Gå til innhold

NHD: Diabetes av Zyprexa

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Nickname is already in use

Hvis man ser på den mengden bivirkninger stort sett alle medikamenter kan ha, så er vel ikke Zyprexa en versting?

Ser du henviser til Lyrica i en tråd lenger nede. Har du sett på bivirkningsprofilen der?

Diabetes er da en betydelig mer alvorlig bivirkning enn noe annet, ettersom det ikke er mulig å bli frisk av det!

Gjest overleveren

De fleste medikamenter kan i sjeldne tilfeller gi alvorlige bivikninger.

Statens legemiddelverk, SLV, vurderer fordeler mot ulemper før de gir sin godkjenning til nye medisiner.

I hvor stor grad har enkeltindividet selv ansvaret for utvikling av alvorlige bivirkninger?

Slik jeg ser det er det fire parter: 1. Produsenten. 2. Helsevesenet. 3. Legemiddelverket. 4. Pasienten.

Alle disse parter er delvis ansvarlige for å innhente/kjenne til informasjon om mulige bivirkninger.

Men hvor stort ansvar har pasienten selv for dette?

Det jeg spør om er i anledning erstatningssøksmål for tort og svie i ettertid.

Fra de tre andre parters side, så er jo bivirkningen en overlagt handling fordi man vet at i et statistisk sett antall saker så vil den alvorlige bivirkningen oppstå.

Men sett fra pasientens side, så ser man ikke sitt ansvar for å finne dette ut, før i ettertid.

Fra min side, vil det jo nå være uansvarlig å ta noen som helst medikamenter, dersom min tilstand da ikke er livstruende, eller meget smertefull.

Annonse

De fleste medikamenter kan i sjeldne tilfeller gi alvorlige bivikninger.

Statens legemiddelverk, SLV, vurderer fordeler mot ulemper før de gir sin godkjenning til nye medisiner.

ja, og så? det er nylig blitt bevist at noen medisner virker mot sin hensikt. Statens legemiddelverk er bare et folkelig sponset organ. Hva de private selskapene foretar seg er vi pilletrillere lykkelig uvitende om. Så fint at vi ihvertfall er glade.

• 3 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...