Gå til innhold

Min kjære svigermor...IGJEN... og igjen... hopp over dere som er leie ;)

Anbefalte innlegg

Nå er det slik at jeg har snakket ut med svigermor. Og fortalt at det er uaktuelt at vi kommer til å ha noe særlig kontakt uten at sambo (sønnen hennes) er tilstede. Hvorfor ? Lang historie ;)

Etter det har hun ligget lavt i terrenget. Men nå kom jeg hjem fra 5 dagers ferie, og jo da. Dama har selvfølgelig tatt seg til rette og flyttet på masse ting på kjøkkene.

Jeg sa til sambo: jøss, her har du ryddet ser jeg. Men da fik jeg bare bekreftelse på det jeg allrede viste. Dama hadde vært på'n igjen.

Jeg flyttet tingene på sin vanlige plass. Snakk om flere skaper som jeg ikke kjente meg igjen i. Og har virkelig bitet i leppen for å unngå fortelle sambo om min frustrasjon.

Syns det er så utrolig frekkt å ta seg sånn til rette i vårt hjem.

Så når jeg har kuttet ut mulighetene hennes for å lage historier om meg, så begynner hun med nye metoder.

Ok, eller egentlig så har hun jo gjort noe av det samme før.

Snudd hele kjøkkenbordet vårt, når hun har vært her og laget middag for sambo+barna (jeg ikke har vært hjemme) Fordi hun ikke liker plassen der det stod på.

Virker som at hun prøver alt hun kan for å forstyrre freden.

Men jeg SKAL ikke gi henne det hun vil ha.

Nå har jeg bestemt meg for at alle frustrasjoner angående dama skal ikke tas ut på sambo. Hun skal ikke få muligheten til å sette press på vårt forhold. Punktum.

men det er jammen ikke lett :)

så here goes..... /&(#/&¤(/(

#&/"/"(("("((#((¤#)¤))¤)¤)¤)

*puuhhhh* ut med det..

I know... noen tenker sikkert. Der begynner hun igjen og klager over svigermor. Jepp.. stemmer det.

Vet ikke helt hva jeg skal gjøre av meg, det hele er så absurd at jeg føler ikke for å fortelle om dette til venner. Og sambo får fred fra min frustrasjon også.

kansje jeg skal begynne å skrive dagbok. Slik at DOL slipper..hmmmm...

Handleliste: STOR tjukk dagbok.. hmmm.. kansje ikke så lurt. 8 åringen kan jo finne den en dag. ahhhh...

Tror at hvis noengang forholdet vårt ryker, så er det fordi at denne dama har tatt helt av.

Går liksom og venter hva som kommer rundt hjørnet.

hittill så er det bare irriterende bagateller, men jeg frykter at når hun ikke får ønsket resultat. At hun tar helt av ?... ohh...

Jepp. jeg er nok født pessimist også så den egenskapen hjelper ingenting..

tralla, lalla..la...

Hva er det for noe med meg egentlig. Vet at jeg handlet rett med å sette grenser ovenfor henne, vet at jeg gjør rett med å prøve hindre at hun forsurer vårt forhold. Og vet at det rette er å prøve ignorere dama, late som dette ikke går inn på meg.

Men det gjør faktiskt det. Hvorfor kan jeg ikke bare gi helt faen i det hele ? Hvorfor bryr jeg meg allikavel ?

Masse syting og klaging fra en irritert

Fortsetter under...

• Svar 50
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• skygge

11

• Dorthe

5

• flisa

3

• frosken

3

Mest aktive i denne tråden

kakki1365380609

Irriterende. Du får låse deg inn til henne en dag hun er borte og ommøblere litt, evt spa litt i hagen. Legg igjen et søtt kort der det står at "nå har jeg ryddet og ordnet litt for deg kjære svigermor, siden du gjør så godt du kan for meg. Det er jo bare rettferdig :o)"

Nei, det er vel bare å overse trassingen så godt du kan, lykke til.

Gjest Persille

Jeg hadde faktisk blitt vansinnig forbannet uansett hvem som hadde ommøblert i skapene mine - det er jo en grunn til at jeg har det som jeg har det, jeg _vil_ ha det sånn!

Så klag i vei - det er det vi andre bruker DOL til også :)

Gjest Persille

Irriterende. Du får låse deg inn til henne en dag hun er borte og ommøblere litt, evt spa litt i hagen. Legg igjen et søtt kort der det står at "nå har jeg ryddet og ordnet litt for deg kjære svigermor, siden du gjør så godt du kan for meg. Det er jo bare rettferdig :o)"

Bra forslag!

:)

Annonse

Hvorfor i all verden stoppet ikke gubben din henne i å gjøre det? Han må da for pokker kunne si fra til henne når hun har sånn til de grader uakseptabel oppførsel.

