Gå til innhold

Har jeg krav på barnetrygd i Norge?

Anbefalte innlegg

Gjest jeg som skal flytte til Norge..

Vet jeg maser fælt i dag, men... Tusen takk for svar i tråden lenger nede. Blir glad å vite at det fins så mange gode mennesker rundt omkring:)

Jeg sitter her og leser på Trygdeetatens sider og prøver å orientere meg litt.

Slik jeg har forstått det har jeg krav på utvidet barnetrygd, men muligens ikke overgangsstønad siden man da skal ha oppholdt seg i Norge de siste tre årene.

Nå lurer jeg på om det er slik med barnetrygden også?! Må jeg ha oppholdt meg i Norge de siste tre årene for å motta det også?? Det håper jeg da inderlig ikke.

Jeg leste ett sted at man regnes som bosatt i Norge dersom man er registrert i landet og har tenkt å oppholde seg der mer enn 12 måneder.

Samtidig leser jeg at trygdeetatens "generelle regler" er at man skal ha bodd i Norge de siste tre årene.

Jeg får ikke helt klarhet i dette. Kanskje har jeg lest for mye:)

Skal uansett søke selvfølgelig, men det er likevel kjekt å vite hva jeg kan forvente meg.

??

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/232125-har-jeg-krav-p%C3%A5-barnetrygd-i-norge/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...