Gå til innhold

Voltaren + paracet - eller bare det ene?

Anbefalte innlegg

Gjest Mom33

Snuppa på 5 har operert bort mandlene i dag.

Vi fikk med resept på Voltaren, hun skal ha en morgen og en kveld.

Hun fikk en paracet stikkpille kl. 16.30 som virkningen nå har gått ut av. Fikk Voltaren for 30 minutter siden (sånn omtrent 21.15), men hun har fortsatt like vondt i halsen.

Kan man ta paracet i tillegg? Skal ikke Voltaren være smertestillende?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/232264-voltaren-paracet-eller-bare-det-ene/
Del på andre sider

Fortsetter under...

kakki1365380609

Voltaren er betennelsesdempende og skal også virke smertestillende. Det er jo vanlig at paracet tar en halv time før effekten setter inn, så du får se det litt an.Vet ikke om de kan brukes samtidig, men tror ikke jeg ville gitt begge medikamentene på en gang uten å ha ringt f.eks legevakten og hørt.

Det går helt fint an å gi begge deler samtidig. Det har helt forskjellig virkestoffer og virkemåter. Og virker også ofte bedre når de gis sammen.

Voltaren har ofte best effekt på smertene etter en slik operasjon, så hold på å gi den fast, og spe på med paracet hver 4-6 time de føste dagene. Gir du sjeldnere vegrer hun seg bare for å drikke og får mere vondt.

Går fint an å gi 20 mg/kg paracet de første 3-4 dagene.

Lykke til og husk at mange får en smertetopp etter en ukes tid:( Men så blir det bedre:)

Annonse

Jeg har en revmatisk sykdom og tok voltaren etter en lang periode med kortson (prednisolon) for noen år tilbake. var hos legen for 6 mnd siden og fikk beskjed om å ta ibux ved leddsmerter. Tok voltaren før. Ba om voltaren, men legen sa at det ikke var å få mer og hadde gått ut av markedet fordi det var farlig... ?

Aner ikke jeg altså, men jeg fikk det i hvert fall ikke på resept av min lege som er overlege på aker sykehus og har jobbet med revmatikere i alle år.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...