Gå til innhold

Kraftig overtråkk - hva gjør jeg?


Gjest kizi

Anbefalte innlegg

Har i utgangspunktet en svak ankel pga fall for 20 år siden. Har med jevne mellomrom tråkket over. I går skjedde det igjen, men i mye kraftigere forstand. Ankelen kom ut av feilstilling, men glapp på plass med et lite smell. Det var så vondt at jeg var nær ved å besvime. Dro til lege og fikk tatt røngten, uten påvist brudd. Legen sa det var et kraftig overtråkk med sannsynlig slitt sene/leddbånd. Legen sa jeg burde fått tatt MR etterhvert etter henvisning fra fastlege. Det rare er at jeg faktisk bare kan tråkke over uten noen ujevnheter eller aktivitet. Legen sa jeg bare kunne gå på foten, og i går kunne jeg trø lett på den, selv om det gjorde vondt. Men i dag er saken en annen, jeg har ingen mulighet å trø på den, da det er sinnsykt vondt og det presser i foten hvis jeg står opp. Har neon erfaring, eventuelt gode råd? Er det ingenting å gjøre med en ankel som er så ustabil? Jeg er nå blitt så skremt, at jeg fryser på ryggen med tanke på nye overtråkk, da jeg vet at de kommer igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når musklene har roa seg nok til at du kan bevege deg uten smerte, kan du prøve å trene opp musklene rundt ankelen. Du kan kjøpe deg "profft" utstyr som en sånn ball å stå på. Men du kan også bare balansere på et bein(bruke ankele til å balansere deg) enten på gulvet, på ei pute, en myk stol eller i ei seng.

Og når du trener må du bruke tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...