Gå til innhold

Jeg tror ikke det jeg ser - En pluss!!??

Anbefalte innlegg

Ja, det var en pluss som åpenbarte seg på ClearBluen nå i morges... men ... HÆ? Jeg skjønner ingenting!

Vi er jo i gang med å prøve å få nr to, men vi har bare hatt én prøveperiode (trengte ikke mer med førstemann heller..) og jeg har ikke hatt et eneste symptom på tidlig graviditet slik som sist.

Så dette tror jeg nesten ikke noe på.. :o)

Den største grunnen til at jeg er så sjokkert er fordi jeg var 100% bombesikker på å ikke være gravid. Fordi jeg for en uke siden trodde jeg hadde en spontan abort (var da gått en uke eller så siden eggløsning) fordi det kom ut noe som lignet mensen, men som helt klart ikke var det. Har hatt småblødninger helt siden det.

Men er likevel noen dager over tida, har trodd det var stress, men så tester jeg altså positivt i dag?? Testet for en uke siden også, rett før "aborten", men da var testen negativ.

Jeg er visst gravid? Eller? Kan det likevel ha vært en spontan abort, og hormonene i kroppen slår ut på testen nå en uke etter..? Og det var ikke tvil om det var en pluss i vinduet, altså..

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/232300-jeg-tror-ikke-det-jeg-ser-en-pluss/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg skal krysse fingre for at du er gravid. MEn det kan være en SA det slår ut på grav.tester ganske lenge etter at du var gravid. Tror jeg ville kontakte lege hvis jeg var deg. For å få sjekket der. Slik at du blir sikker.

P.s. kan jo ha vært festeblødning også?

Da våger jeg meg frempå med en forsiktig gratulasjon, og foreslår at du tar deg en tur til legen i nær fremtid.

Det kan jo kanskje være graviditet utenfor livmoren også? Best å sjekke, i alle fall.

Håper på det beste, og at det vokser en liten spire i beste velgående der inne ;-)

Da våger jeg meg frempå med en forsiktig gratulasjon, og foreslår at du tar deg en tur til legen i nær fremtid.

Det kan jo kanskje være graviditet utenfor livmoren også? Best å sjekke, i alle fall.

Håper på det beste, og at det vokser en liten spire i beste velgående der inne ;-)

Har sjekket litt på nettet nå, og symptomene mine stemmer ganske bra med graviditet utenfor livmor, ja.

Men så er det jo lørdag, og til og med en langhelg for svært mange, men prøver å ringe noen legesentre når de åpner kl 10.

Annonse

Jeg hadde og en skikkelig blødning ca 5 dager før jeg oppdaget at jge var gravid...Vi prøvde ikke så veldig, skulle bare la naturen gå sin gang. Hadde vært ute på byen, drukket meg sånn passe på en snurr, kom hjem og så at mensen var kommet..skikkelig. Men så kom det ikke mer. I løpet av uka begynte jeg å kjenne meg litt småkvalm, og torsdag tok jeg en test. Joda, gravid :) Men den lille overlevde både fyllekule og blødning og er en superfrisk og fin 4-åring i dag:)

*En forsiktig gratulasjon fra denne kanten av landet!*

Det du opplevde før helga eller når det var, med enl iten blødning, kan vel kanskje også ha vært en feste-blødning? Jeg har ihvertfall hatt det 2 av 3 ganger!

Men ta en sjekk for å være helt sikker!

Lykke til!

Jeg hadde og en skikkelig blødning ca 5 dager før jeg oppdaget at jge var gravid...Vi prøvde ikke så veldig, skulle bare la naturen gå sin gang. Hadde vært ute på byen, drukket meg sånn passe på en snurr, kom hjem og så at mensen var kommet..skikkelig. Men så kom det ikke mer. I løpet av uka begynte jeg å kjenne meg litt småkvalm, og torsdag tok jeg en test. Joda, gravid :) Men den lille overlevde både fyllekule og blødning og er en superfrisk og fin 4-åring i dag:)

Med andre ord en ekte feste-blødning...

Annonse

GRATULERER!

Ved min nr 3 var blødninger første tegn på graviditet - trodde også at jeg hadde en veldig tidlig SA, men det hadde jeg altså ikke :-)

Blødningene behøver ikke å bety at noe er galt, heldigvis. Dersom de vedvarer ville jeg bedt om en tidlig UL rundt uke 7-8, for sikkerhets skyld.

Lykke til med spiren i magen :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...