Gå til innhold

Snop til ungene: sukker eller søtningsstoffer?

Anbefalte innlegg

Gjest LOTUS78

I hvertfall ikke kunstig! Det påvirker blodsukkerbalansen og er ikke lov engang i produkter til barn. F.eks. aspartame er giftig og blir omdannet til bl.a. metanol og formaldehyd i kroppen. Ikke gi ungene det, vær så snill?

Les her:

http://nrk.no/redskap/utskriftsvennlig/5651790.html

Nå blander jeg selvfølgelig kunstige tilsetningsstoffer og kunstig søtningsstoffer. Det ene er sikkert ikke bedre enn det andre, men jeg vil nå gi barna godteri med sukker i fremfor kunstig søtningsmiddel. Dette fordi vi ikke vet hvordan dette virker inn på kroppen.

Fortsetter under...

Gjest Sukker.. men ikke så mye såklart

Barn under 1 år skal ikke ha kunstig søtning. Jeg vil heller ikke komme til å gi det til min snuppe da hun er over 1 år. Men heller være forsiktig med godterier generelt.

Gjest sjøstjerna

Barn under 1 år skal ikke ha kunstig søtning. Jeg vil heller ikke komme til å gi det til min snuppe da hun er over 1 år. Men heller være forsiktig med godterier generelt.

Ja, når de er så små, så er de jo ikke SELV opptatt av godteri.

De er strålende fornøyd med å få lov til å smake ulike sunne matretter.

Annonse

Ja, når de er så små, så er de jo ikke SELV opptatt av godteri.

De er strålende fornøyd med å få lov til å smake ulike sunne matretter.

Men når de blir større også er det jo tross alt foreldrene som bestemmer hvor mye godteri barna skal spise. Til de blir så store at de kan handle selv såklart.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...