Gå til innhold

Noen tanker rundt det å ha flere barn!

Anbefalte innlegg

Gjest Litt filosofering bare.....

Har selv tre barn og husker da jeg bare hadde ett. Den første tiden var jeg så veldig "moralsk"- visste godt hvordan mitt barn skulle oppdras, skulle aldri få godterier annet enn på lørdager, skulle ikke oppføre seg sånn eller slik, skulle aldri være frekk, skulle være glad og fornøyd og ikke minst takknemmelig(for det ville hun sikkert bli hvis jeg bad henne om det!!!), skulle i det hele tatt bli slik jeg ønsket og trodde jeg kunne forme henne til- NÅ VET JEG BEDRE: barn blir ikke sånn som man tror- de har jo faktisk en personlighet og ikke minst en egen VILJE!- heldigvis- tror jeg var utrolig naiv før jeg forsto at barn ikke lystrer nødvendigvis og at "trassalder" ikke kommer ved 3år og slutter året etter- den varer og varer og begynner lenge før tre års alder....morro å tenke tilbake på hvordan jeg trodde det skulle bli. Jeg har en bok hvor jeg skriver i ; tanker rundt det å være mor, hva som er problematisk, bra, gøy, spennende, villt, hysterisk, skummelt osv osv- det er et tips til andre som liker å filosofere og utrolig gøy å lese i siden-

Fortsetter under...

He, he - ja, man svelger noen kameler underveis.

Jeg tenkte på det senest i dag. Når storesøster var lita så passet jeg på at hun var nyvasket nesten hele tiden. Klærne ble skiftet om de ble litt skitne.

Med stakkars lillebror - nr. 3 er det definitivt ikke så nøye! Han blir tørket litt av etter maten, går med flekker på klærne (får rene klær skal vi bort da), og lider ingen nød!

Skulle jeg skiftet på ham like ofte som med storesøster hadde jeg i alle fall ikke sett noe ende på skittentøysberget.

Litt enig i noe av det du skriver, men jeg syns førstegangsmødre ofte blir undervurderte, og det irriterer meg. Jeg var ikke noen hysterisk førstegangsmor som ikke lot barnet bli møkkete o.l og det tror jeg ikke de fleste er. Barna mine får bare godteri en gang i uken og bla.bla.bla.

Den "ovenfra og ned" holdningen til mange flerbarnsmødre er like irriterende som mastete svigermødre.

*bjeff* :)

Annonse

Gjest Litt filosofering bare......

Litt enig i noe av det du skriver, men jeg syns førstegangsmødre ofte blir undervurderte, og det irriterer meg. Jeg var ikke noen hysterisk førstegangsmor som ikke lot barnet bli møkkete o.l og det tror jeg ikke de fleste er. Barna mine får bare godteri en gang i uken og bla.bla.bla.

Den "ovenfra og ned" holdningen til mange flerbarnsmødre er like irriterende som mastete svigermødre.

*bjeff* :)

Oj oj litt nærtagen eller?

Jeg kritiserer jo ingen andre enn meg selv slik jeg var da jeg hadde mitt første barn!

Hvis du gjør alt "riktig" og er sikker på at du alltid vil mene det er vel det fint for deg. Jeg er av de som tror man lærer etterhvert og at jo mer erfaring man har jo mer vil man møte seg selv i døra og det er jo brA DET VEL???????

Oj oj litt nærtagen eller?

Jeg kritiserer jo ingen andre enn meg selv slik jeg var da jeg hadde mitt første barn!

Hvis du gjør alt "riktig" og er sikker på at du alltid vil mene det er vel det fint for deg. Jeg er av de som tror man lærer etterhvert og at jo mer erfaring man har jo mer vil man møte seg selv i døra og det er jo brA DET VEL???????

Nei, ikke spesielt, noe jeg antok at du forsto om du leste hele innlegget, smileys inkludert.

Om jeg gjør alt riktig vet jeg ikke, men i forhold til mine oppfatninger av hvordan mine barns barndom skal være så syns jeg at jeg gjør en god jobb og klapper meg på skulderen for det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...