linko Skrevet 29. mai 2006 Skrevet 29. mai 2006 I morges skalv 6-åringen skikkelig på hendene mens hun spiste frokost (hadde da kledd på seg først og tatt astma-medisin - Ventolin). Hva kan dette være? Kan det bare være lavt blodsukker? (Hun har også hatt litt lite jern). 0 Siter
Gjest blomsterløk Skrevet 29. mai 2006 Skrevet 29. mai 2006 En vanlig bivirkning på ventolin er skjelving og også hjertebank. Så det kan jo være medisinen datteren din reagerte på i dag. 0 Siter
linko Skrevet 29. mai 2006 Forfatter Skrevet 29. mai 2006 En vanlig bivirkning på ventolin er skjelving og også hjertebank. Så det kan jo være medisinen datteren din reagerte på i dag. Takk for svar. Hun har aldri reagert slik på Ventolin tidligere, men da er det sikkert medisinen som er grunnen til skjelvinga. 0 Siter
Torv Skrevet 29. mai 2006 Skrevet 29. mai 2006 Er nok Ventolinen....skal den forresten taes før maten? 0 Siter
Gjest blomsterløk Skrevet 29. mai 2006 Skrevet 29. mai 2006 Takk for svar. Hun har aldri reagert slik på Ventolin tidligere, men da er det sikkert medisinen som er grunnen til skjelvinga. Jeg bruker astmamedisin selv. Og det er bare en ytterst sjelden gang jeg merker at jeg får hjertebank. Og da spesielt hvis jeg skulle ta to doser istedet for en. Husker også i vinter når jeg var på utredning hos en indremedisiner. Da tok jeg lungetest uten medisin, så fikk jeg medisin, og skulle ta ny test når den virket. Husker at sykepleieren kom og spurte om jeg merket at jeg var blitt skjelven, for det var mange som ble det av ventolin. Tror nok du kan regne med at det var medisinen det kom av. Selv om det ikke er noen lege-uttalelse dette som kommer fra meg da. 0 Siter
linko Skrevet 29. mai 2006 Forfatter Skrevet 29. mai 2006 Er nok Ventolinen....skal den forresten taes før maten? Hmm, nå ble jeg litt usikker.. vet egentlig ikke om Ventolin bør tas før maten eller ikke, men vi har gjort det av hensyn til tida i morgenstresset. Ventolin først, deretter mat og så Flutide etter ti minutter, deretter skylling av munnen og tannpuss. Er det noen som vet? Kan / bør man ta Ventolin etter å ha spist, eller kan man ta det før man spiser? 0 Siter
Torv Skrevet 29. mai 2006 Skrevet 29. mai 2006 Hmm, nå ble jeg litt usikker.. vet egentlig ikke om Ventolin bør tas før maten eller ikke, men vi har gjort det av hensyn til tida i morgenstresset. Ventolin først, deretter mat og så Flutide etter ti minutter, deretter skylling av munnen og tannpuss. Er det noen som vet? Kan / bør man ta Ventolin etter å ha spist, eller kan man ta det før man spiser? Jeg vet ikke, og husker heller ikke hva vi gjorde når vår gutt tok Ventolin. Men jeg har alltid en tommelfingerregel om at står det ikke annet, eller lege har gitt annen beskjed, sørger jeg for at barna får litt mat i skrotten før medisiner. Aner ikke hvorfor, men mulig jeg like er maskineriet er i gang først om du skjønner hva jeg mener :0) 0 Siter
Gjest blomsterløk Skrevet 29. mai 2006 Skrevet 29. mai 2006 Hmm, nå ble jeg litt usikker.. vet egentlig ikke om Ventolin bør tas før maten eller ikke, men vi har gjort det av hensyn til tida i morgenstresset. Ventolin først, deretter mat og så Flutide etter ti minutter, deretter skylling av munnen og tannpuss. Er det noen som vet? Kan / bør man ta Ventolin etter å ha spist, eller kan man ta det før man spiser? Spiller ingen rolle om du tar ventoline før eller etter mat. 0 Siter
Gemini Skrevet 29. mai 2006 Skrevet 29. mai 2006 Du kan finne info om bivirkninger, anbefaling om hvorvidt medisinen bør tas utenom eller ifbm. måltid osv. på http://www.felleskatalogen.no 0 Siter
linko Skrevet 29. mai 2006 Forfatter Skrevet 29. mai 2006 Du kan finne info om bivirkninger, anbefaling om hvorvidt medisinen bør tas utenom eller ifbm. måltid osv. på http://www.felleskatalogen.no Takk for tipset. 0 Siter
Sofies mamma Skrevet 29. mai 2006 Skrevet 29. mai 2006 jeg tok ventolin i et par små doser i fjor og jeg skalv så jeg måtte legge meg og sove. helt grusomt. ristet og ristet helt ukontrollert. 0 Siter
jubalong70 Skrevet 29. mai 2006 Skrevet 29. mai 2006 Skjelving er en vanlig bivirkning ved bruk av Ventoline. Gi beskjed til legen. Det kan også være lavt blodsukker. Skjer det flere ganger kan du jo prøve å gi henne en grov kavring eller noe lignende før hun står opp om morgenen. 0 Siter
Gjest Calóni Skrevet 29. mai 2006 Skrevet 29. mai 2006 Jeg brukte astmamedisiner da jeg var yngre. Både av Bricanyl og Ventoline skalv jeg ganske mye. Ufarlig, men litt plagsomt. Slike medisiner kan taes uavhengig av mat. Men det er viktig å skylle munnen etterpå (mener det gjaldt ventoline også), da det kan bli fare for sopp i munnhulen ellers. 0 Siter
Line Skrevet 29. mai 2006 Skrevet 29. mai 2006 Jeg blir veldig skjelven på hendene dersom jeg tar to doser Bricanyl uten å trene hardt etterpå... kan hun ha fått en sånn reaksjon av ventoline også, kanskje? Man blir veldig skjelven om blodsukkeret er lavt også ja. Dersom det ga seg underveis i frokosten, var det nok helst kroppen som trengte et påfyll av energi. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.