Gå til innhold

Lang reise med baby + storesøsken - tips anyone?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå er det bare noen dager igjen før vi starter på årets ferietur som går til USA og Island.

Er litt spent på hvordan det blir å reise så langt med en baby. Lillebror vil være 8 mnd når vi reiser. Vi har bestilt sete til ham på flyet og kommer til å ta med bilstolen hans inn på flyet.

Er det noen som har noen gode tips til oss når det gjelder å reise langt med en baby, og i tillegg har 2 på 5 og 6 år med?

Vi er ganske reisevante, men ikke med lang reise med baby.

Alle tips mottas med takk!!!

Gjest prust
Skrevet

Jeg var på sydentur i vinter - til Lanzarote - uten barn selv, men det var mange barn på flyet. Vi var fem voksne damer i følge, og to av venninnene mine ble sittende ved siden av ei mor med ei jente på 7-8 mnd.

Etter den erfaringen, er mine tips som følger: Sørg for å ha med bøker og leker også til den minste!!! Ha med drikke og sutt. Gjør mest mulig på barnas premisser: lek med dem, snakk med dem, ikke bruk flytiden på å slappe av hvis ikke ungene slapper av! Ha gjerne med musikk eller eventyr-CD'er som de liker (de to største da).

Synes dere er spreke som gjør dette! Det blir sikkert kjempespennende for de to største :-)

Skrevet

Jeg var på sydentur i vinter - til Lanzarote - uten barn selv, men det var mange barn på flyet. Vi var fem voksne damer i følge, og to av venninnene mine ble sittende ved siden av ei mor med ei jente på 7-8 mnd.

Etter den erfaringen, er mine tips som følger: Sørg for å ha med bøker og leker også til den minste!!! Ha med drikke og sutt. Gjør mest mulig på barnas premisser: lek med dem, snakk med dem, ikke bruk flytiden på å slappe av hvis ikke ungene slapper av! Ha gjerne med musikk eller eventyr-CD'er som de liker (de to største da).

Synes dere er spreke som gjør dette! Det blir sikkert kjempespennende for de to største :-)

Vi var i USA for 2 år siden, og de to store oppførte seg eksemplarisk. Vi fikk absolutt ikke skrekken etter den turen. Lillebror har flere ganger kjørt fly fra Trondheim til Oslo, og det har gått veldig greit. Men dette blir nå noe annet da...

Hadde ikke tenkt på å ta med bok i håndbagasjen til ham, men det var nok ikke så dumt. Takk for tipset.

Regner med å ta med puppen (!), flaske med vann, mat til 2 døgn + smokk og koseklut som han bruker når han skal sove. Han vil ikke ha smokken ellers.

Biteleker må nok med, for det klør godt i gommene for tiden.

Phu, mye som skal pakkes og ordnes nå...

Gjest prust
Skrevet

Vi var i USA for 2 år siden, og de to store oppførte seg eksemplarisk. Vi fikk absolutt ikke skrekken etter den turen. Lillebror har flere ganger kjørt fly fra Trondheim til Oslo, og det har gått veldig greit. Men dette blir nå noe annet da...

Hadde ikke tenkt på å ta med bok i håndbagasjen til ham, men det var nok ikke så dumt. Takk for tipset.

Regner med å ta med puppen (!), flaske med vann, mat til 2 døgn + smokk og koseklut som han bruker når han skal sove. Han vil ikke ha smokken ellers.

Høres ut som om dere er godt forberedt! Noen venner av oss var i Kenya for noen år siden, da barna var 2,5 og 4 og 6 år. Det gikk kjempegreit på den lange flyturen, nettopp fordi foreldrene var så bevisste på at barna skulle ha det greit. De hadde med mat og drikke som de visste ungne likte + leker og spill og musikk.

God tur :-)

Gjest Mom33
Skrevet

Først må jeg bare få si at jeg misunner dere kraftig - særlig Islandsturen! Har vært der èn gang uten barn, skal definitivt dit igjen!

Nåja, det var min misunnelse.

Har ikke så veldig stor erfaring med lange flyturer, men da vi reiste med fly 6 timer i fjor hadde vi med DVD-spillerne til ungene (3 og 4 år da) - de som vanligvis sitter i bilen. De kan brukes med batteri, og det var veldig snedig.

I tillegg hadde jeg kjøpt nye blader, klistremerker, nye bøker og slikt, men ikke noe av dette tok jeg fram på hele turen. De var godt fornøyd med å se på film når de ikke kikket ut.

Goooood tur!

Skrevet

Dentinox til gommene, kanskje?

Tyggis/ pastiller til de to største?

Skrevet

Høres ut som om dere er godt forberedt! Noen venner av oss var i Kenya for noen år siden, da barna var 2,5 og 4 og 6 år. Det gikk kjempegreit på den lange flyturen, nettopp fordi foreldrene var så bevisste på at barna skulle ha det greit. De hadde med mat og drikke som de visste ungne likte + leker og spill og musikk.

God tur :-)

Tusen takk.

Skrevet

Først må jeg bare få si at jeg misunner dere kraftig - særlig Islandsturen! Har vært der èn gang uten barn, skal definitivt dit igjen!

Nåja, det var min misunnelse.

Har ikke så veldig stor erfaring med lange flyturer, men da vi reiste med fly 6 timer i fjor hadde vi med DVD-spillerne til ungene (3 og 4 år da) - de som vanligvis sitter i bilen. De kan brukes med batteri, og det var veldig snedig.

I tillegg hadde jeg kjøpt nye blader, klistremerker, nye bøker og slikt, men ikke noe av dette tok jeg fram på hele turen. De var godt fornøyd med å se på film når de ikke kikket ut.

Goooood tur!

Har vurdert å gå til innkjøpe av DVD-spiller(e), men ikke kommet så langt enda. Pris? Hvor kjøpte dere?

Skrevet

Dentinox til gommene, kanskje?

Tyggis/ pastiller til de to største?

Har aldri brukt Dentinox før. Tror vi satser på å klare oss uten denne gangen også. (Kan jo hende jeg kommer til å angre, men det finnes vel slikt i USA også.)

Tyggis, pastiller, kjeks, blader osv. pleier vi å ha med til de store.

Takk for tips!

Gjest Mom33
Skrevet

Har vurdert å gå til innkjøpe av DVD-spiller(e), men ikke kommet så langt enda. Pris? Hvor kjøpte dere?

Vi kjøpte på nettet, på http://www.mahadet.no/customer/home.php

Undres på om det ikke ble omtrent 6500,- for 2 skjermer og trådløse headset? Disse spillerne er litt avanserte, har jeg forstått, slik at man kan spille spill på dem og slikt (det gjør ikke våre enda, da).

Skrevet

Vi kjøpte på nettet, på http://www.mahadet.no/customer/home.php

Undres på om det ikke ble omtrent 6500,- for 2 skjermer og trådløse headset? Disse spillerne er litt avanserte, har jeg forstått, slik at man kan spille spill på dem og slikt (det gjør ikke våre enda, da).

Takk for linken. Blir vel ikke aktuelt å kjøpe det nå, siden vi reiser fredag. Men kan jo bli aktuelt siden.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...