Gå til innhold

hva kjennetegner en god mor?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest pekka

Tror ikke man ser det nødvendigvis. Man kan muligens oppdage det på barnet, men hvordan mor er innenfor husets fire vegger trenger ikke stå i stil til hvordan hun er ute.

helt enig. Det bare slo meg at jeg tenker om mødre at de er gode når jeg ser dem i visse situasjoner :) Nei bak veggene hjemme vet man ikke hva som skjer....

Gjest KariKruskakli

Det kan være så mangt og ingen greier å være slik man helst vil hele tiden.

Men jeg kan ta noen punkter som jeg mener er viktig.

- Det viktigste punktet er. Masse nærhet, kos og kjærlighet.Masse ros.

- Sette grenser.

- Ikke for mye kjefting og smelling i heimen. Det er viktig å ha en hyggelig tone alle familiemedlemene imellom.

- Følge med på barnas skolearbeid og fritidsaktiviteter.

Man skal ikke overaktivisere ungene som en del sier, men jeg synes det er viktig å gi barna hyggelige og sunne opplevelser, (for de som har muligheter for å gjøre det)

For meg og mannen min har det vært viktig at ungene lærer å sette pris på turer ut i naturen. Skigåing og slalom om vinteren. Sykling og fjellturer om sommeren. Slik har vi hatt det selv og dette har vært viktig å føre videre til barna.

Helgene skal brukes til noe. Ikke bare sitte inne hver helg.

Det verste jeg vet er unger som uffer og akker seg og jeg gidder ikke og den duren der.

Late unger vil vi ikke ha.

Men det er viktig å ikke presse ungene. Turen skal være hyggelig og den skal IKKE være slitsom.

Jeg greier ikke å være en god mor hele tiden og det hender at jeg må be om unnskyldning hvis jeg har vært urettferdig.

Jeg sier til meg selv at så lenge de virker glade og harmoniske og skolen skryter av deres oppførsel, kan vi ikke ha gjort noe helt ravgæærnt:)

Gjest pekka

Det kan være så mangt og ingen greier å være slik man helst vil hele tiden.

Men jeg kan ta noen punkter som jeg mener er viktig.

- Det viktigste punktet er. Masse nærhet, kos og kjærlighet.Masse ros.

- Sette grenser.

- Ikke for mye kjefting og smelling i heimen. Det er viktig å ha en hyggelig tone alle familiemedlemene imellom.

- Følge med på barnas skolearbeid og fritidsaktiviteter.

Man skal ikke overaktivisere ungene som en del sier, men jeg synes det er viktig å gi barna hyggelige og sunne opplevelser, (for de som har muligheter for å gjøre det)

For meg og mannen min har det vært viktig at ungene lærer å sette pris på turer ut i naturen. Skigåing og slalom om vinteren. Sykling og fjellturer om sommeren. Slik har vi hatt det selv og dette har vært viktig å føre videre til barna.

Helgene skal brukes til noe. Ikke bare sitte inne hver helg.

Det verste jeg vet er unger som uffer og akker seg og jeg gidder ikke og den duren der.

Late unger vil vi ikke ha.

Men det er viktig å ikke presse ungene. Turen skal være hyggelig og den skal IKKE være slitsom.

Jeg greier ikke å være en god mor hele tiden og det hender at jeg må be om unnskyldning hvis jeg har vært urettferdig.

Jeg sier til meg selv at så lenge de virker glade og harmoniske og skolen skryter av deres oppførsel, kan vi ikke ha gjort noe helt ravgæærnt:)

Ja du har flotte punkter der. Jeg er nok desverre ikke den du ser på sykkel, men vi drar endel på båt tur i blindleia og på hytta på fjellet. Ungene er aktive, mer enn foreldrene. Men de er fornøyde så det er bra.

Andre ganger tanken slår meg at det er en god mor, er når jeg ser mor vasser i vannet å fanger krabber sammen med minsten, eller lærer barnet å svømme. Sitter å leser for barna. Har barnetegninger på stueveggen mm.Hærlig :)

Gjest PandaMiranda

helt enig. Det bare slo meg at jeg tenker om mødre at de er gode når jeg ser dem i visse situasjoner :) Nei bak veggene hjemme vet man ikke hva som skjer....

Men når vi tenker på hva som skjer innenfor de fire veggene, så tror jeg at det viktigste av alt - fra både mor og far - er at de har respekt for barnet og har evne til å se det som den personen den er. Det å få være seg selv, med tanker, følelser og uttrykk, er det viktigste for å få være og utvikle seg som et helt menneske.

Enig med KariKruskakli - både kjærlighet og grensesetting er nødvendig.

Annonse

Gjest KariKruskakli

Ja du har flotte punkter der. Jeg er nok desverre ikke den du ser på sykkel, men vi drar endel på båt tur i blindleia og på hytta på fjellet. Ungene er aktive, mer enn foreldrene. Men de er fornøyde så det er bra.

Andre ganger tanken slår meg at det er en god mor, er når jeg ser mor vasser i vannet å fanger krabber sammen med minsten, eller lærer barnet å svømme. Sitter å leser for barna. Har barnetegninger på stueveggen mm.Hærlig :)

Jeg må bare innrømme at jeg har begrenset noen få tegninger til veggen på soverommet.

En god mamma kjenner barnet sitt. Hun er en som barnet vil søke trøst hos og få kjærlighet fra. Forhåpentligvis kan barnet få trøst og kjærlighet fra andre også da. Men gode foreldre prøver å gjøre barna trygge.

Men du kan være god mor selv om du ikke er med barnet på sykkeltur eller vasser etter krabber......

Håper jeg er/blir en god mor. Ser jo på video fra da lille snelle var "nyfødt" at jeg kanskje har blitt en litt bedre mor for å si det sånn...... :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...