Gå til innhold

Rengjøring av stekovn

Anbefalte innlegg

Gjest Rengjøreren...

Hei, jeg spør her, mange husmødre på dette stedet :)

Jeg må ta et ordentlig tak i stekovnen. Har blitt litt forsømt i det siste.

Hvordan får jeg lettest løsnet på alt "gruffet" på innsiden. Det er ikke en selvrensende ovn, da hadde det vært greit...

Hørt noe om at man setter inn en skål med et rengjøringsmiddel og setter ovnen på noen grader.

Noen her inne som har "oppskriften" på å lykkes med dette prosjektet?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/232177-rengj%C3%B8ring-av-stekovn/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror det beste er å kjøpe deg et hjelpemiddel på butikken.

Mr. Muscle ovnsrens eller noe lignende.

Koster ikke mye, og gir overraskende gode resultater *s*

Jeg skraper vekk ting som har brent seg fast i bunnen med sånn skrape du bruker til kjeramisk topp komfyr + litt stålull. Er du forsiktig så riper det ikke.

Jeg skraper vekk ting som har brent seg fast i bunnen med sånn skrape du bruker til kjeramisk topp komfyr + litt stålull. Er du forsiktig så riper det ikke.

Hadde ikke tatt sjansen på å bruke skrape i stekeovn selv gitt.

Da heller Jif, stålull og tålmodighet *s*

Men kan jeg velge selv, blir det ovnsrens. Lukter fælt, men tar ganske kort tid. Og resultatet blir bra.

Annonse

Gjest Rengjøreren...

Hadde ikke tatt sjansen på å bruke skrape i stekeovn selv gitt.

Da heller Jif, stålull og tålmodighet *s*

Men kan jeg velge selv, blir det ovnsrens. Lukter fælt, men tar ganske kort tid. Og resultatet blir bra.

Med ovnsrens mener du da alla Mr Muscle?

Ta en gammel klut med vann og litt Zalo. Holder i massevis. Selv ville jeg aldri hatt all den trolig kreftfremkallende gifta som fåes kjøpt inni ovnene. Dessuten er det vel ingen som ser inni der. Sterilt er det også der p.g.a varmen.

hva er kreftfremmkallende? Selvrensovn eller middel?

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...