Gå til innhold

hvordan slutte med amming?

Anbefalte innlegg

Gjest noen som har tips?

Har en "baby" på 11 mnd som er helt vill etter pupp og får fortsatt til hvert måltid. H*n spiser mye mat også, så melken erstatter ikke mat. Tar ikke flaske og blir helt krakilsk hvis h*n ikke får pupp. Begynner å bli litt sliten av all denne ammingen og ser snart for meg nedtrapping...men hvordan skal jeg få til det??????

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/231801-hvordan-slutte-med-amming/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Man må bare bestemme seg for når man kan gi pupp, og holde på det. Ha på klær som gjør det vanskelig å komme til puppene hvis det er et problem med forsøk på "selvbetjening. Hvis ungen maser, sier du "nei, ikke pupp nå", og finner på noe annet. Tilby vann (eller mat hvis det er spisetid), og finn på noe morsomt å gjøre som avleder ungen.

Kanskje du skulle definere når på dagen og hvor det fremdeles blir servert pupp. Det siste faste puppemåltidet vi beholdt, var i senga om morgenen. Da var det nytteløst å be om pupp andre steder. (hvis ungen var utrøstelig og måtte roes med puppen tok vi det også i min seng)

Noen synes det er greit å kutte tvert, men de fleste tar vel en gradvis nedtrapping.

Hvis ungen kun får pupp til måltider, så bør vel dette kunne løses ved at du unngår å være tilstede ved måltidene i noen dager?

Det holder kanskje at du går et annet sted i huset, eller ut en tur, mens du overlater matingen til far,eller en annen hjelper.

Da er jo ikke fristelsen tilgjengelig, og ungen unngår frustrasjonen ved å bli nektet puppen.

Hvis dette blir vanskelig å gjennomføre på til alle måltider, så kan jo metoden også brukes til nedtrapping..

Ellers er jeg enig i det andre svaret du fikk, at du bare må være konsekvent og bestemme at nok er nok.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...