Gå til innhold

Psykiske problemer og arbeid

Anbefalte innlegg

Er enig i det du sier. Håper jeg slipper vernet bedrift. Da søker jeg heller på deltidsjobber. Takk for alle gode råd og innspill!

Håper du finner en jobb med arbeidstider, arbeidsoppgaver, lønn og kollegaer som gjør deg glad.

Lykke til igjen.

mvh

Fortsetter under...

Gjest vil ut i jobb, men er redd

Håper du finner en jobb med arbeidstider, arbeidsoppgaver, lønn og kollegaer som gjør deg glad.

Lykke til igjen.

mvh

Ja. Det håper jeg også. Problemet er bare at jeg sliter såpass mye at det går utover fungeringen min, både yrkesmessig og sosialt. Men hvis jeg finner en enkel jobb håper jeg det går bra.

Uff,dette må du ikke finne deg i,slike kommentarer kan de holde for seg selv.

Forstår godt at du blir frustrert da ja...

Det får jo folk til å føle seg enda "mindre"

Du får mer i stønad når du får TU,det får jeg iallefall,det går under ung ufør.

Er ikke sikkert på hvor mye man kan jobbe da.

Men jeg er 33 nå. Jeg går vel ikke under ung ufør da? Så du gikk opp i beløp fra det du fikk i attføringspenger?

Gjest Lysglimt

Men jeg er 33 nå. Jeg går vel ikke under ung ufør da? Så du gikk opp i beløp fra det du fikk i attføringspenger?

Da er vi to :)

Jo du kan få ung ufør dersom det kan dokumenteres at du har fått arbeidsevnen nedsatt med mins halvparten,før du fylte 26 år pga sykdom eller skade.

Da er vi to :)

Jo du kan få ung ufør dersom det kan dokumenteres at du har fått arbeidsevnen nedsatt med mins halvparten,før du fylte 26 år pga sykdom eller skade.

Ok. Det kan jeg. Men jeg har siden vært i fulltidsjobb i ca. 2 1/2 år. Kan du si hva du får i måneden? Trodde de tok utgangpunkt i hva du har tjent de tre siste årene? Hvis de gjør det ligger jeg dårlig an. Har ikke være i ordentlig jobb på 3 år.

Gjest Lysglimt

Ok. Det kan jeg. Men jeg har siden vært i fulltidsjobb i ca. 2 1/2 år. Kan du si hva du får i måneden? Trodde de tok utgangpunkt i hva du har tjent de tre siste årene? Hvis de gjør det ligger jeg dårlig an. Har ikke være i ordentlig jobb på 3 år.

Står i mitt brev at arbeidsevnen ble varig nedsatt fra året jeg fylte 16 år,så er det paragrafer jeg ikke forstår meg på.Men tror de regner fra 16 år,om du fikk arbeidsevnen nedsatt før du fylte 26 år....

Men jeg forstår det ikke helt.

ordinær stønad pr måned er 12.880 kr.,så får du barnetilegg hvis du har barn.

Er iallefall mere enn jeg fikk før,men vet ikke hva du er vant til jeg.

Skal du søke på TU?

Annonse

Står i mitt brev at arbeidsevnen ble varig nedsatt fra året jeg fylte 16 år,så er det paragrafer jeg ikke forstår meg på.Men tror de regner fra 16 år,om du fikk arbeidsevnen nedsatt før du fylte 26 år....

Men jeg forstår det ikke helt.

ordinær stønad pr måned er 12.880 kr.,så får du barnetilegg hvis du har barn.

Er iallefall mere enn jeg fikk før,men vet ikke hva du er vant til jeg.

Skal du søke på TU?

Ordinær stønad betyr det at alle får det samme? Nå må jeg greie meg med 4074 kr for to uker om gangen. Får utbetaling annen hver uke.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...