Grøss og gru. Jeg har vært heldig med utdelingen av svigers skjønner jeg.

Ja... ha,ha.. det hadde vært artig :)

Nei, det er dessverre ikke helt meg å ta igjen på den måten. Selvom det hadde fristet *ler*

Kom hjem fra jobb en dag, og da hadde hun kastet alle svarte kjøkkenspadene mine. Fordi de var vist giftige. Det er jo mulighet for at det stemte da. Men allikavel !

Syns jeg hadde sette henne, hvis jeg hadde kommet hjem til henne og kastet all tobakken. Og så snakket om at det var så helsefarlig å røyke.

Men det får holde med tanken :)

Har helt ærlig ikke noe lyst til å omgås dama i det hele tatt.

Men, så lenge hun kun konsenstrere seg om å psyke meg ut så får jeg bare stå imot. Gjør hun noe lignende imot barna, så får hun holde seg unna oss.

Sambo får gjøre egne valg :)

Kan ikke akkurat si at jeg gleder meg til å ha henne her på besøk bursdager, jul, nyttårsaften o.s.v. Tror jeg heller gruer meg nå..

Hvorfor i all verden stoppet ikke gubben din henne i å gjøre det? Han må da for pokker kunne si fra til henne når hun har sånn til de grader uakseptabel oppførsel.

Grøss og gru. Jeg har vært heldig med utdelingen av svigers skjønner jeg.

Han var visst opptatt med å fikse bilen hennes i garasjen. Dette gjorde hun nemlig samme dag som jeg skulle komme hjem.

Rart det, siden hun hadde vært på besøk flere av de andre dagene i forveien. *not*

Kjære deg! kjenner meg bare så alt for gidt igjen i det du skriver!

Jeg har gått utallige runder med min svigermor, også, og det tar på! Jeg har grått mang en tåre pga. henne!

Og jeg sier til meg selv, at den dagen jeg ikke klarer å bo her på gården lenger, skal hun få klar beskjed om at det er _henne_ jeg flytter fra, ikke gubben!

Heldigvis er gubben skjønt enig med meg. Han har tatt henne i skole mang en gang, han og, men det preller av som vatnet på gåsa, vet du!

Slik forholdet mellom meg og gubben er pr. idga, er det overhodet ikke aktuelt å flytte. Men noen ganger tenker jeg at det kanskje skulle vært på sin plass med en skikkelig lærepenge! Selv om jeg vet at ingen tjener på noe sånt i lengda.

Jeg har også funnet skapene mine om innredet, under påskudd av at det var hjelp fra hennes side! Kyss me i rævva! Det er for å snoke, lure og irritere! Ingenting annet!

Du har min fulle og hele sympati og støtte!

Gjest kvitsymra

Kjenner meg igjen. I dag er vi skilt. Og eg kan tenke meg svigermor tok en pjolter da eg forlot han. Hun ble kvitt meg!!!

Det er ikke kjekt å være gift med en mann som står mellom barken og veden mellom mor og kone. Synes du faktisk skal forvente at mannen din står på ditt parti. Og skjønner han det ikke, så råder eg dere på det sterkeste å oppsøke familieterapeut. Hvis du hadde vært den viktigste i hans liv, skulle det ikke tatt han en kalori å høre på deg og ta et oppgjør med moren sin og sette henne på plass!

Ikke gi deg! Du blir lei av å trykke på /&%¤)"/%"(/ her på DOL i lengden.

mvh

Kjære deg! kjenner meg bare så alt for gidt igjen i det du skriver!

Jeg har gått utallige runder med min svigermor, også, og det tar på! Jeg har grått mang en tåre pga. henne!

Og jeg sier til meg selv, at den dagen jeg ikke klarer å bo her på gården lenger, skal hun få klar beskjed om at det er _henne_ jeg flytter fra, ikke gubben!

Heldigvis er gubben skjønt enig med meg. Han har tatt henne i skole mang en gang, han og, men det preller av som vatnet på gåsa, vet du!

Slik forholdet mellom meg og gubben er pr. idga, er det overhodet ikke aktuelt å flytte. Men noen ganger tenker jeg at det kanskje skulle vært på sin plass med en skikkelig lærepenge! Selv om jeg vet at ingen tjener på noe sånt i lengda.

Jeg har også funnet skapene mine om innredet, under påskudd av at det var hjelp fra hennes side! Kyss me i rævva! Det er for å snoke, lure og irritere! Ingenting annet!

Du har min fulle og hele sympati og støtte!

Ganske like svigermødre ja ! huff..

