Gå til innhold

FU: Pleier dere å gå søndagstur i familien din?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det gjør vi, og om ungene er sure og ugreie inne, blir de nesten uten unntak engler ute i det fri!;-)

Skrevet

Nja, søndagstur blir det vel ikke så ofte, men om det er ok vær så pleier vi som oftest å være ute både lørdag og søndag og holde på med forskjellige ute-greier. Hagearbeid (ev.snømåking..) og stell av huset og rydding i uthuset og bygging av sandkasse/lekestativ osv. Vi går litt på veggene vi voksne også hvis vi bare skal være inne hele helgen, spesielt hvis det er fint vær!

Fint tiltak med søndagstur da:-)

Gjest gddgf
Skrevet

Vi var flinke før....Men etterhvert har kameratbehovet overtatt; Ungene vil heller få besøk eller gå til kamerater og leke hjemme. Og da er de jo i aktivitet.

Så går vi voksne tur om kveldn.

På en måte savner jeg det å gå ut i marka og lage cowboybrød eller koke ertersuppe...Men det er også deilig å slippe det hver eneste helg.

Det hender vi tar med kameratene ders på tur. Men det blir ikke så ofte som før nei...

Skrevet

Nei, men tror nok at minstemann hadde hatt godt av det.

Jeg havner nok heller på en cafe på søndager.

Skrevet

Ja, vi går en tur i skogen på søndager som regel (med mindre det plaskregner), men vi har hund som trenger en tur uansett.

Det er ikke like ofte vi tar med mat, drikke og diverse andre ting og tilbringer hele dagen i skogen nei, det skal innrømmes. Ungene vil hjem og leke med kompiser osv istedenfor...

Skrevet

Ikke så veldig ofte. Vanligvis drar vi til svigers. Er været greit leker ungene ute, koser med lammene (nå på våren), klatrer på traktoren osv.

I dag har vi gått turmarsj på 7 km. Naboen og jeg tok med barna, og alle klarte brasene. Jentene 6 år, og to på 5 år gikk nesten helt uten surving hele veien. Flinke var de!

Skrevet

Søndagstur og søndagstur... I dag har vi vært på båttur! I en liten, åpen motorbåt på et nydelig lite ferskvann. Vi fisket litt, fikk to små ørreter, la til på en nydelig øy hvor ungene gikk på oppdagelsesferd. Deretter la vi til på båtplassen igjen, ungene kledde av seg og vasset mens vi slenge oss ned på gressbakken og tok en dupp i steiksola! Herlig! :o)

Skrevet

Sjelden. Mannen min beveger ikke ræva si ut døra på søndag annet enn for å ta en røyk eller kjøre på besøk noe sted.

Og hvis noen lurte, ja jeg er temmelig amper pga. det akkurat nå.

Skrevet

Søndagstur og søndagstur... I dag har vi vært på båttur! I en liten, åpen motorbåt på et nydelig lite ferskvann. Vi fisket litt, fikk to små ørreter, la til på en nydelig øy hvor ungene gikk på oppdagelsesferd. Deretter la vi til på båtplassen igjen, ungene kledde av seg og vasset mens vi slenge oss ned på gressbakken og tok en dupp i steiksola! Herlig! :o)

Dette er da vel søndagstur, det? Hørtes iallefall nydelig ut, både for barna og for de voksne!

Skrevet

Høres ut som en PERFEKT søndagstur!

Skrevet

Ikke noe vi gjør hver søndag, men vi går på tur iallefall en gang i løpet av helgen. Noen ganger bare i nærmiljøet her og andre ganger i skogen eller fjellet.

Vi er ute så mye som mulig hele helgen og spesielt liker vi å gå tur i skikkelig regnvær for da smaker kakaoen ekstra godt når vi kommer hjem igjen. :)

Skrevet

Ååh, hørtes herlig ut! Var dere på båttur i byens drikkevann? Hehe...

Jeg oppdaget at det var varmt jeg og, da jeg satte meg i bilen i sted... i ullgenser :-o

Har sovet bort halve dagen, så jeg hadde ikke fått med meg at det faktisk var så varmt ute.

Skrevet

Vi går tur både lørdager og søndager. :) Kjempekoselig å gå tur på søndager med fint vær, for da er det så mange folk ute, mange å snakke med, mange dyr å se på, koselig stemning. :)

Skrevet

Vi er alltid masse ute i helgene, ungen blir gal av å være inne... :-)

Gjest Mor Åse
Skrevet

Ja, prøver å komme oss ut en gang i løpet av helgen hele familien sammen.

Det er deilig å komme seg ut i frisk luft!

Skrevet

Vi finner alltid på noe i helgene, men vi er ikke så glad i å gå tur bare for å gå tur. Vi finner heller på en eller annen aktivitet sammen. Noen ganger sykler vi på tur, da, med grill og god mat med. Men vi drar like gjerne og bowler eller på kino f.eks, hvis været er labert. Så sender vi heller ungene ut for å leke hjemme, det kryr nemlig av unger her.

Skrevet

Vi går turer ganske ofte, flere ganger i uken,hvis det er fint vær.

Alle barne mine er "utebarn" de blir ganske frustrerte av å være mye inne. De trives best hvis vi er ute litt hver dag.

Skrevet

Ååh, hørtes herlig ut! Var dere på båttur i byens drikkevann? Hehe...

Jeg oppdaget at det var varmt jeg og, da jeg satte meg i bilen i sted... i ullgenser :-o

Har sovet bort halve dagen, så jeg hadde ikke fått med meg at det faktisk var så varmt ute.

Neida, vi dura ikke rundt i motorbåt på Jonsvatnet nei! :o) Vi har vært på landet siden onsdag må vite! Men nå er vi hjemme i byen igjen da, nesten et antiklimaks...

Gjest Elextra
Skrevet

En eller annen form for tur er vi på en eller to ganger i løpet av helgen! :) Enig i at det er deilig å komme ut, barna blir rett og slett litt gretne av å være inne for lenge. Og det blir forsåvidt jeg også.

Men sjelden vi går veldig langt, da, med to barn under fem år begrenser viljen til bare å gå seg. Det viktigste er å være ute og i litt aktivitet.

Skrevet

En eller annen form for tur er vi på en eller to ganger i løpet av helgen! :) Enig i at det er deilig å komme ut, barna blir rett og slett litt gretne av å være inne for lenge. Og det blir forsåvidt jeg også.

Men sjelden vi går veldig langt, da, med to barn under fem år begrenser viljen til bare å gå seg. Det viktigste er å være ute og i litt aktivitet.

Vi kaller det "tur" om vi forlater gårdstunet, vi.... Kan godt sitte oppi "jungelen" til eldstemann, og være på tur, selv om denne jungelen ikke er mer enn 100 m fra ferista til gården...

Men noe av poenget vårt er at ungene skal få en positiv innstilling til begrepet "tur"!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...