Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Vi skal ut på noen skikkelig drøye bilturer i sommer med ungene (2år og 5år), og har begynt å vurdere om det kunne være ålreit å kjøpe et slikt sett med DVD-spiller og 2 skjermer til å sette på nakkestøttene. Noen som har erfaring med slik DVD-spiller, er det populært? Hva slags type har dere, og er dere fornøyd? Har sett at prisen varierer veldig, og lurer på hvor mye penger en behøver å legge i for å få noe brukbart.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/232111-noen-med-dvd-spiller-i-bilen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei !

Jeg har et sett av en billig type. Helt genialt for lengre reiser.

Jeg kjører av og til Oslo-Bergen med 3 og 5 åring i baksetet, og turene går kjempefint når de kan se på film.

Eldstejenta er ofte bilsyk, men hun blir ikke bilsyk av å se på skjermene.

Vurderer å kjøpe hodetelefoner til dem, for jeg blir litt ør i hodet av å høre på filmene hele veien...

kan anbefales :)

mvh

Gjest Persille

Jeg ville gått for å kjøpe to forskjellige spiller, med hodetelefoner.

Jeg har det til Billa, hun er tre - da slipper jeg å delta i filmer jeg allerede har sett 1074 ganger, og jeg kan høre på noe annet samtidig uten å forstyrre henne. Vi har den med oss overalt, bil, fly, båt... GLIMRENDE!

Det er ikke noe dyrere, du kan kjøpe to til under tusenlappen hver seg, og slipper krangel om valg av film etc.

Bare husk lader til bil, eller noen som holder mer enn en time :)

Vi har ett dyrt sett som kostet 10 000,- for to skjermer, to trådløse øretelefoner og en spiller. Husker ikke merke, men de selger dem gjennom Opel forhandlerne.

Nå fikk vi dem billig ved kjøp av ny bil - og hadde nok ikke lagt så mye penger i dem om vi skulle kjøpt utenom. Er ihvertfall kjempefornøyd med dem etter å ha hatt dem i to år nå.

Gjest Mom33

Vi kjøpte til jentene i fjor, da var de 3 og 4 år.

De har hver sin, og de har headset til. Fungerer helt vanvittig bra, vi kjører glatt turer på 12 timer uten bråk.

Eneste problemet er at de ikke fikser skifte at filmer sjøl enda, de når ikke særlig mye når de sitter fast i setene sine. Så vi må stoppe, da, og sette på nye filmer sånn hver time-halvannen. Det er forsåvidt veldig greit på en måte, så får man en pause selv også.

Vet ikke hva slags merke det er, men de kostet ca 6500,- inkl. trådløst headset.

Vi bruker dem forøvrig også alle mulige andre steder når vi reiser, veldig lette å ta med f.eks. på tog, buss og fly.

Anbefales på det sterkeste!

Annonse

Gjest darkside

Vi har - og ja, det er kjempepopulært. Vi har da to separate spillere som er koblet sammen slik at de kan se på samme film eller hver sin. Dermed slipper vi krangling om hvilken film de skal se. :-)

Barna stortrives med å se på film, og vi ser at med film i baksetet kan vi kjøre 2 timer nonstop uten masing, sutring, krangling og klaging. :-)

Anbefales! Tida går jo så mye fortere når man konsentrerer seg om en film. Skulle ønske jeg kunne sett på film også, men selv om jeg er passasjer så kan jeg ikke, for jeg blir bilsyk. :-( Vil tro at noen barn også kan bli bilsyke av det, og i såfall er du jo like langt. Men mine barn elsker i allefall DVD-spillerne sine. :-)

Gjest darkside

Jeg ville gått for å kjøpe to forskjellige spiller, med hodetelefoner.

Jeg har det til Billa, hun er tre - da slipper jeg å delta i filmer jeg allerede har sett 1074 ganger, og jeg kan høre på noe annet samtidig uten å forstyrre henne. Vi har den med oss overalt, bil, fly, båt... GLIMRENDE!

Det er ikke noe dyrere, du kan kjøpe to til under tusenlappen hver seg, og slipper krangel om valg av film etc.

Bare husk lader til bil, eller noen som holder mer enn en time :)

Jeg vil anbefale å kjøpe varianter som ikke trengs lades, men som kobles rett på bilens 12 volt uttak. Kjedelig med batterier som streiker midt i filmen.

Gjest Debra irl

Siden jeg var skeptisk til å ha "luksus" som dvdspiller i bil, kjøpte jeg bare en billiggreie for å teste. Kjøpte "bare" en spiller. Ungene er flinke til å bli enige om hva de skal se når de er hjemme, så da må de jo greie å være det i bilen også. Så, for 650 kroner har vi kjøpt oss fri fra litt masing i bil på de lengste turene. Ungene våre liker å kjøre bil i utgangspunktet, men det er jo kjekt at de får med seg yndlingsfilmen etc, og nå storkoser de seg på tur. Så for oss er det nesten ren luksus å ha den med, for andre vet jeg at spilleren har reddet bilturen.

Gjest Tatjana

Vi har en, og den er veldig populær. Vi har en type som man kobler inn i bilens sigarettenner, så vi slipper å tenke på batterier. Jeg kan være temmelig sløv med slikt... Vi har også hodetelefoner, med en splitter so det går inn flere sett.

Helt supert synes jeg. Anbefales!

Vi har DVD spiller i bilen, kjøpte den for 2 år siden, og det er bare en skjerm. Må nok utvide når minstemannen begynner å vise interesse....

Vi er veldig fornøyde. Men vi bestemmer hvor mye hun får se alikevel.

I påsken var den helt utrolig kjekk å ha. Vi ble stående 2 timer i kolonne på Haukeli og da ble det ikke så ille for henne da hun hadde den.

Gjest Antisugar

Vi har sånn DVD-spiller med to skjermer som du beskriver, husker ikke merket i farten. For vårt ene barn er dette helt supert, hun koser seg med filmer og musikk. For vårt andre barn ender det med bilsyke og oppkast, og klok av skade vil hun ikke bruke skjermen sin lenger heller. Vil i alle tilfeller anbefale reisesyketablett dersom dere skal kjøre langt ja.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...