Gå til innhold

Kjedelige brylluper!!!!!!!!!!!

Gjest Bryllup nå igjen......snork......

Anbefalte innlegg

Gjest sjøstjerna

Jeg har vært i en del brylluper de siste årene, og det beste (alle var fornøyde) var nok det billigste. Da sto vertene for kjempegod mat, de leide selv inn kokker og den slags, gjerne venner eller venners venner - så det kosta ikke all verden, og viktigst av alt: De ordnet alkoholen selv.

Mye, mye billigere enn å få en eller annen bryllupsspesialist til å ta seg av alt, brudeparet satt igjen med vin og sprit og øl i ett år eller noe sånt etter bryllupet, og alle fikk forsyne seg så mange ganger de ville.

I andre brylluper der hele suppa har foregått på et eller annet dyrt hotell og brudeparet har betalt en standardpris på et par tusen kroner per middagsgjest, er det svært begrensa med mat (en gang var vi faktisk nære på å bestille noen pizzaer like etter desserten), og kelnerne har vært ytterst sparsommelige med vinen. Glasset kunne stå tomt i en halvtime.

Da er det ikke gøy å sitte rundt et bord og høre onkler uten promille tale i fem timer.

Jøss.

Høres fint ut med de spleise-greiene. Det skal jo være nok av alt til alle.

Om ikke bryllup er en festlig anledning, hva er det da???

Fortsetter under...

Gjest Mom33

Hm, vi hadde ganske så tradisjonelt bryllup, men drikkebonger og nitriste taler hadde vi da ikke.

Jeg har heller ikke vært i så dønn kjedelige brylluper, jeg, selv om det har blitt endel opp gjennom årene.

Kanskje det er du som gjest som er kjedelig? Man må jo liksom legge til litt sjøl også, da, for å få det gøy!

Eller kanskje vi bare ikke har kjedelige venner og familie? ;-)

ShitDiddelyDo

Jøss.

Høres fint ut med de spleise-greiene. Det skal jo være nok av alt til alle.

Om ikke bryllup er en festlig anledning, hva er det da???

Stort sett er det jo festlig. Men hvis det først skal gjøres tradisjonelt med lang middag og mange taler, er det viktig at brudeparet arbeider litt med bordplasseringa (vi skal tross alt sitte der i 4-5 timer), unngår at folk sovner av kjedsomhet, tillater noen luftepauser - og ikke minst stiller med nok vin.

Annonse

Takk! Artig å dele opplegget med noen, uten å røpe noe for dem det gjelder!

Vi har jo vært kjærester i 12 år, har 3 unger, og er basta og bundet, så jeg kjenner at jeg ikke har noen trang for å trøkke på meg en hvit kjole og skride oppover gulvet for å møte ham jeg soper møkk sammen med morgen og kveld!;-)

Det er ikke lenge siden det ble bestemt, så jeg er jo _litt_ spent på hvordan det blir mottatt...;-)

Ungene er ikke involvert i planene, annet enn at vi skal til denne byen og ligge på hotell, og så skal det være fest her dagen etter. Hadde de visst noe, hadde hele bygda visst det allerede! De er så opptatt av at jeg og pappa ikke er gift...

Hehe. Ja, det er mange hensyn å ta. Lykke til med forberedelsene, og jeg krysser fingrene for at ikke noe lekker ut. :-)

Det er jo bare å takke nei, og ta deg en heidundrende kveld på byen i stedet - dersom det faller deg bedre i smak.

Bryllupsfesten er for BRUDEPARET, og det er opp til dem å velge hvordan festen skal være.

Og de fleste plassene man oprerer med bonger, er det mulig å kjøpe flere drinker dersom man vil - dersom man ikke er en gjærrigknark, og sitter og knuger på de to glassene med vin...

Har du arrangert bryllup selv? Et bryllup er en feiring av foreningen av brudeparet, og det er de som skal bestemme hvordan de skal feires.

Det er veldig koselig for brudeparet å høre forskjellige taler og sanger som har blitt skrevet spesielt for dem.

At maten ikke er god er jo leit, men det er jo slikt som kan skje.

Er det drikkebonger så er det fordi paret ikke har råd til åpen bar. Og antageligvis tillater ikke stedet festen holdes på at folk har med drikke selv.

Men jeg er litt enig i at drikkebonger er litt "harry".

At man kan gjøre noe alternativt ut av en bryllupsfeiring er klart. Men det fordrer jo at brudeparet virkelig ønsker det!

Vårt bryllup var hvertfall ikke kjedelig og tradisjonelt.

Utebryllup på hytta med vielse på plenen, brudemarsjen strømmet ut fra ghettoblaster gjemt i en busk, kringle på stranden og bading med brudeslør, brudevals barbeint i oppoverbakke, taler ja men ingen kjedelige. Koldtbord var bestillt, men gjestene hadde med bidrag som salat, brød, kaker osv.

En fantastisk solskinnsdag i august. Et uforglemmelig minne for oss og alle gjestene våre. Akkurat et sånt bryllup vi hadde ønsket oss!

Bryllupsreisen var en telttur langs svenskekysten. Kan man ønske seg noe bedre;o)

Høres herlig ut! Sånn kunne jeg også tenkt meg :o)

Tradisjonelt bryllup er ikke noe for meg, men vil alikevel feire dagen med familie og venner.

