Gå til innhold

Paranoid psykose

Gjest fortvilet spørsmålstegn

Anbefalte innlegg

Gjest fortvilet spørsmålstegn

Hei, håper noen kan svare meg på dette. En av mine nærmeste er syk, og jeg sitter med en hel masse spørsmål..

-Hva kan utløse en paranoid psykose?

-Kan hvem som helst bli psykotiske, eller er noen mer disponerte enn andre?

-Kan man ha en psykose-episode og aldri ha det igjen, eller er det da større sjangs for å få det igjen (eller er dette en del av en sykdom)?

-Hvordan oppfattes en psykose av den som faktisk opplever det? Forstår de noengang at det de oppfattet var feil?

Håper på svar..

Takk

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/232570-paranoid-psykose/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest psykose

Hei!

Hvis du går inn på rådet for psykisk helse, kan du kanskje få mer svar. Der får du kjøpt hefter om psykose. Psykose vil si at man mister virkelighetsoppfatningen. Man skjønner det ikke selv før man kommer ut av den. De fleste trenger medisin (antipsykotika, zyprexa) for å bli bra igjen. Noen blir innlagt. Det finnes også de som er i grenseområdet. Som vingler mellom virkelighet og psykose. Hvis du søker på nettet vli du sikkert finne mer informajson på bl.a. helsenytt.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/232570-paranoid-psykose/#findComment-1769672
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...