Gå til innhold

Jeg savner sånn det gamle gamle DOL...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Med ali baba og gjengen - dette stedet har tapt seg til de grader. Det var hundretusen ganger bedre før

Gjest Destiny
Skrevet

Kunne ikke vært mer enig... Savner mest Poe jeg da, men... ;) Denne plassen er egentlig ikke verdt et minutts tidsfordriv. *skamme seg litt* Bare drittslenging og fjortis-debatter jo...

Gjest EllaPella
Skrevet

JA!

Jeg savner Poe, AliBaba, Funlight, Peakjenta, rødtråd, Megvel...

osv...

Gjest french
Skrevet

JA!

osv...

tre av de nickene er her forsatt, med nye navn.

Skrevet

JA!

osv...

Poe er her enda han, men ikke på ungdomsforumet. Alibaba ga seg, og funlight har ikke internettillgang til vanlig, men jeg kan godt fortelle henne hvor savnet hun er her :)

Gjest Finesse
Skrevet

Hei! savner det også, svart engel også. Men sånn kan en ikke tenke...he he..

kos

Gjest Christian Anker, spesialist i allmennmed
Skrevet

Hei Alle !

Hva kan vi gjøre for at det skal bli hyggeligere å være her?

Vennlig hilsen

Skrevet

Hei Alle !

Vennlig hilsen

...tja - dere kunne kanskje begynne med å åpne Småprat igjen?

Bare som et lite tips fra en bruker!

Skrevet

ånei! :-)

da er man hekta igjen! Deilig å være avvent DEN greia! :-)

*puh*

Skrevet

*nikker*

Skrevet

Hei MsSophie !

Problemet er at enkelte ikke klarer å bruke tjenesten på en god måte og det skaper et dilemma.

Skal man ta hensyn til de mange som har glede av tilbudet eller de få som ikke benytter det etter hensikten og som trenger at man beskytter dem mot feilbruk?

Vennlig hilsen

Skrevet

Hei Alle !

Vennlig hilsen

Jeg tror at man må skille mellom DOLs to funksjoner.

Som en helseportal kan DOL konkurrere med de fleste, selv om jeg ser stadig at mange etterlyser flere svar fra fagpersonalet. Kanksje kapasitetsøkning eller linking til standardsvar på de mest gjentatte spørsmål, kunne være noe for å bedre situasjonen for dem som hovedsakelig er opptatt av helsemessige spørsmål.

For oss andre, undertegnede inkludert, så er DOL vel hovedsakelig en møteplass for diskusjon, flirt og moro, og et og annet helserelatert spørsmål, der man treffer "kjente" og nye nick/personer hele tiden.

Om DOLs ledelse ønsker å bedre DOL iht denne sistnevnte gruppens behov, så vil vel antakelig åpning av småprat være mest kjærkomment, selv om det er helt uten betydning for meg.

At nick slutter eller skifter ham av forskjellige grunner, er ikke noe å bekymre seg over. Sånn vil det alltid være og dette er ingen grunn til bekymring, så lenge folk ikke marsjerer ut i flokk. Det er vel lite som tyder på det siste.

Jeg synes DOL er helt kult, og bruker derfor alt for mye tid her.. :-D

Skrevet

Hei MsSophie !

Problemet er at enkelte ikke klarer å bruke tjenesten på en god måte og det skaper et dilemma.

Skal man ta hensyn til de mange som har glede av tilbudet eller de få som ikke benytter det etter hensikten og som trenger at man beskytter dem mot feilbruk?

Vennlig hilsen

Man skal ta hensyn til flertallet!

Og flertallet her bruker....nei, unnskyld; brukte småprat til noe positivt! Vi føler oss ikke hørt, og det er synd.

Sånn som det er nå, har en promille av brukerne ødelagt for alle oss andre og det kan da ikke være rett?!

Mvh

Skrevet

Hei Alle !

Vennlig hilsen

Jeg tror at man må skille mellom DOLs to funksjoner.

Som en helseportal kan DOL konkurrere med de fleste, selv om jeg ser stadig at mange etterlyser flere svar fra fagpersonalet. Kanksje kapasitetsøkning eller linking til standardsvar på de mest gjentatte spørsmål, kunne være noe for å bedre situasjonen for dem som hovedsakelig er opptatt av helsemessige spørsmål.

For oss andre, undertegnede inkludert, så er DOL vel hovedsakelig en møteplass for diskusjon, flirt og moro, og et og annet helserelatert spørsmål, der man treffer "kjente" og nye nick/personer hele tiden.