Høres herlig ut! Sånn kunne jeg også tenkt meg :o)

Tradisjonelt bryllup er ikke noe for meg, men vil alikevel feire dagen med familie og venner.

Ja det var et herlig bryllup! Men for et styr det var å få prest til å vie ute. Kommunen vi viet oss i er også uuuuuurkonservative.

Vi fant hvertfall ut at det ville være en langt enklere prossess å skille seg. Men det var verdt det, gitt.

Det viktigste er at man får en slik dag man selv ønsker og ikke hva familie og venner forventer, syns nå jeg da.

serendipity

I de bryllup jeg har vært har det vært svært god mat, og vinglasset har ikke rukket å bli tomt før det ble fyllt opp igjen. Og åpen bar etterpå. Og det var faktisk over 100 gjester i disse bryllupene. Noen taler har dog vært VEL langdryge, men det er da ingen sak å dagdrømme og koble ut litt akkurat da.

Annonse

Synd du ikke var invitert i vårt bryllup, det var en artig fest med passe løs snipp etterhvert...

Vi hadde koldtbord med mye god og annerledes mat (stor underholdning da enkelte klinte wasabi på sushien som om det skulle vært rekesalat på ei pølse, det ble en sterk opplevelse). I tillegg var det fri flyt av drikkevarer og et paddypunk-band sto for dansemusikken en del av kvelden. Har sjelden sett et så livlig dansegulv :-)

En del bruder ser ut for å være veldig opptatt av prinsessedrømmen der det skal være så stilfullt og perfekt at det lett blir for stivt og kjedelig for alle andre enn henne - men dem om det.

Gjest fridalida

Bryllupene skal være slik som brudeparet ønsker, så får røkla bare finne seg i det :) Dessuten så¨er det også gjestenes ansvar å sørge for at dagen blir minneverdig (hyggelig!) for brudeparet.

Og de talene vi andre synes er kjedelige, synes de fleste brudepar er fantastiske, fordi det handler om dem.

Synes det er gnient å ikke sørge for at det blir nok drikke til maten, og maten bør være god. Enig så langt, men min erfaring er at det er god mat og nok drikke til den i de aller fleste bryllup.

Vårt bryllup hadde nydelig mat og nok vin, men etter middagen fikk gjestene bare en cognac eller likør. Så var det stopp for vår del. Vi kunne hatt åpnen, gratis bar, men vi ønsket å ungå fyll i bryllupet, det var viktig for oss, og vi ville i alle fall ikke betale for det. Ingen drikkebonger, men bar hvor folk kunne kjøpe, men de fleste "tok tegninga" og holdt seg i skinnet.

Gjest gauer

Bryllupene skal være slik som brudeparet ønsker, så får røkla bare finne seg i det :) Dessuten så¨er det også gjestenes ansvar å sørge for at dagen blir minneverdig (hyggelig!) for brudeparet.

Og de talene vi andre synes er kjedelige, synes de fleste brudepar er fantastiske, fordi det handler om dem.

Synes det er gnient å ikke sørge for at det blir nok drikke til maten, og maten bør være god. Enig så langt, men min erfaring er at det er god mat og nok drikke til den i de aller fleste bryllup.

Vårt bryllup hadde nydelig mat og nok vin, men etter middagen fikk gjestene bare en cognac eller likør. Så var det stopp for vår del. Vi kunne hatt åpnen, gratis bar, men vi ønsket å ungå fyll i bryllupet, det var viktig for oss, og vi ville i alle fall ikke betale for det. Ingen drikkebonger, men bar hvor folk kunne kjøpe, men de fleste "tok tegninga" og holdt seg i skinnet.

Har hørt om folk osm har hatt betalt bar i bryllup. Du er klar over at dere sikkert ble sett på som gniene da? Enten er det alkoholfritt bryllup, eller så må da folk få drikke!

Gjest fridalida

Har hørt om folk osm har hatt betalt bar i bryllup. Du er klar over at dere sikkert ble sett på som gniene da? Enten er det alkoholfritt bryllup, eller så må da folk få drikke!

Kan godt hende folk så på oss som gniene, men de fleste visste om holdningene våre på forhånd (hadde bare nær familie og venner i selskapet), og tror nok heller det ble tilskrevet det enn gnienhet, siden vi ikke er kjent for det ellers.

Bortsett fra det så spiller det ingen rolle for meg om folk syntes vi var gniene. Vi ville ha et selskap i vår "ånd", og fyll er det absolutt verste vi vet, ergo la vi ikke opp til et fyllebryllup, nei. Ville ødelagt dagen min.

Som sagt, det viktigste er at brudeparet er fornøyd :)

Gjest gauer

Kan godt hende folk så på oss som gniene, men de fleste visste om holdningene våre på forhånd (hadde bare nær familie og venner i selskapet), og tror nok heller det ble tilskrevet det enn gnienhet, siden vi ikke er kjent for det ellers.

Bortsett fra det så spiller det ingen rolle for meg om folk syntes vi var gniene. Vi ville ha et selskap i vår "ånd", og fyll er det absolutt verste vi vet, ergo la vi ikke opp til et fyllebryllup, nei. Ville ødelagt dagen min.

Som sagt, det viktigste er at brudeparet er fornøyd :)

Men hvis dere er avhold, hvorfor ikke heller ha null alkohol, det virker mer skikkelig da, enn å bare erte med litt. Og at man må kjøpe om man vil ha mer.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...