Gå til innhold

NHD-ikke helt psykiatrispørsmåø

Anbefalte innlegg

Gjest Violsa

Nå har jeg fått den hypokonderfrykten i meg igjen. Jeg har den rare stoffskiftesykdommen vet du. Også har jeg fått vite at jeg ihvertfall har D-vitaminmangel , i tillegg til at jeg mangler sink og selen og kalsium. Behandlingen er mulitivitamin hver dag , rocatrol , kalsium da.

Synet mitt har forverret seg det siste halvåret og nå lurer jeg på om jeg kanskje har a-vitamin mangel også. Tenk om jeg er på vei til å bli blind?

Lurer på¨om jeg skal be om ny utredning på psykosomatisk avdeling på riksen. Gått der engang før og da var jeg veldig dårlig og begynte på zoloft.Men de g ir bare kortsiktig behandling uansett.

Jeg føler meg så maktesløs bare. Dps her hvor jeg bor tilbyr bare samtaler med sosionom. Vil egentlig gå på noe medisiner som funker. Men jeg klarer ikke følge opp. Så jeg greier å kanskje slutte i behandlingen fordi jeg kjenner meg bedre , eller fordi jeg ikke får noen virkning . Er til og med sløv med de medisiner for den fysiske sykdommen min. Har ikke tatt b12 sprøyte på 6 måneder nå.skal ta hver 2

Men nå skal jeg være flink. Hvis jeg har fått dårligere syn på grunn av a-vitamin mangel. vil det da bli bedre om jeg tar multivitamin i en måned.og mangelen blir rettet opp?

Er veldig belastning siden jeg også skal vitne i rettsaken mot overgriper om knapt 14 dager.

Gruer meg veldig.

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

1. Jeg antar at siden du har tatt så mange vitaminprøver, så er a-vit også målt. Om verdien hadde vært for lav, hadde du vel fått visst det.

2. Synes ikke det er noe poeng med ny utredning så lenge du ikke engang har tatt den medisinen du skal ha.¨

3. Det første du må gjøre er å følge det opplegget somer lagt inkl B12 inj.

4. Det vil sikkert ikke skade å ta en multivitamintablett daglig.

Gjest Violsa

1. Jeg antar at siden du har tatt så mange vitaminprøver, så er a-vit også målt. Om verdien hadde vært for lav, hadde du vel fått visst det.

2. Synes ikke det er noe poeng med ny utredning så lenge du ikke engang har tatt den medisinen du skal ha.¨

3. Det første du må gjøre er å følge det opplegget somer lagt inkl B12 inj.

4. Det vil sikkert ikke skade å ta en multivitamintablett daglig.

hvis jeg viste jeg fikk riktig medisin så.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...