Det som er anderledes, er at jeg syns sambo er litt svak når det gjelder å si ifra til sin mor. Hadde ønsket at han i det minste sa ifra at hun ikke kan ommøblere her i vårt hus.

Men etter lang diskusjon med min egen mor så skal jeg prøve å sette meg litt mer i hans situasjon.

Han har vokst opp med store konflikter hjemme. og har samtidig prøvd skjule alkoholproblemer som hans mor og far har slitet med. Ville ikke at venner kom hjem, løy for dem osv.

Kansje han er fast i en slik rolle enda. Prøver å holde fasaden/freden ?

Han hater å krangle, sier han. Og han er snill som en lam med folk uansett hva de gjør mot han. Så det egentlig burde ikke overraske meg at han ikke klarer å si nok, er nok til sin egen mor.

Men der er vi veldig ulike. Jeg aksepterer bare ikke sånn oppførsel. Skjønner den ikke, og blir rett og slett forbannet at noen kan være sånn.

Du har min fulle sympati!

Kanskje hun virkelig mener å være snill.... Vel, tror ikke det.

Familieterapeut kunne kanskje vært en idè, for at mannen kanskje kunne få ennå mer forståelse for hvor plagsomt det virkelig er for deg.

Jaja, ikke enkelt. Mannen din kan jo heller ikke noe for hva slags mor han har... og det er jo ikke enkelt å stå opp mot sitt eget opphav! Lykke til, det er bare å fruste i vei her inne hvis det hjelper :-)

Annonse

Ganske like svigermødre ja ! huff..

Det som er anderledes, er at jeg syns sambo er litt svak når det gjelder å si ifra til sin mor. Hadde ønsket at han i det minste sa ifra at hun ikke kan ommøblere her i vårt hus.

Men etter lang diskusjon med min egen mor så skal jeg prøve å sette meg litt mer i hans situasjon.

Han har vokst opp med store konflikter hjemme. og har samtidig prøvd skjule alkoholproblemer som hans mor og far har slitet med. Ville ikke at venner kom hjem, løy for dem osv.

Kansje han er fast i en slik rolle enda. Prøver å holde fasaden/freden ?

Han hater å krangle, sier han. Og han er snill som en lam med folk uansett hva de gjør mot han. Så det egentlig burde ikke overraske meg at han ikke klarer å si nok, er nok til sin egen mor.

Men der er vi veldig ulike. Jeg aksepterer bare ikke sånn oppførsel. Skjønner den ikke, og blir rett og slett forbannet at noen kan være sånn.

"Han har vokst opp med store konflikter hjemme. og har samtidig prøvd skjule alkoholproblemer som hans mor og far har slitet med. Ville ikke at venner kom hjem, løy for dem osv."

Det forklarer jo en hel del spør du meg....

Kjenner meg igjen. I dag er vi skilt. Og eg kan tenke meg svigermor tok en pjolter da eg forlot han. Hun ble kvitt meg!!!

Det er ikke kjekt å være gift med en mann som står mellom barken og veden mellom mor og kone. Synes du faktisk skal forvente at mannen din står på ditt parti. Og skjønner han det ikke, så råder eg dere på det sterkeste å oppsøke familieterapeut. Hvis du hadde vært den viktigste i hans liv, skulle det ikke tatt han en kalori å høre på deg og ta et oppgjør med moren sin og sette henne på plass!

Ikke gi deg! Du blir lei av å trykke på /&%¤)"/%"(/ her på DOL i lengden.

mvh

Føler virkelig at jeg ikke kan kreve at han skal ta mitt parti. Og si nok er nok. han er svært tilknyttet til sin mor. Og jeg ønsker ikke å være den som står imellom dem.

Men skulle kansje ønske at han hadde rygggrad til å si ifra. Men det kommer ikke til å skje pga jeg krever det. Det får komme fra han selv da. (usannsynlig)

Men jeg klarer fint å sette grensene selv, men syns at det er så utrolig tragisk at hun velger å være sånn. Dette er jo bestemoren til barne mine. Og det var slettes ikke slik forhold jeg ønsket å ha med henne.

Men sånn er det, og jeg får bare ta det som det kommer. Grensene kan bli utvidet hvis hun ikke holder seg på matta i forhold til barna.

Nå gjør hun det, og da går det greit at hun kommer hit og besøker dem eller at de går til henne. Eller at hun passer dem.

Syns egentlig det er litt ukomfortabelt med tanke på hva hun holder på med imot meg.

Men jeg får bare tåle det. har ikke lyst til å dette skal påvirke barnas forhold til sin bestemor.

Hentet litt styrke "hjemme" når jeg var på ferie. Fik sortert tankene litt. Deilig...

Du har min fulle sympati!