Om DOLs ledelse ønsker å bedre DOL iht denne sistnevnte gruppens behov, så vil vel antakelig åpning av småprat være mest kjærkomment, selv om det er helt uten betydning for meg.

At nick slutter eller skifter ham av forskjellige grunner, er ikke noe å bekymre seg over. Sånn vil det alltid være og dette er ingen grunn til bekymring, så lenge folk ikke marsjerer ut i flokk. Det er vel lite som tyder på det siste.

Jeg synes DOL er helt kult, og bruker derfor alt for mye tid her.. :-D

Skrevet

Hei Alle !

Vennlig hilsen

Jeg er enig med conan.

Ting går i bølger -oigså deltagelse i DOL, go at en savner noen, synes ting var bedre før, osvosv er det ikke ås mye en kan gjøre med! Ting er stort sett best slik vi husker det fra "nyforelskelsen".

Men noe har selvfølgelig også skjedd i overgangen fra å være "liten" til å bli "stor". Foreldreforumene fungerer dårlgiere nå, enn da alt var plassert på ett sted. Det blir rett og slett færre interesante svar på temaer som blir tatt opp. Før hadde en oversikten og hang seg lettere på forskejllige tråder.

Et tips dengang, og også nå hadde vært å bruke litt tid på en god FAQ, hvor en kunne henvise folk, og slik at en også følte at en gjorde en jobb som varte litt legner når en tok seg god tid på å svare.

Som helseportal har det blir flere postive ting: flere spesialister. Men nå er en ikke lenger sikker på å få svar, det var en før. Og når jeg tipser andre på at de kan stille spørsmål her, og så får de ikke svar på ting de er bekymret for, da gjør jeg det ikke igjenn....Tidligere fikk en i alle fall tips av andre om ikke av leger, og det var også til godhjelp! Nå får en ofte hverken eller fordi det ikke er vanlig å gå inn på sykdomsforanene med slike tips, det er jo "legenes arena". Og fordi det er blitt litt for stort til det.

Skrevet

Hei MsSophie !

Vennlig hilsen

Etter min mening så synes jeg det er en selvfølge at man skal ta hensyn til de MANGE som har gleden av tilbudet.

Kollektiv avstraffelse har jeg hvertfall ingen ting til overs for!

Jeg har full forståelse for at produktet deres både bør og må kvalitetssikres.....men jeg må med hånden på hjerte også få si at dere bruker uhorvelig lang tid på dette.

Man kan kanskje ut fra dette konkluderer med at Småprat er et "stebarn" hos Dol-administrasjonen, og så lenge sidene går så det suser uten småprat, så ser dere heller ingen mening med å ta "barnet" inn i varmen igjen?

Skrevet

Hei Alle !

Vennlig hilsen

Dele ungdomsforum i forskjellige aldre, på en måte. 12- 15, 15- 18 osv.... Det blir litt kjedelig å lese om alle de "teite" vennene til "fjortisene" her. Det er ikke vondt ment altså.... det er jo forståelig at folk her trenger å lufte seg om slikt, men det blir litt kjedelig for de som er litt eldre.

Gjest hurra2
Skrevet

Saver dem og alt. Der slapp jeg å få dritt av idioter som det er en del av her.

Skrevet

Dele ungdomsforum i forskjellige aldre, på en måte. 12- 15, 15- 18 osv.... Det blir litt kjedelig å lese om alle de "teite" vennene til "fjortisene" her. Det er ikke vondt ment altså.... det er jo forståelig at folk her trenger å lufte seg om slikt, men det blir litt kjedelig for de som er litt eldre.

Ikke alle jevn-aldrede som er jevn-sinnede da!

Skrevet

Man skal ta hensyn til flertallet!

Og flertallet her bruker....nei, unnskyld; brukte småprat til noe positivt! Vi føler oss ikke hørt, og det er synd.

Sånn som det er nå, har en promille av brukerne ødelagt for alle oss andre og det kan da ikke være rett?!

Mvh

Hei Chloe !

Flertallet blir hørt selv om jeg foreløpig har valgt å la hensynet til en liten gruppe gå foran da den har spesielt behov for å bli tatt vare på.

Jeg håper jeg får tid til å delta mer i Doktor Online i tiden framover og forhåpentligvis bidra til at tjenesten blir mer slik den var før.

Vennlig hilsen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...