Gå til innhold

påkledning nå på våren..(er jeg på jordet)

Anbefalte innlegg

Gjest mye tøy...

i dag har det vært kjempe vær her vi bor..solen har varmet og det har vært godt.

når jeg hentet datteren vår på 3 år i bhg så lekte de ute.der de leker står sola på så det varmer bra.

de fleste gikk i vanlig jakke,bukse og joggesko.

men vår datter hadde på seg tykk vinterdress med for,gummistøvler og topplue!!

er det bare meg som synes dette var mye tøy eller kan jeg si fra om dette på en grei måte til fredag.

de tantene på hennes avd var på møte når jeg hentet så jeg sa ikke noe i dag

Fortsetter under...

Gjest sånn bare for å få det sakt ;o)

Tanter??

Har du slektningene dine ansatt der også?

(Forøvrig er jeg enig, det hørtes ut som altfor mye klær. Gjør som meg, ta de vinterklærne med hjem så kan de ikke ta dem på).

Gjest mye tøy....

[quote name=Angelica :o)' timestamp='1148498621' post='3129579]

Hvorfor hadde de kledd kun din unge sånn?

Jeg hadde sagt ifra/spurt.

PS! Det heter ikke tanter :P

jeg fikk ikke spurt om hvorfor de hadde kledd henne slik fordi de ansatte var på møte.vil ta det opp med de på hennes avd..

har skjønt att det ikke heter tanter men hva sier dere andre da..

vi har nå alltid sakt det her hvor vi bor

Angelica :o)

jeg fikk ikke spurt om hvorfor de hadde kledd henne slik fordi de ansatte var på møte.vil ta det opp med de på hennes avd..

har skjønt att det ikke heter tanter men hva sier dere andre da..

vi har nå alltid sakt det her hvor vi bor

Jeg skjønte at du ikke fikk spurt, men du kan vel spørre neste gang du er i barnehagen? Iallfall hvis det gjentar seg..

Vel..Da bør dere endre på det. :)

Annonse

Gjest mye tøy...

[quote name=Angelica :o)' timestamp='1148499300' post='3129606]

Jeg skjønte at du ikke fikk spurt, men du kan vel spørre neste gang du er i barnehagen? Iallfall hvis det gjentar seg..

Vel..Da bør dere endre på det. :)

hvorfor er det så viktig og ikke si tante..

Angelica :o)

Det skjønner du vel??

Pedagogisk leder/avdelings leder og pedagogisk medarbeider/ assistent er mer passende titler på barnehagepersonalet. Det er det vi er ansatt som, ikke tanter.

Gjest mye tøy..

[quote name=Angelica :o)' timestamp='1148499758' post='3129623]

Det skjønner du vel??

Pedagogisk leder/avdelings leder og pedagogisk medarbeider/ assistent er mer passende titler på barnehagepersonalet. Det er det vi er ansatt som, ikke tanter.

så det er så viktig med riktige tittler altså..

greit det men tror nok att så lenge de ikke sier noe på att vi sier tanter eller navnet deres,så kommer jeg til og fortsette med det..

Mrs. Wallace

Fordi det ikke er barnas tanter. Det er folk som jobber i barnehagen.

Kall dem ved navn når dere snakker til dem eller med barna om dem, og skal du fortelle om dem til andre, kan du vel bruke avdelingsleder, assistent, hun som jobber i barnehagen eller andre betegnelser etter behov.

Annonse

greit det men tror nok att så lenge de ikke sier noe på att vi sier tanter eller navnet deres,så kommer jeg til og fortsette med det..

Vi kaller dem "Voksne" :) Ikke like hyggelig - men det er visst greit...

Kanskje det er en ide å ta hjem de tykke klærne å ha klær som passer til vårværet der du bor liggende? Ellers bør det ikke være et problem å si fra til personalet om hva du ønsker hun skal ha på.

Jeg er forresten førskolelærer, men bryr meg døyten om noen kaller meg for tante. Men ikke ofte jeg har hørt noen har sagt det heller, eneste er gutten som jeg ER tante til, som går i barnehagen min = 0)

Og jeg skjønner ikke hvorfor man må tviholde på gamle og utdaterte begreper, bare fordi man "alltid" har sagt det.

Det heter ikke tanter (med mindre man altså er i slekt), det heter ikke åndssvake, det heter ikke døvstumme, og det heter ikke "lenket til rullestolen". For å nevne noen eksempler.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...