Gjest Usikker - åpen for innspill Skrevet 29. mai 2006 Skrevet 29. mai 2006 Til alle tidligere bursdagsfester har vi hatt pølser først, så leking, og deretter kaker. I år har vi planlagt litt mer opplegg for barna (9-åringer), og jeg vet ikke om vi rekker å ha både pølser og kake, eller at dette bare blir stress. Kan vi bare ha kake, selv om festen starter 1730 på en hverdag? Bør vi isåfall skrive det i invitasjonen slik at foreldrene vet om det? Eventuelt kunne vi bare hatt pølser, men det blir kanskje også litt stusselig? (Bursdag = kake!) 0 Siter
kakki1365380609 Skrevet 29. mai 2006 Skrevet 29. mai 2006 Jeg hadde evt utvidet besøket med et kvarter eller så og slengt en granidiosa eller to på bordet før kakene. Ta ikke så lang tid å lage til og spise. Lykke til. 0 Siter
Gjest Usikker - åpen for innspill Skrevet 29. mai 2006 Skrevet 29. mai 2006 Jeg hadde evt utvidet besøket med et kvarter eller så og slengt en granidiosa eller to på bordet før kakene. Ta ikke så lang tid å lage til og spise. Lykke til. Ja, det trenger ikke ta så lang tid. Men poenget er at jeg kun har tid til en "bordsetting". Før har vi hatt pølser med en gang, og så tatt kakene ganske sent. Skal vi ha begge deler nå, må alt serveres "i ett". Greit nok at det er litt stress for oss, men vil barna synes det er OK??? 0 Siter
kakki1365380609 Skrevet 29. mai 2006 Skrevet 29. mai 2006 Ja, det trenger ikke ta så lang tid. Men poenget er at jeg kun har tid til en "bordsetting". Før har vi hatt pølser med en gang, og så tatt kakene ganske sent. Skal vi ha begge deler nå, må alt serveres "i ett". Greit nok at det er litt stress for oss, men vil barna synes det er OK??? Ungene tror jeg ikke har noen protester, behøver jo ikke være så mye at de blir helt stappmette før kakeserveringen. Jeg hadde tatt all maten i en engang og evt senere satt frem et par skåler med chips ol til selvforsyning. 0 Siter
Gjest Usikker - åpen for innspill Skrevet 29. mai 2006 Skrevet 29. mai 2006 Ungene tror jeg ikke har noen protester, behøver jo ikke være så mye at de blir helt stappmette før kakeserveringen. Jeg hadde tatt all maten i en engang og evt senere satt frem et par skåler med chips ol til selvforsyning. OK, tror vi får prøve å ta en toretters servering istedenfor to bordsettinger. 0 Siter
Jentene2 Skrevet 29. mai 2006 Skrevet 29. mai 2006 På den tiden etter barnehage er i hvert fall mine kjempesulten, så hvis de skulle spise seg mett på bare kake er jeg usikker på hvordand et skulle gå. Jeg synes du burde gjøre som kakki skriver - sett alt frem på en gang og si at de bør spise pølse først... :-) 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 29. mai 2006 Skrevet 29. mai 2006 Ja, det trenger ikke ta så lang tid. Men poenget er at jeg kun har tid til en "bordsetting". Før har vi hatt pølser med en gang, og så tatt kakene ganske sent. Skal vi ha begge deler nå, må alt serveres "i ett". Greit nok at det er litt stress for oss, men vil barna synes det er OK??? Vi har kun pleid å ha én "bordsetting" i bursdagsselskaper; pølser e.l. først og kaker etc. direkte deretter. Hadde mine barn vært invitert i bursdagsselskap ved 17-17.30-tiden, hadde jeg nok forventet at de fikk noe mer enn kake. 0 Siter
Speak Skrevet 29. mai 2006 Skrevet 29. mai 2006 Så lenge du skriver det på invitasjonen synes jeg det er helt OK. Da gir vi jo bare barna litt mat først. Men jeg må innrømme at jeg reagerte litt da vesla kom hjem fra bursdag og var veeeldig sliten. Ho fortalte da at det bare hadde vært kaker. Det er jo litt dumt å gi barna mat "for sikkerhets skyld" før en bursdag, og så kommer de dit og ikke orker noe. 0 Siter
Gjest grønn tulipan Skrevet 29. mai 2006 Skrevet 29. mai 2006 Om dere skal bare ha kake, så skriv det i innvitasjonene. Jeg gir ikke barna mine mat før de går i bursdagsselskap, og å spise seg mett på kake er ikke noe særlig. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.