Gå til innhold

Min kjære svigermor...IGJEN... og igjen... hopp over dere som er leie ;)

Anbefalte innlegg

Det er nok svigermødre og mødre der ute som er verre enn deg, Dorthe. Langt verre.

Dessverre.

Jeg har ikke hatt så kule svigermødre sjøl jeg men her inne går det helt av skaftet innimellom synes jeg.

En ting er ofte hva trådstarteren skriver, det er ting jeg ofte skjønner er kjipt, men det er verre med hva folk svarer.

Fortsetter under...

• Svar 50
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• skygge

11

• Dorthe

5

• flisa

3

• frosken

3

Mest aktive i denne tråden

Gjest sixten

Jeg har ikke hatt så kule svigermødre sjøl jeg men her inne går det helt av skaftet innimellom synes jeg.

En ting er ofte hva trådstarteren skriver, det er ting jeg ofte skjønner er kjipt, men det er verre med hva folk svarer.

Det er det som er morsomt her inne.

Bærtene som bor her inne er noen brusehoder:)

Det er det som er morsomt her inne.

Bærtene som bor her inne er noen brusehoder:)

Tror ikke jeg synes det er så morsomt jeg. Jeg er midt i svigermoralderen og lurer virkelig på om svigerdøttre/sønner tenker slik som mange her inne.

Joda, jeg ser at svarene er litt variable. Men det ER dessverre en del historier som er minst like ille eller verre enn det man hører om her på DOL.

Annonse

Da har du jo erfaring, hvordan er/var din svigermor?

Jeg har hatt to :o) Den ene var helt ok, den andre var og er fremdeles kjip selv om hun ikke er svigermora mi lenger. Betaling for å være barnevakt, møter aldri opp på bursdager osv osv. Vi hadde våre krangler vi, hun er 10 år eldre enn meg så jeg klarte aldri å se på henne som en autoritet :o) Men jeg tror ikke jeg var ondskapsfull og kjip med henne, stilte opp og kjøpte mat til henne da hun var blakk og laget 50-årsdag for henne osv. Lurer litt på innimellom om hun i det hele tatt bryr seg om minstemann men det er hennes sak og hvis hun ikke gjør det så er det hennes tap.

Gjest LOTUS78

Jeg har hatt to :o) Den ene var helt ok, den andre var og er fremdeles kjip selv om hun ikke er svigermora mi lenger. Betaling for å være barnevakt, møter aldri opp på bursdager osv osv. Vi hadde våre krangler vi, hun er 10 år eldre enn meg så jeg klarte aldri å se på henne som en autoritet :o) Men jeg tror ikke jeg var ondskapsfull og kjip med henne, stilte opp og kjøpte mat til henne da hun var blakk og laget 50-årsdag for henne osv. Lurer litt på innimellom om hun i det hele tatt bryr seg om minstemann men det er hennes sak og hvis hun ikke gjør det så er det hennes tap.

Det kan til tider ta litt av her på dol, når det er snakk om svigermødre og ikke minst stemødre. Når det er sagt så er ikke alkoholiserte svigemødre så lett å takle.

Jeg har vært der selv, og greide aldri å komme inn på min "svigermor". Veldig trist å ikke vite hva man skal prate om, dette skyltes også at både samboeren min og foreldrene hans ikke er vant til å prate sammen. Så de kan sitte en hel kveld uten å prate med hverandre, når vi har vært på besøk. I det store og hele var sikkert ikke dette så viktig, men det at min samboer tviholde på et forhold som ikke fante mellom han og foreldrene. Og en gjennomgående holdning om at bare foreldrene hans hadde det bra, så spilte det ingen rolle hvilket liv han selv hadde. Jeg ble aldri like viktig for han som foreldrene hans.

Jeg forteller dette, fordi det er ikke lett å takle alkoholiserte svigermødre.

Det kan til tider ta litt av her på dol, når det er snakk om svigermødre og ikke minst stemødre. Når det er sagt så er ikke alkoholiserte svigemødre så lett å takle.

Jeg har vært der selv, og greide aldri å komme inn på min "svigermor". Veldig trist å ikke vite hva man skal prate om, dette skyltes også at både samboeren min og foreldrene hans ikke er vant til å prate sammen. Så de kan sitte en hel kveld uten å prate med hverandre, når vi har vært på besøk. I det store og hele var sikkert ikke dette så viktig, men det at min samboer tviholde på et forhold som ikke fante mellom han og foreldrene. Og en gjennomgående holdning om at bare foreldrene hans hadde det bra, så spilte det ingen rolle hvilket liv han selv hadde. Jeg ble aldri like viktig for han som foreldrene hans.

Jeg forteller dette, fordi det er ikke lett å takle alkoholiserte svigermødre.

Det er derfor jeg skriver at trådstarteren ofte har et poeng når de starter tråden men oftest så utarter tråden seg til skikkelig kjip holdning til alle svigermødre og bestemødre.

Jeg vil ikke ha en svigerdatter/sønn som tenker slik om meg og det virker som de fleste tenker slik her inne. Hvorfor ikke se på svigermødre og bestemødre som en ressurs og være takknemlig for den hjelpen de eventuelt tilbyr. Og da snakker jeg ikke om de alkoholiserte eller de virkelig ondskapsfulle ;o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...