Gå til innhold

Urettmessig behandling på arbeidsplassen

Anbefalte innlegg

Gjest urettmessig behandlet

Har hatt et dårlig arbeidsforhold tidligere som har gjort at jeg har fått psykiske problemer i ettertid. Har man noen rettigheter i denne forbindelse? Jeg ble bedt om å si opp jobben fordi jeg sa at arbeidssituasjonen gikk utover helsen min. De kom med andre unnskyldninger i tillegg. Jeg forstod det slik at de ville si meg opp for å unngå at jeg sykemeldte meg over lang tid. De sa at hvis jeg ikke gikk frivillig ville de bruke sterkere midler. Dette har medført at jeg nå går på attføring. Jeg har utviklet sosial angst i forhold til jobb. Jeg var i en utilfredsstillende situasjon hvor jeg ikke følte at jeg fikk den opplæring jeg hadde krav på. De var ikke villig til å endre på situasjonen. Føler at de har gitt meg en slags yrkesskade.

Fortsetter under...

Gjest ghb64

Var du organisert i en Fagforening? Hvis du er/var det kan du få hjelp derfra

Alle arbeidsplasser med mer enn 8 arbeidstakere (tror jeg) skal ha Verneombud. Arbeidsgiveren har mange plikter og du som arbeidstaker har rettigheter ihht Arbeidsmiljøloven og eventuelle avtaler fagforeningen har/hadde. Blant annet i forbindelse med oppsigelse. Som du ser er det viktig å være organisert hvis en skulle få problemer. De har midler til å hjelpe til i en vanskelig situasjon

Gjest urettmessig behandlet

Var du organisert i en Fagforening? Hvis du er/var det kan du få hjelp derfra

Alle arbeidsplasser med mer enn 8 arbeidstakere (tror jeg) skal ha Verneombud. Arbeidsgiveren har mange plikter og du som arbeidstaker har rettigheter ihht Arbeidsmiljøloven og eventuelle avtaler fagforeningen har/hadde. Blant annet i forbindelse med oppsigelse. Som du ser er det viktig å være organisert hvis en skulle få problemer. De har midler til å hjelpe til i en vanskelig situasjon

Jeg ønsket ikke å fortsette i jobben. Men angrer i ettertid at jeg ikke tok ut sykemelding. Jeg har fått økonomiske problemer i ettertid. Bare så vidt jeg greier meg. Jeg jobbet som vikar. Jeg er ikke organisert.

Gjest ghb64

Jeg ønsket ikke å fortsette i jobben. Men angrer i ettertid at jeg ikke tok ut sykemelding. Jeg har fått økonomiske problemer i ettertid. Bare så vidt jeg greier meg. Jeg jobbet som vikar. Jeg er ikke organisert.

Selv om du er vikar har du rettigheter som arbeidstaker.

Om du hadde blitt sykemeldt så hadde vel ikke problemene blitt borte?

Kan du få hjelp eller råd fra fastlegen?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...