på nettet f.eks

http://www.bbc.co.uk/languages/chinese/real_chinese/index.shtml

Tegnene er en bøyg, men et er mulig å lære seg de viktigste :-)

vet du om det er mandarin som er det største språket?

Uff, begynte å sjekke noen internet sider, men jeg tror jeg må virkelig sette av tid for å finne ut av hva som fins på nettet....Masse spennende!

Annonse

Kjenner også at jeg blir litt svett i trøya av å vite hvor kort vi er kommet. Ikke godkjent av bufetat en gang - og etter det kommer ventetida i Kina...

MEN - lykke til de som som venter telefon nå!

• 2 uker senere...

Tror du vil ha større nytte (og glede) av å lære litt muntlig og det er også mindre overveldende. Jeg bestilte Pimsleur's Quick and Easy Mandarin Chinese hos Amazon og lærte meg ca 50 - 100 forholdsvis nyttige ord/fraser/setninger jeg kunne bruke i Kina. Det var 4 år siden og det sitter ennå (!) så det var veldig effektivt pedagogisk.

Det er CD'er som du kan høre på vei til jobb e.l.

De største språkene er mandarin og kantonesisk. Mandarin er nok det største av de to.

Ha det gøy.

ooops - skrev svar til Snowdrop - det skulle være til deg - om å lære kinesisk.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...