Gjest Antisugar Skrevet 27. mai 2006 Del Skrevet 27. mai 2006 Jeg har to sommerbarn fra før, og venter nå barn ved juletider. Jeg har forelsket meg i et vognmerke ved navn Mutsy, synes den har utrolig mange fiffige finesser som passer mitt bruk. Det eneste er at bagen er litt mindre enn på f.eks Brio - hvor mye har dette å si for et midtvintersbarn? Brukte dere bagdelen ved ettårsalder? Har en venninne som faktisk sier at hun bruker bagdelen ennå og hennes barn er 18 mnder. Ser for meg at barnet må ligge rimelig trangt. Bor på et sted der vintertemperaturen holder max 10 minus - og det kun på få dager (om noen) i løpet av året. Noen som har erfaringer med vinterbarn/vogner eller for så vidt med Mutsy generelt? På forhånd takk!! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/232380-valg-av-vogn-vinterbarn/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest 6 måneder brukte småen sin bagvogn Skrevet 27. mai 2006 Del Skrevet 27. mai 2006 vet ikke om dette er svar på spørsmålet ditt, men vi fikk ei jente i oktober og hun lå i bag til og med april. Da måtte vi bytte, ikke fordi hun ble for stor for bagen, men fordi hun da ble så rastløs av å ligge i bagen så mye. Hjalp når vi fikk en sportsvogn som var mer åpen og hun fikk se litt mer. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/232380-valg-av-vogn-vinterbarn/#findComment-1767772 Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 28. mai 2006 Del Skrevet 28. mai 2006 Jeg har to vinterbarn, født i desember og februar. Jeg kjøpte Simo Kombivogn når vi ventet første, og så ble det Simo tvillingvogn da vi ventet nr. 2 siden det bare er 14 mnd mellom dem. Det som var viktig for meg å tenke på var: - God plass i bagen. Dette ble ekstra viktig siden begge to måtte bruke Freykas pute. I tillegg hadde jeg Voksi-pose som jeg ikke ville være foruten!!! I Simo'en hadde både barn, pute, vinterklær og voksien god plass. - Sikkerhet. Det skal være trygt å trille vogna for både liten og stor. - Trillekomfort. Vogna skal være god å trille og god å sitte/ligge i. - Store hjul. Hele Norge består ikke av glatt og fin asfalt, derfor mener jeg store hjul er et must! Bagen til kombivogna bruker jeg til ungen er ca. 6 mnd gammel. Da vil ungen som regel sitte mer når dere er ute og triller. Kikket litt på hjemmesiden til Mutsy. Vogna ser forsåvidt grei ut, men bagen ser fryktelig liten ut. Du vil nok trenge voksipose eller ullpose i alle fall til ca. april. Jeg syntes også det så rart ut at det ikke var kalesje på når vogna brukte sportsdelen. Men det kan hende det bare var for bildenes skyld? Hvis det ikke er kalesje på sittedelen, så ville jeg absolutt IKKE kjøpt vogna. Hva gjør du da når det regner, når ungen skal sove, når det er insekter ute osv. Sånn, det var mine tanker. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/232380-valg-av-vogn-vinterbarn/#findComment-1767998 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Antisugar Skrevet 28. mai 2006 Del Skrevet 28. mai 2006 Jeg har to vinterbarn, født i desember og februar. Jeg kjøpte Simo Kombivogn når vi ventet første, og så ble det Simo tvillingvogn da vi ventet nr. 2 siden det bare er 14 mnd mellom dem. Det som var viktig for meg å tenke på var: - God plass i bagen. Dette ble ekstra viktig siden begge to måtte bruke Freykas pute. I tillegg hadde jeg Voksi-pose som jeg ikke ville være foruten!!! I Simo'en hadde både barn, pute, vinterklær og voksien god plass. - Sikkerhet. Det skal være trygt å trille vogna for både liten og stor. - Trillekomfort. Vogna skal være god å trille og god å sitte/ligge i. - Store hjul. Hele Norge består ikke av glatt og fin asfalt, derfor mener jeg store hjul er et must! Bagen til kombivogna bruker jeg til ungen er ca. 6 mnd gammel. Da vil ungen som regel sitte mer når dere er ute og triller. Kikket litt på hjemmesiden til Mutsy. Vogna ser forsåvidt grei ut, men bagen ser fryktelig liten ut. Du vil nok trenge voksipose eller ullpose i alle fall til ca. april. Jeg syntes også det så rart ut at det ikke var kalesje på når vogna brukte sportsdelen. Men det kan hende det bare var for bildenes skyld? Hvis det ikke er kalesje på sittedelen, så ville jeg absolutt IKKE kjøpt vogna. Hva gjør du da når det regner, når ungen skal sove, når det er insekter ute osv. Sånn, det var mine tanker. Joda, det er kalesje til sportsvogndelen også - det er nok bare for bildenes del at den er borte ja. Har sett vognen i diverse utgaver i butikken, man kan bytte delene om hverandre og til og med bruke sittedelen til vippestol. I tillegg kan man bruke maxicosi bilstol direkte oppi understellet, slik at man ikke trenger å flytte barnet ut av bilstolen for et kjapt ærend. Enig i at bagen er litt liten, det var derfor jeg synes det var godt å få litt tanker om det her inne. Stemmer for så vidt det "6 mnder bruk" sier, mine to ble også utålmodige på 5-6 mnds alder og ville ikke være i bagvogn. Og da tviler jeg på at bagvogna fortsatt er i bruk ved 11-12 mnder denne gangen heller. Tusen takk for kommentarer! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/232380-valg-av-vogn-vinterbarn/#findComment-1768057 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Åsemor Skrevet 28. mai 2006 Del Skrevet 28. mai 2006 Jeg brukte bag bare i 3 mnd, men mest fordi det ble så varmt og da ble det litt luftigere for henne. Tror nok ikke jeg ville brukt bag i mer enn max 8 mnd. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/232380-valg-av-vogn-vinterbarn/#findComment-1768616 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.