Gå til innhold

Forsøkskanin?

Anbefalte innlegg

Gjest Aina E

Hvem er det som ønsker å være forsøkspersoner for medikamenter, egentlig? Jeg ser de annonserer etter folk, men åssen risk er folk villige til å ta?

Når ikke en gang legemidler som er på markedet allerede, er godt nok utprøvd, hva med de som er under utvikling da?

Jeg skjønner at noen må til pers, men for en risiko!? Attpåtil ikke få betalt for det en gang...?

Jeg har selv fått bipolar sykdom av antidepressiva og selvmordstanker av stemningsstabiliserende. Jeg har vært meeget syk, men er glad medisinhelvetet er over for mange år siden.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/232296-fors%C3%B8kskanin/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest irritert i dag

Fortsatt mye tull her ja. Hvorfor ikke snakke med behandleren din om dette og ikke spytte det ut på et forum hvor det finnes mange mennesker som faktisk MÅ ta medisier?

Så du mener at de som blir jævlig dårlig av medisiner ikke skal fortelle om det?

Skal det pakkes inn at det

finnes mennesker som rett og slett ikke tåler disse preparatene?

Dette er vel like relevant her som noe annet.

Mye her inne som skremmer meg også.

Det vil alltid finne noen som blir redde provoserte osv av ting som blir skrevet.

Ærlig talt, nå ble jeg irritert

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/232296-fors%C3%B8kskanin/#findComment-1766894
Del på andre sider

Gjest Aina E

Fortsatt mye tull her ja. Hvorfor ikke snakke med behandleren din om dette og ikke spytte det ut på et forum hvor det finnes mange mennesker som faktisk MÅ ta medisier?

Ja jøss, jeg måtte også ta medisiner, men jeg snakker ikke om å måtte ta, eller ikke. Jeg snakker om å være testperson for noe som ikke er prøvd ut ennå. Jeg synes det er du som snakker tull.

Jeg har ingen behandler og har ikke hatt det på over tre år. Jeg er veldig glad for at jeg slipper. Den eneste grunnen til at jeg hadde det før, er at jeg ble sjuk av medisiner som ikke var godt nok utprøvd.

Skal si deg en liten ting til, jeg; De medisinene jeg fikk, stod det i felleskatalogen (bibelen) at det omtrent ikke var bivirkninger på. Jeg sa til legen i 3 år at jeg ble dårlig av de, han trodde ikke på meg, sa jeg pratet tull og at jeg måtte ta de.

Det tredje året kom felleskatalogen i en ny utgave, plutselig var det registrert nye, alvorlige bivirkninger på disse medisinene, bl.a. de jeg var plaget med i tre år.

Synes du det er greit at vi bruker menneskelige forsøkskaniner? Mitt liv ble omtrent ødelagt. Jeg ble uføretrygdet. Tror du noen har beklaget det? Legen, legemiddelfirmaet, eller staten? Nope. Heldigvis er jeg såpass sterk at jeg kom meg ut av det selv og har startet i jobb igjen. Med vitamin og mineralterapi, dvs. å hjelpe folk UTEN å bruke medisiner, hvilket også er mulig.

Men det verste er alle årene som ble ødelagt og all den tiden jeg fortsatt bruker på å bygge opp en dårlig hukommelse og konsentrasjon som også var en bivirkning.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/232296-fors%C3%B8kskanin/#findComment-1766911
Del på andre sider

Annonse

Gjest Aina E

jeg fikk bipolar sykdom og selvmordstanker uten stemningsstabiliserende. Er jævlig glad for at de medisinene fins. For da forsvant alle tegn på sykdom hos meg.

Det var jævlig godt for meg også at de fantes, for hadde jeg ikke hatt de, hadde jeg ikke blitt frisk igjen av de skadene de første medisinene gav.

Se ellers svar til "gunter".

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/232296-fors%C3%B8kskanin/#findComment-1766912
Del på andre sider

Gjest daniieella

Det var jævlig godt for meg også at de fantes, for hadde jeg ikke hatt de, hadde jeg ikke blitt frisk igjen av de skadene de første medisinene gav.

Se ellers svar til "gunter".

ja, ironisk det. At man kan bli manisk-depressiv av anti-depressiva.

(ssri gjorde meg mer manisk og depressiv, og raskere tempo også)

Ironic:\

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/232296-fors%C3%B8kskanin/#findComment-1767374
Del på andre sider

Gjest Anna Belinda

Ja jøss, jeg måtte også ta medisiner, men jeg snakker ikke om å måtte ta, eller ikke. Jeg snakker om å være testperson for noe som ikke er prøvd ut ennå. Jeg synes det er du som snakker tull.

Jeg har ingen behandler og har ikke hatt det på over tre år. Jeg er veldig glad for at jeg slipper. Den eneste grunnen til at jeg hadde det før, er at jeg ble sjuk av medisiner som ikke var godt nok utprøvd.

Skal si deg en liten ting til, jeg; De medisinene jeg fikk, stod det i felleskatalogen (bibelen) at det omtrent ikke var bivirkninger på. Jeg sa til legen i 3 år at jeg ble dårlig av de, han trodde ikke på meg, sa jeg pratet tull og at jeg måtte ta de.

Det tredje året kom felleskatalogen i en ny utgave, plutselig var det registrert nye, alvorlige bivirkninger på disse medisinene, bl.a. de jeg var plaget med i tre år.

Synes du det er greit at vi bruker menneskelige forsøkskaniner? Mitt liv ble omtrent ødelagt. Jeg ble uføretrygdet. Tror du noen har beklaget det? Legen, legemiddelfirmaet, eller staten? Nope. Heldigvis er jeg såpass sterk at jeg kom meg ut av det selv og har startet i jobb igjen. Med vitamin og mineralterapi, dvs. å hjelpe folk UTEN å bruke medisiner, hvilket også er mulig.

Men det verste er alle årene som ble ødelagt og all den tiden jeg fortsatt bruker på å bygge opp en dårlig hukommelse og konsentrasjon som også var en bivirkning.

Så hvordan mener du man skal finne frem til bedre medisiner om ingen vil være testpersoner?

Jeg har aldri vært testperson selv, men hadde jeg bestemt meg for å prøve det måtte jeg ha det klart at jeg kan trekke meg når som helst osv.

Mulig jeg er dum, men jeg stoler såpass på leger at jeg tror de ikke ville gitt meg noe som de visste var direkte skadelig.

Det finnes en risiko ved alt. Også livet.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/232296-fors%C3%B8kskanin/#findComment-1768442
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...