Gå til innhold

Kaker til barnedåp

Anbefalte innlegg

Gjest kakemonsa

Nå er det bare 14 dager til barnedåpen og jeg innser at jeg ikke har funnet ut hva jeg skal bake. Hva er et must å ha i en slik sammenheng?? Tenkte å bestille marsipankake og tårnkake/kransekake fra baker. Skulle gjerne ha hatt noen gode tips om kaker som en kan bake og gjøre i stand et par dager før den store dagen. Evt bunner som kan lages i forveien, fryses ned og kun tines og pyntes dagen i forveien. Gjerne tips om kaker som er så enkle at selv jeg kan lykkes. Dersom det er ca 30 mennesker stor og smått - hvor mange kaker bør en ha? Dette er som dere sikkert skjønner første barndåp for meg og jeg er veldig usikker. Blir glad for alle gode råd!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/232108-kaker-til-barned%C3%A5p/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Jeg anbefaler Dajmkake. Den kan bakes lenge i forveien og settes i fryseren. Når jeg har den i selskaper blir fatet alltid tomt.

3 eggehviter og 1 1/2 dl sukker stivpiskes.

100 g hakkede mandler blandes forsiktig i.

Stekes i kakeform med bakepapir i Stekes ved 150 grader i 1 1/2 t.

Krem.

1 boks kremfløte

3 eggeplommer

120 g sukker

2 doble dajm

Pisk eggeplommer og sukker. Pisk fløten og bland forsiktig med eggedosis og dajm.

Settes i fryseren. Kan evt pyntes med sjokolade

En ostekake m/gele både i osteblandinga og som ett lokk oppå. Alltid sitrongele inni kaka, oppå kan du ha jordbærgele og pynte med friske jordbær.

En suksessterte, en verdens beste og en sjokoladekake i tillegg til tårnkake og evt marsipankake.

Ostekaka hørtes helt ut som etter min smak ;-)

Men tårnkake, hva er det? Er det det samme som kransekake?

Gjest Flystripa

Ostekaka hørtes helt ut som etter min smak ;-)

Men tårnkake, hva er det? Er det det samme som kransekake?

Tårnkake = kransekake

En ting jeg ikke skjønner, er at den omtrent alltid "må" være en lukket eller åpen valnøtt (marsipankake) på bordet. Marsipan er grusomt, og jeg er barnslig... ;o)

Tårnkake = kransekake

En ting jeg ikke skjønner, er at den omtrent alltid "må" være en lukket eller åpen valnøtt (marsipankake) på bordet. Marsipan er grusomt, og jeg er barnslig... ;o)

Du må vel ikke bake marsipankake til ethvert kakebord? Hvis noen krever det, så får de stille opp med marsipankake selv... hehe

Jeg synes marsipankake er godt jeg, men det er nesten alltid marsipankake på jobb når vi skal feire noe, og det er forholdsvis ofte, så jeg savner det aldri i andre sammenhenger. Og baker det aldri selv. Men så baker jeg svært lite også da. Nesten bare ostekaka mi, og ellers Toro-kaker :-)

Annonse

kakki1365380609

Du må vel ikke bake marsipankake til ethvert kakebord? Hvis noen krever det, så får de stille opp med marsipankake selv... hehe

Jeg synes marsipankake er godt jeg, men det er nesten alltid marsipankake på jobb når vi skal feire noe, og det er forholdsvis ofte, så jeg savner det aldri i andre sammenhenger. Og baker det aldri selv. Men så baker jeg svært lite også da. Nesten bare ostekaka mi, og ellers Toro-kaker :-)

...og den ostekaken er veeeeeeldig god......mmmm :o)

Har du oppswkrift?

En ostekake m/gele både i osteblandinga og som ett lokk oppå. Alltid sitrongele inni kaka, oppå kan du ha jordbærgele og pynte med friske jordbær.

En suksessterte, en verdens beste og en sjokoladekake i tillegg til tårnkake og evt marsipankake.

oppskrift på suksessterte?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...