Gå til innhold

Jammen ba hun om unnskyldning!

Anbefalte innlegg

Skreiv herinne ang. 17. mai som blei litt trist for guttungen fordi han bl.a. fikk kjeft av en dame han ikke kjente, hun mente at han hadde dytta sønnen hennes...

Nå møtte vi henne på SFO-foreldrekaffe i dag, hun kom bort, satte seg på huk ved guttungen og sa"var det deg jeg kjefta på på 17. mai?" Guttungen ble helt rar i ansiktet... "Unnskyld!" sa dama "Jeg har tenkt og tenkt på hvordan jeg oppførte meg, og sagt til meg selv at hvis jeg ser den gutten igjen må jeg be om unnskyldning"

Guttungen begynte nesten å grine (han tok seg veldig nær av den skyllebøtta han fikk), og det gjorde jammen jeg også. Kjente jeg ble skikkelig våt i øyekroken...

Hun sa også at det var fordi hun ble veldig redd da ungen hennes datt ned, men at det var en forklaring, ikke en unnskyldning for oppførselen hennes. Hun hadde virkelig fått seg en lærepenge, sa hun.

-og jammen skiftet jeg oppfatning ang. "kjærringa". Veldig voksent å be om unnskyldning, det var det ikke alle som hadde gjort.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/231962-jammen-ba-hun-om-unnskyldning/
Del på andre sider

Fortsetter under...

De er kun en terskel, og som du skiver "voksent".

Den første gengen du ber om unnskyldning, så koster det, men neste gang litt mindre. Senere koster det nesten ingenting, men gir en gevinst for en selv og for andre.

Neste gang, prøv en annen terskel: når noen fornærmer deg, prøv å snu ryggen til eller bare se på vedkommende uten å si noe. Det er uhyre vanskelig, men det går hvis du vil.

De er kun en terskel, og som du skiver "voksent".

Den første gengen du ber om unnskyldning, så koster det, men neste gang litt mindre. Senere koster det nesten ingenting, men gir en gevinst for en selv og for andre.

Neste gang, prøv en annen terskel: når noen fornærmer deg, prøv å snu ryggen til eller bare se på vedkommende uten å si noe. Det er uhyre vanskelig, men det går hvis du vil.

Jeg var ikke der når episoden skjedde, hvis det var det du tenkte på ang. fornærmelse. Jeg bare fant guttungen sammenknytt og hikstende på gulvet mens pappaen til kompisen hans prøvde å overbevise ham om at uhellet ikke var hans skyld.

Annonse

Så bra!

Jeg har fortsatt dårlig samvittighet etter å ha kjeftet uforholdsvis mye på noen guttunger som kastet stein på biler... Lot mitt dårlige humør gå utover dem. Kunne stoppa etter første setning, men det bare rant ut av meg.

Vel vel. Kommer aldri til å se de igjen, og gjort er gjort.

Annonse

Gjest uglybugly

Så bra!

Jeg har fortsatt dårlig samvittighet etter å ha kjeftet uforholdsvis mye på noen guttunger som kastet stein på biler... Lot mitt dårlige humør gå utover dem. Kunne stoppa etter første setning, men det bare rant ut av meg.

Vel vel. Kommer aldri til å se de igjen, og gjort er gjort.

Å kaste stein på biler er såpass alvorlig at de sikkert hadde godt av all den kjeften de fikk!

Det er bra at voksne tør og gidder å bry seg, det er ikke alle barn som har gode rollemodeller hjemme.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...