Gå til innhold

Hva skjer, fint om NHD også kan gi et svar?

Anbefalte innlegg

lever videre

Hei!

Onsdag kveld tok jeg en haug tabletter for mye. Ca 30 vallergan, 40 tegretol og 10 ibux. Jeg sovnet ca kl 03.00, men våknet i dag kl 13. Fant ut etter hvert at jeg har såvet over ett helt døyn.

Det jeg lurer på er hvor farlig dette er?

Kjenner jeg har vanskelig for å gå stødig,må konsentrere meg veldig for å skrive og øynene/synet er dårlig. Alt går i rundt for meg. Taleevnen er også redusert en del.

Hele meg kjennes doven ut.

Noen som har svar på hvor lang tid det tar før alt er normalt. Er jo to dager siden jeg tok disse tablettene nå.

Fortsetter under...

Gjest Hei33

Hei! Dette hørtes da ille ut! Siden det nå er helg og du ikke kan få tak i fastlegen din før på mandag igjen, synes jeg at du bør ta en tur på legevakta for en sjekk. Du må fortelle alt som det er, og ikke legge skjul på at det var et selvmordsforsøk. Håper du kan bli lagt inn og får hjelp.

Ønsker deg alt godt!

lever videre

Hei! Dette hørtes da ille ut! Siden det nå er helg og du ikke kan få tak i fastlegen din før på mandag igjen, synes jeg at du bør ta en tur på legevakta for en sjekk. Du må fortelle alt som det er, og ikke legge skjul på at det var et selvmordsforsøk. Håper du kan bli lagt inn og får hjelp.

Ønsker deg alt godt!

Hei!

Takk for svar.

Det har gått fremover med kroppen i kvell, men den fungerer ikke som den skal.

Innleggelse er vel ikke noe alternativ, det ønsker jeg ikke.

Bare vært kjekt å visst om disse tablettene gjør skade for seg og på hvilken måte. Og hvor lang tid det tar før alt er som normalt.

Gjest Lysglimt

Hei!

Takk for svar.

Bare vært kjekt å visst om disse tablettene gjør skade for seg og på hvilken måte. Og hvor lang tid det tar før alt er som normalt.

Syns det hørtes skummelt ut det der jeg,kan du ikke ringe til legevakten å prate med dem da?

Si det som det er,tror det er det beste :)

Gjest man burde kaskje sove nå?

Hvorfor gjorde du dette da? Ble du skuffet da du våknet? Hvis du har så store problemer at du må ta livet av deg, så må du heller søke hjelp. Snakk med fastlegen eller legevakta!!

Har gjort dette jeg også flere ganger, en gang da jeg var 13 år. Fikk dessverre aldri hjelp den gangen men har kommet mye,mye lenger idag. Det er håp for alle skjønner du. Så oppsøk legevakt, whatever, svelg stoltheten og legg deg helt flat. Egentlig er det vel det "tøffeste" du kan gjøre?

Annonse

lever videre

Hvorfor gjorde du dette da? Ble du skuffet da du våknet? Hvis du har så store problemer at du må ta livet av deg, så må du heller søke hjelp. Snakk med fastlegen eller legevakta!!

Har gjort dette jeg også flere ganger, en gang da jeg var 13 år. Fikk dessverre aldri hjelp den gangen men har kommet mye,mye lenger idag. Det er håp for alle skjønner du. Så oppsøk legevakt, whatever, svelg stoltheten og legg deg helt flat. Egentlig er det vel det "tøffeste" du kan gjøre?

Hei!

Har hatt noen runder for flere år siden. Vet egentlig ikke va som kom åvar meg. Går til psykiatrisk sykepleier ca en gang i uka.

Våknet med litt blandede følelser, kunne ikke huske jeg hadde gjort d før det hadde gått en lang stund.

Skal finne senga snart og håper det blir bedre i morgen.

Takk for at du tok deg tid til å svare.

Gjest Violsa

Hei!

Takk for svar.

det å ta så mange tabeletter , og så mange forskjellig er helt klart farlig. Men at du føler deg groggy og ikke bra i dag er helt normalt.

Håper du greier å søke hjelp. Å husk at du var heldig. Om man kommer på legevakta etter å ha tatt piller velger de nesten alltid å pumpe. Fordi folk er forskjellig og man vet ikke hva de tåler

Kroppen og nyrene dine jobber på høyspent nå for å bli kvitt all medisinen. Men det tar tid.

For guds skyld ring legevakta nå! Tegretolen er iallefall skadelig i så store mengder som du har tatt. For mange år siden tok jeg overdose med tegretol. Jeg kastet opp etterpå, men dagen etter så jeg dobbelt og hadde problemer med å stå på beina. Det førte til nesten en uke på hjerteovervåkinga på sykehuset.

lever videre

For guds skyld ring legevakta nå! Tegretolen er iallefall skadelig i så store mengder som du har tatt. For mange år siden tok jeg overdose med tegretol. Jeg kastet opp etterpå, men dagen etter så jeg dobbelt og hadde problemer med å stå på beina. Det førte til nesten en uke på hjerteovervåkinga på sykehuset.

Hei!

Har regnet over og fant ut at det var 30 tegretol og 30 vallergan + 10 ibux jeg har fått i meg.

Det er vel ikke stort en lege kan gjøre med dette heller. Har gått tre dager. Synet og koordinasjon er fremdeles ikke bra. Finnes det ingen anonym telefon som har peiling på dette?

Hei!

Har regnet over og fant ut at det var 30 tegretol og 30 vallergan + 10 ibux jeg har fått i meg.

Det er vel ikke stort en lege kan gjøre med dette heller. Har gått tre dager. Synet og koordinasjon er fremdeles ikke bra. Finnes det ingen anonym telefon som har peiling på dette?

Prøv giftinformasjonssentralen. telefonnummeret står under viktige telefonnummer i telefonkattalogen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...