Gå til innhold

Finnes det andre medisiner enn Tolvon som kan hjelpe mot kvalme/sure oppstøt?

Anbefalte innlegg

Gjest plaget med sure oppstøt og kvalme

Har gått på Tolvon 30 mg før. Men har trappet ned pga at jeg ble så trøtt, pluss en uønsket vektøkning som ga meg en del psykiske problemer. Nå er jeg nede i 5 mg.

Men nå merker jeg at de sure oppstøtene og kvalmen er tilbake. Før kunne jeg drikke kaffe og andre sure saker uten å spy etterpå. Men nå kommer alt opp igjen.Jeg har også mere magesmerter og slimete diare.

Finnes det andre medisiner som fungerer likt som tolvon men som ikke har samme bivirkninger?. Jeg går også på Cipralex og Lamictal. Mistenker at Cipralexen kan gi meg en del kvalme og at Tolvon er med på nøytralisere en del.

Noen forslag?

Fortsetter under...

serenity777

De sure oppstøtene og den slimete diareen, tyder vel på at du har for mye magesyre. Prøv litt santac/zantac mot det, kan skrives ut av legen i store doser, eller bare kjøpes på apoteket uten resept. Hjelper ikke det, spørs det om du kanskje må til gastroskopi. Jeg hadde nok gått til lege med problemet var jeg deg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...