Gå til innhold

Blodutredelser i huden

Anbefalte innlegg

Gjest hjernehinnebetennelse?

Min datter har en rekke blodutredelser på ryggen. Hun kan ikke huske å ha slått seg. Burde jeg få dette sjekket? Blodutredelsene er ikke helt ulike de som er avbildet i folkehelsas informasjonsbrosyre om hjernehinnebetennelse... Hun er ellers frisk og fin. Hvis det hadde vært hjernehinnebetennelse ville hun vel vært svært syk. Noen som vet hva de første tegnene på hjernehinnebetennelse er og når i forløpet evt. hudblødninger inntrer?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/232069-blodutredelser-i-huden/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Stiv nakke er jo også et kjennetegn som kommer tidlig. Ellers så skal ikke det røde gå bort når du trykker på det. Feber er vanlig, men kan komme senere. Hodepine er også vanlig. Men om utredelsene ikke lar seg trykke bort, så ta en tlf. til legevakta.

Hvor gammel er hun? Jo yngre, jo færre symptomer.

Blodutredelse er et av de siste tegnene som kommer, vet dette etter at min søster hadde hjernehinnebetennlse tre ganger på under ett år (pga virus, ikke bakterier). Men som noen andre nevner, jo yngre barnet er dess færre symptomer. men tror ikke det forekommer hjernehinnebet der allmenntilstander er helt fin!

Blodutredelse er et av de siste tegnene som kommer, vet dette etter at min søster hadde hjernehinnebetennlse tre ganger på under ett år (pga virus, ikke bakterier). Men som noen andre nevner, jo yngre barnet er dess færre symptomer. men tror ikke det forekommer hjernehinnebet der allmenntilstander er helt fin!

Sorry, da skrev jeg feil!

Annonse

Sorry, da skrev jeg feil!

Skal noe til å holde kontroll på alle symptomer, rekkefølger osv :-)

Men til hovedinnlegger.. Vet jo ikke hvor gammelt barnet ditt er da. Men er du usikker så kan du jo ta en telefon til legevakta, barneavd på sykehus alt etter hva som er der du bor. Her jeg bor går det brannkopper nå og de kan og ligne litt på utslettet i brosjyren til folkehelsa.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...