Gjest kondisløse mia Skrevet 25. mai 2006 Del Skrevet 25. mai 2006 Har hatt null kondis så lenge jeg kan huske, men har nå anskaffet meg en sykkel.... Har noen tips til hvordan jeg skal legge opp treningen i starten?? Har ikke tenkt å bli Tour de France-rytter akkurat, men håper å gå opp trappa til tredje etasje uten å miste pusten...På forhånd takk (er kvinne, snart 40 og størrelse XXXL....) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest staedtler Skrevet 27. mai 2006 Del Skrevet 27. mai 2006 Hold igjen i begynnelsen, både på intensitet og varighet. 3 ganger i uka på lav til moderat intensitet er nok greit å begynne med for deg. Hold godt igjen i motbakkene. Er du ikke flink til det, kan resten av turen fort bli ødelagt, da du sannsynligvis har veldig lav anaerob terskel, samt at quadriceps og hamstrings ikke er vant til bevegelsesmønsteret i sykling. Da øker risikoen for hurtig laktatopphopning. Du vil snart merke framgang, men øk likevel forsiktig og gradvis. Blås en lang marsj om tante Olga (70) sykler fortere enn deg. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dorthe Skrevet 27. mai 2006 Del Skrevet 27. mai 2006 Hold igjen i begynnelsen, både på intensitet og varighet. 3 ganger i uka på lav til moderat intensitet er nok greit å begynne med for deg. Hold godt igjen i motbakkene. Er du ikke flink til det, kan resten av turen fort bli ødelagt, da du sannsynligvis har veldig lav anaerob terskel, samt at quadriceps og hamstrings ikke er vant til bevegelsesmønsteret i sykling. Da øker risikoen for hurtig laktatopphopning. Du vil snart merke framgang, men øk likevel forsiktig og gradvis. Blås en lang marsj om tante Olga (70) sykler fortere enn deg. Hva er hamstrings? Jeg har hørt det ordet så mange ganger i forbindelse med trening og funksjon men aner ikke hvilke muskler det er snakk om. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Atene Skrevet 27. mai 2006 Del Skrevet 27. mai 2006 Hva er hamstrings? Jeg har hørt det ordet så mange ganger i forbindelse med trening og funksjon men aner ikke hvilke muskler det er snakk om. Baksiden av låret. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dorthe Skrevet 27. mai 2006 Del Skrevet 27. mai 2006 Baksiden av låret. Takk for en enkel og grei forklaring ) Det var akkurat det jeg var ute etter. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest staedtler Skrevet 27. mai 2006 Del Skrevet 27. mai 2006 Takk for en enkel og grei forklaring ) Det var akkurat det jeg var ute etter. Merk at det ikke er snakk om én muskel, men en gruppe muskler. God lørdagskveld videre, Zzz... :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.