Gå til innhold

flere her som lider av klesangst?

Anbefalte innlegg

Gjest elvira 76

Jeg kan ofte se at folk har kule klær og smykker og tenker at jeg vil skaffe meg noe liknende. Men kommer meg til butikken, så får jeg bare en så stor angst for at det skal se dumt ut at jeg lar være å kjøpe det. det samme med ulike kleskombinasjoner. Det blir til at jeg kjøper bukser og gensere, tør ikke kjøpe kjoler eller skjørt.

Er også redd for at det ikke skal passe sammen det jeg kjøper.

Er på en måte redd for å se ut som en sigøyner hvis jeg tar på meg kjeder og liknende. Redd for at folk skal tenke " når hun virkelig prøvd å pynte seg men ikke fått det helt til".

Opplever dere samme angst i forhold til klær?.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/232058-flere-her-som-lider-av-klesangst/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette har vell ingenting med klærne å gjøre, men med ditt selvbilde.

Lavt selvbilde gir vell utslag i forskjellige situasjoner hos den enkelte.

Det er kanskje viktigere for deg å prøve å jobbe med hva du sier om deg selv som person enn å prøve å finne et svar i klærne.

At en er redd for at andre skal betrakte en på en negativ måte betyr vell at en selv betrakter seg på en negativ måte.

Kanskje er det ikke selvbildet, men depresjonen.

Gjest elvira 76

Hei. Ta med deg noen på shopping da vel? En som du beundrer klesstilen til? Få han/henne til å gi deg råd ov hva som ser bra ut.

Dette har skaffet meg mange fine klær i skapet, og det hjelper å ha noen med som synes at det jeg har kjøpt er kult ;)

Har fosøkt det også, men foreløpig ikke fått noen til å bli med.

Gjest molu 78

Jeg tror du klarer helt fint å finne noe selv som passer sammen jeg. Jeg tror det går på selvtilliten din. Velg f.eks to hovedfarger på antrekket. Det er stilig hvis smykkene har samme farge som toppen f.eks.

Jeg har klesfobi på en annen måte. Jeg bryr meg ikke om jeg ser rar ut eller har rar stil. - jeg vet at jeg er rar, så det er ikke så nøye om det synes på klesstilen..

Men, etter å ha gått opp tre klesstørrelser har jeg fått shoppesperre. Jeg klarer ikke shoppe. Jeg tvinger meg når jeg må ha noe, da skyndre jeg meg og tar med klær jeg vet passer. Ofte litt kjedelig. Savner veldig å glede seg over å shoppe og pynte seg. Klarer ikke glede meg over å se meg selv i str 42

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...