Gå til innhold

Mat etter mandelfjerning

Anbefalte innlegg

Gjest Mom33
Skrevet

I går fjernet 5-åringen mandlene, og jeg hadde nok forventet at hun skulle bli syk etterpå; slapp og sliten og bare interessert i å sove. Og jeg regnet med at det skulle være vondt!

Vel, jeg tar delvis feil, gitt. Hun er slettes ikke hemmet av operasjonen, annet enn at det blir vondt i halsen når de smertestillende tablettene ikke virker lenger. Og da setter vi jo en ny.

MEN - hun er jo så sulten! Spiser godt til vanlig også, så helt overraskende er det ikke. Til nå har hun fått loff med maltekstrakt på, yoghurt, ost (!) og is i tillegg til drikke. Problemet er at hun liksom ikke blir mett, noe jeg godt forstår i grunnen.

Hun skal ikke spise harde ting, og min fantasi fungerer visst bare så måtelig i dag. Hva skal jeg lage til? På lista fra sykehuset står akkurat det hun har fått til nå + lunken havregrøt. Det siste skal hun få til middag i dag.

For at ikke magen skal stoppe helt opp må hun også få i seg noe fiberrikt.

Noen som har gode forslag?

Skrevet

Alt som er mykt og som ikke skraper opp sårene.

Brødskiver uten skorpe, med mykt pålegg. Nesten all middagsmat unntatt pizza og andre ting med skarpe kanter eller som må tygges mye. Og ikke veldig varm mat.

Så bra at hun er i fin form:)

Skrevet

Datteren min nektet å spise is, yoghurt, grøt og slike myek ting. Hun ville ha vanlig mat og fikk det, bare ikke varm mat. Dagen etter operasjonen ba hun om å få knekkebrød(!) Det fikk hun selvsagt ikke da. Brødskiver, pizza (kald), frukt, pølser (kald) etc. Jeg følte meg litt rådvill i forhold til hva jeg skulle gi henne, men fikk beskjed om at hun skulle få det hun hadde lyst på, innenfor rimelighetens grenser. Så det gikk i vanlig mat hjemme hos oss.

Skrevet

Dersom ho kan spise loff, så kan ho sikkert spise veldig mye annet brød også. Bare skjær av skorpa.

Veldig mye frukt er også myk. Jordbær, meloner, banan.

Alt av supper + pasta (bare den ikke er varm). Kokte grønnsaker.

Tror nok du har mye å velge mellom:-)

Vesla mi var 4 da ho tok mandlene. Ho drakk 1/2 glass vann de første to dagene. Det var alt. Så du er heldig:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...