Gå til innhold

medisiner??

Anbefalte innlegg

Gjest lamoro

Er bipolar 1,har prøvd det som er av medisiner,Ad ,stemningstabiliserende,Lithium,antipsykotika og ECT.

Hittil har ikke noe hatt ønsket effekt.

Har vært uten medisinering i ca.1 år.Er blitt veldig ustabil,skifter fra å være deprimert til ganske høyt oppe i løpet av timer/ og eller dager.Angsten har blitt veldig sterk,den har gjort meg isolert fra omverdenen.Tar Alopam bare når det er høyst nødvendig,har stor respekt for den type medisin.

Er kommet i stor tvil ,skal jeg begynne på igjen med medisiner,og i tilfelle hva kan gjenstå som virker?

Livskvaliteten er dårlig,har ikke lyst til å ha det slik heller,men er blitt ambivalent i forhold til medisiner,siden virkninger har uteblitt.Føler også jeg er en "raring" siden ikke noe har hatt effekt på meg.

Er det bare for meg å gi opp tanken på at noe kan virke?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/231830-medisiner/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kjente meg også som en "raring" som bare ble verre av medisiner og som hadde svinginger innenfor timer og dager slik du beskriver. Har også en bipolar diagnose, men er usikker på om den stemmer helt.

Har du prøvd andre former for terapi enn medisiner?

Av alt jeg har prøvd gjennom årene, har kognitiv terapi, radikal kostholdsendring og mye mosjon vært det som ser ut til å ha best effekt over tid for meg.

Angsten min slapp taket da jeg konfronterte den, og gjorde alle de tingene jeg ikke turte selv om jeg nesten "døde" av angst. Det var fryktelig tøft, men det var sannelig verdt det.

Lever et nokså "normalt" liv i dag, selv om jeg må ta hensyn til mine sårbarheter, blant annet ved at jeg ikke utsetter meg selv for stress.

Synes ikke du skal gi opp, selv om medisiner kanskje ikke er veien å gå :-) Kanskje det finnes måter å jobbe på med utfordringene dine som du ikke har prøvd ennå?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/231830-medisiner/#findComment-1761340
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...