Spirello Skrevet 29. mai 2006 Skrevet 29. mai 2006 Hva skrive i en søknad til privat barnehage? Hvordan skal den skrives? Formell, uformell? Hjelp! Gjør et siste forsøk på å få plass til poden. 0 Siter
Gjest prust Skrevet 29. mai 2006 Skrevet 29. mai 2006 Jeg har skrevet én søknad til en privat barnehage en gang (da eldstemann var ett år) - og da valgte jeg å skrive den uformell, med håndskrift. La ved bilde av ham og beskrev hans personlighet. Lykke til! 0 Siter
Gjest mij Skrevet 29. mai 2006 Skrevet 29. mai 2006 Dra på besøk!!! Det mener jeg virkelig, det har virket for oss begge gangene (private barnehager) :-) 0 Siter
lavvo Skrevet 29. mai 2006 Skrevet 29. mai 2006 Jeg har skrevet én søknad til en privat barnehage en gang (da eldstemann var ett år) - og da valgte jeg å skrive den uformell, med håndskrift. La ved bilde av ham og beskrev hans personlighet. Lykke til! Jeg syns det er ille dersom private barnehager tar inn barn på bakgrunn av personlighet og bilde! Nå skal alle private barnehager være med på samordnet opptak med sin kommune, og det betyr at det skal være et felles søknadsskjema som skal benyttes, og der navnet på ønsket barnehage fylles inn. Slik er det hvertfall her i distriktet! Hilsen lavvo - som selv driver privat barnehage. 0 Siter
Gjest prust Skrevet 29. mai 2006 Skrevet 29. mai 2006 Jeg syns det er ille dersom private barnehager tar inn barn på bakgrunn av personlighet og bilde! Nå skal alle private barnehager være med på samordnet opptak med sin kommune, og det betyr at det skal være et felles søknadsskjema som skal benyttes, og der navnet på ønsket barnehage fylles inn. Slik er det hvertfall her i distriktet! Hilsen lavvo - som selv driver privat barnehage. Ja, jeg er egentlig helt enig med deg! 0 Siter
jubalong70 Skrevet 29. mai 2006 Skrevet 29. mai 2006 Her jeg bor er inntaket til private barnehager underlagt det samordnede opptaket til kommunen. Vi søker på felles søknadsskjema fra kommunen. De søknadene med "vår" barnehage på førsteplass blir sendt til styrer i barnehagen. Hun velger barn på bakgrunn av de inntakskriteriene som barnehagen har. (Hos oss gjelder det søsken, barn av ansatte, barn fra et visst geografisk sted og noe annet som jeg ikke husker.) Så sender hun sin anbefaling til kommunen som igjen sender ut brev til søkeren om resultatet. 0 Siter
Gjest Persille Skrevet 29. mai 2006 Skrevet 29. mai 2006 Jeg signerer på lavvo sitt innlegg. Utover det mottar jeg stadig sånne søknader, selvfølgelig, og jeg synes ikke det er noe bedre om du skriver om hele familien, jeg ville valgt en formell tone - det er mest profesjonelt. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.