Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Min 4 år gamle datter har vært uten bleier i over ett år. De siste 2-3 ukene har hun begynt å skvette på seg, og jeg synes det er veldig irriterende! Hun står nesten å vrir seg for hun er så tissetrengt, men når jeg ber henne om å gå på do, så nekter hun for at hun må tisse. Jeg får henne bare ikke fra dette, selv før hun legger seg vil hun ikke på do. Dette har resultert i at hun har tisset i sengen 2 ganger.

Nå har hun nettopp hatt ett uhell igjen, men denne gangen var det bæsj! Hun satt på kne, og sa at hun måtte sånn på do. Hun var ute å lekte med vennene, og har vel ikke giddet gå med en gang hun kjente det. Jeg dro henne i en fart ned på toalettet, og ikke før jeg dro ned strømpebuksen, så kom det en kule på gulvet. Dette har ALDRI skjedd før, og jeg ble helt kokt i hodet. Hun reagerer ikke når jeg kjefter, akkurat som hun ikke bryr seg.

Jeg dro på henne lillesøsters bleie, og sa at nå gidder jeg ikke mer. Jeg er lei av å vaske tisseromper, og lei av å bytte truser flere ganger til dagen. Nå fikk hun værså god gå med bleie...

Så sitter jeg her å skjemst da, synes det er ordentlig lavmålt det jeg nettopp har gjort. Jeg gråter nesten av dårlig samvittighet, men blir så fortvilet over situasjonen...

Hun er jo den søteste jenten som finst, aldri hatt problemer med noe som helst når det gjelder henne.

Noen som kan gi meg gode råd??

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/232039-begynnt-%C3%A5-tisse-p%C3%A5-seg/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest mirakel*2

jeg har ikke så gode råd, men jeg tror ikke det er så lurt å bli sint. Vår unge fikk tilbakefall en periode (3 år gammel). Jeg bare satt han på do med en gang etter uhellet og spurte rolig og i en vennlig tone, samtidig som jeg tok av de skitne klærne, om han glemte seg litt, og at det gjør ingenting, men at han må prøve å skyyynde seg på do neste gang. Det hjalp. Etter en stund var det tilbake til det gamle igjen

Jeg hadde ikke godtatt at ungen min sa hun ikke skulle tisse før hun legger seg eller når jeg tydelig ser hun er tissetrengt. Da er jeg "slem" og sier hun skal gå likevel.

Vi har hatt perioder der de er som din jente (lurer meg på om det ikke var da de var rundt 4), men jeg sto på mitt, de måtte på do. Og selvsagt kom det masse tiss og vi unngikk uhell.

jeg har ikke så gode råd, men jeg tror ikke det er så lurt å bli sint. Vår unge fikk tilbakefall en periode (3 år gammel). Jeg bare satt han på do med en gang etter uhellet og spurte rolig og i en vennlig tone, samtidig som jeg tok av de skitne klærne, om han glemte seg litt, og at det gjør ingenting, men at han må prøve å skyyynde seg på do neste gang. Det hjalp. Etter en stund var det tilbake til det gamle igjen

Når min gutt begynner å trippe vet jeg at han er tissatrengt, og hvis han sier nei, sier jeg med en skøyelig tone; Mamma vet at du er det, se hvor du tripper, gå du og tiss, så fortsetter du leken etterpå.

Okei da, får jeg til svar:)

Han har hatt uhell i barnehagen, og det er ofte i sammenhenger hvor de har vært veldig lenge ute og lekt. Da er det gjerne slik at han ikke vil forstyrre leken.

Jeg prøver da å forklare han at det går mye fortere å løpe inn å tisse eller bæsje, enn å gjøre det i trusa. For da bruker man jo veldig lang tid på å ta av klær, tørke og vaske, og finne rene klær..

Joda, han skjønner det...men innimellom skjer det bittelitt.

En gang iblant tror jeg vi må tåle, som foreldre.

Gjest Mor Åse

her er det ikke noe valg.

pga mange små uhell med tissing i trusa, MÅ hun jevnlig på do.

det holder ikke at hun sier hun ikke må, for hun vet at vi setter henne fysisk på do hvis hun ikke prøver.

det kommer alltid en liten skvett.

når hun klarer å huske på dette med tissingen selv, vil vi gradvis venne henne av med å gjøre dette.

men vi gidder ikke å ha 4-5 uhell hver eneste dag, fordi hun ikke vil avbryte leken for å gå på do.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...