Kanskje hun virkelig mener å være snill.... Vel, tror ikke det.

Familieterapeut kunne kanskje vært en idè, for at mannen kanskje kunne få ennå mer forståelse for hvor plagsomt det virkelig er for deg.

Jaja, ikke enkelt. Mannen din kan jo heller ikke noe for hva slags mor han har... og det er jo ikke enkelt å stå opp mot sitt eget opphav! Lykke til, det er bare å fruste i vei her inne hvis det hjelper :-)

I begynnelsen trodde jeg kansje at hun mente å være snill. Men all tvil forsvant når hun løy om meg. Da gik hun over grensen.

Vet ikke hvorfor, men har på følelsen at hun ønsker å ødelegge imellom oss. Så jeg skal følge rådet min egen mor ga meg.

Ikke gi henne noen sjans til det. Bare ignorere hennes påfunn og frata henne muligheten for å lage bølger i vårt forhold så langt som mulig.

Med feks. ikke ta ut frustrasjonen ut på sambo.

Ikke diskutere dette for mye med han. Ikke kreve at han retter dette opp. Skape litt fred, rett og slett. Så jeg tror ikke at familieterapaut er det rette. Muligens senere hvis dette utvikler seg til noe mer. Men ikke enda.

I begynnelsen trodde jeg kansje at hun mente å være snill. Men all tvil forsvant når hun løy om meg. Da gik hun over grensen.

Vet ikke hvorfor, men har på følelsen at hun ønsker å ødelegge imellom oss. Så jeg skal følge rådet min egen mor ga meg.

Ikke gi henne noen sjans til det. Bare ignorere hennes påfunn og frata henne muligheten for å lage bølger i vårt forhold så langt som mulig.

Med feks. ikke ta ut frustrasjonen ut på sambo.

Ikke diskutere dette for mye med han. Ikke kreve at han retter dette opp. Skape litt fred, rett og slett. Så jeg tror ikke at familieterapaut er det rette. Muligens senere hvis dette utvikler seg til noe mer. Men ikke enda.

Nei, hvis du er sterk nok til å tenke sånn er det jo kjempebra! :-)

Gjest uglybugly

Høres ut som ei spesiell svigermor, og det høres ut som at dere "kolliderer" med hverandre som mennesker og personligheter.

Det er nok ikke lett å overse slike ting, selv om de i og for seg er bagateller, når det gjentas og gjentas og legitime grenser dere har satt for dere og hjemmet deres ikke blir respektert. Det at hun har løyet om deg er selvsagt også veldig veldig ille.

Men er det mulig å dra frem hva som er positivt med henne ? Har hun positive egenskaper som kommer dere til gode ? Stiller hun opp for barna, er hun en god bestemor for dem, ville hun stilt opp for dere hvis dere trengte hjelp ? Sprer hun bare misstemning eller følger det godt humør med henne? Det kan jo være at hun "bare" er veldig veldig driftig av seg og har en fremfusende dominerende personlighet, som ovrhodet ikke stemmer med din person. Er hun godt likt ellers, eller kommer hun på kant med andre i familien, har hun andre konflikter ? Slikt kan gi en pekepinn på hvor skoen trykker. Dere har sikkert havnet i en blindgate i forholdet dere imellom, og de eneste som kan hjelpe dere utav det er dere selv, du og svigermor.

Høres fornuftig ut å la mannen din være i fred mest mulig, det er jo moren hans og hva kan han gjøre annet enn å støtte deg og vise dette utad. Han kan jo heller ikke forandre henne og lider sikkert like mye som du ved denne situasjonen.

Uansett, lykke til.

Ja... ha,ha.. det hadde vært artig :)

Nei, det er dessverre ikke helt meg å ta igjen på den måten. Selvom det hadde fristet *ler*

Kom hjem fra jobb en dag, og da hadde hun kastet alle svarte kjøkkenspadene mine. Fordi de var vist giftige. Det er jo mulighet for at det stemte da. Men allikavel !

Syns jeg hadde sette henne, hvis jeg hadde kommet hjem til henne og kastet all tobakken. Og så snakket om at det var så helsefarlig å røyke.

Men det får holde med tanken :)

Har helt ærlig ikke noe lyst til å omgås dama i det hele tatt.

Men, så lenge hun kun konsenstrere seg om å psyke meg ut så får jeg bare stå imot. Gjør hun noe lignende imot barna, så får hun holde seg unna oss.

Sambo får gjøre egne valg :)

Kan ikke akkurat si at jeg gleder meg til å ha henne her på besøk bursdager, jul, nyttårsaften o.s.v. Tror jeg heller gruer meg nå..

Må bare si at jeg synes du oppfører det voksent, i motsetning til svigersvinet...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...