Gå til innhold

Solbriller til spedbarn?

Anbefalte innlegg

Gjest gulrota

Har ei lita tulle på 9 uker, og nå som sola stikker frem, tenker jeg litt på solbeskyttelse.

På apoteket kan vi kjøpe solbriller, men kan hun bruke de, eller er de litt for stramme til det lille hodet??

De er jo myke i hode ganske lenge...

Eller skal jeg bare ha helseteppe foran som beskyttelse??

Hva gjør dere??

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/232370-solbriller-til-spedbarn/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke helseteppe nei! Jeg er kronisk motstander av det :-)

De har solbriller med reim og borrelås på apoteket, men det beste er sikkert å bare snu vogna slik at du ikke får sol inn i det hele tatt.

hvorfor er du kronisk motstander av helseteppe?

Mot helseteppe generelt, eller som solskjærming.?

Annonse

Gjest Teline

Som solskjerming ja, burde nok presisert det :-)

Det blir så varmt og innestengt for de stakkars små bak disse teppene, de trenger frisk luft!

Enig med deg i det. Ser jo også at noen bruker helseteppe eller fleeceteppe eller hva det skal være når barna skal skjermes fra lys når de skal sove inne (f.eks på handlesenter, restauranter, osv). Varmt og innestengt vil jeg tro!

Gjest gulrota

Ikke helseteppe nei! Jeg er kronisk motstander av det :-)

De har solbriller med reim og borrelås på apoteket, men det beste er sikkert å bare snu vogna slik at du ikke får sol inn i det hele tatt.

hvorfor så motstander av helseteppe...?? Det er jo hull i det også...og jeg bruker det eventuelt i nødsfall! Dessuten dekker vi ikke hele fronten,

slik jeg ser andre gjør

For det er ikke alltid det er like lett å snu vogna for å unngå sol. Men gjør det vi kan..

Solkrem er hvertfall uaktuelt på så små.

hvorfor så motstander av helseteppe...?? Det er jo hull i det også...og jeg bruker det eventuelt i nødsfall! Dessuten dekker vi ikke hele fronten,

slik jeg ser andre gjør

For det er ikke alltid det er like lett å snu vogna for å unngå sol. Men gjør det vi kan..

Solkrem er hvertfall uaktuelt på så små.

Det er klart det ikke gjør noe så lenge det er for korte perioder, og man ikke dekker hele fronten. Det jeg reagerer på er alle mødre som går med teppene foran nærmest permanent, det kan jeg aldri tenke meg er spesielt heldig for barna.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...