Gå til innhold

Vasket huset i dag!

Anbefalte innlegg

Dette må være et tulleinnlegg.

Hvorfor tror du det?

Det finnes da mange "unnskyldninger" for å skulke jobben, så jeg ser ikke bort fra at enkelte skulker for å få kommet ajour med husarbeidet også.

Husker jeg hørte om en som tok seg en "tredagers" for at han skulle male huset. Første dag falt han ned fra stigen og brakk armen..... Troll i ord? ;-)

Fortsetter under...

• Svar 50
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• asterix

2

• morsan

2

• Torv

2

• Vaniljeprinsessen

2

Mest aktive i denne tråden

Gjest helt enig

Synes det er helt ufattelig at folk tar så lett på å misbruke systemet. Hvorfor i all verden mener du at andre skal bære utgiftene med å vaske huset ditt? For det er jo nettopp det som nå var tilfelle. Du fikk full lønn for å gjøre reint i ditt eget hus.

Det er forkastelig.

En bekjent av noen jeg kjenner passer på å ta ut alle sykedagene hun har krav på..... Jeg blir sint når jeg hører om slikt!

Gjest KariKruskakli

Hvorfor tror du det?

Det finnes da mange "unnskyldninger" for å skulke jobben, så jeg ser ikke bort fra at enkelte skulker for å få kommet ajour med husarbeidet også.

Husker jeg hørte om en som tok seg en "tredagers" for at han skulle male huset. Første dag falt han ned fra stigen og brakk armen..... Troll i ord? ;-)

He he, ja den var nok ikke enkel å skulle forklare:)

Det finnes sikkert mange unnskyldninger, men jeg har problemer med å forstå.

Jeg hadde nok heller skaffet meg en vaskehjelp da ja.

Eller gått ned i stilling.

Er litt spent på om jeg kommer meg på jobben i morgen selv jeg. Minstemor fikk feber kastet på seg på vei hjem fra barnehagen i dag. Sovnet momentant da vi kom hjem.

Hun spurte pappaen så fint om han ville lage sjokoladekake til henne. Det eneste hun ville ha å spise.

Han gjorde og hun kastet det opp.

Ja ja, vi får se hvordan det ligger an i morgen.

Det er mange andre som misbruker systemet på andre vis. Da er ikke dette det verste du kunne gjort.

Og hvis man virkelig skulle trenge hjelp fra "systemet", er det vanskelig å få det..

Og det er ikke alltid at man blir satt pris på på arbeidsplassen, de tar deg for gitt, og roser aldri...

"Det er mange andre som misbruker systemet på andre vis. Da er ikke dette det verste du kunne gjort."

- Nei, det er ikke det verste hun kunne ha gjort, men likevel forkastelig. "Det verste" kan vel ikke være målestokken her.

"Og hvis man virkelig skulle trenge hjelp fra "systemet", er det vanskelig å få det.."

- Dette er kanskje en av grunnene. Trygdesystemet har gjort et vanskeligere å få trygd, blant annet på bakgrunn av omfattende trygdebedrageri.

"Og det er ikke alltid at man blir satt pris på på arbeidsplassen, de tar deg for gitt, og roser aldri..."

- Hvilken arbeidsplass snakker du om? Din egen? Trådstarters...?

Annonse

He he, ja den var nok ikke enkel å skulle forklare:)

Det finnes sikkert mange unnskyldninger, men jeg har problemer med å forstå.

Jeg hadde nok heller skaffet meg en vaskehjelp da ja.

Eller gått ned i stilling.

Er litt spent på om jeg kommer meg på jobben i morgen selv jeg. Minstemor fikk feber kastet på seg på vei hjem fra barnehagen i dag. Sovnet momentant da vi kom hjem.

Hun spurte pappaen så fint om han ville lage sjokoladekake til henne. Det eneste hun ville ha å spise.

Han gjorde og hun kastet det opp.

Ja ja, vi får se hvordan det ligger an i morgen.

Ja, jeg forsvarer ikke handlingen. Men jeg tror ikke at det var bare tull.

Lykke til med vesla! :-)

Gjest Persille

Ville heller tatt ut en egenmelding på meg selv.

For det hadde vært flaut å bli ferska.

Men det er jo fristende å gjøre det da. Det tar lang tid å vaske huset, og det er jo ikke alltid man får hjelp av mann eller familien.

Egenmelding på deg eller sykt barn spiller ingen rolle - for arbeidsgiver er det akkurat det samme.

Vaniljeprinsessen

Ville heller tatt ut en egenmelding på meg selv.

For det hadde vært flaut å bli ferska.

Men det er jo fristende å gjøre det da. Det tar lang tid å vaske huset, og det er jo ikke alltid man får hjelp av mann eller familien.

Det tar ikke lang tid å vaske huset.

Gjest ulovlig kanskje??

Ja!

Jeg har verdens beste samvittighet! Angrer ikke ett sekund. Jeg er veldig sjelden borte fra jobben ellers, og dette var nok et engangstilfelle at husarbeid var årsak. Dere er nok bare misunnelig på meg som har et strøkent og velduftende hjem!

Annonse

Hæ!? Er du seriøs, eller? JEg har vanskelig for å tro det, og skulle det være reelt, var den der _veldig_ langt over streken, synes jeg!

Misunnelig på at du har et strøkent hjem? Vel, ja, jeg kunne også tenkt meg et strøkent hjem, men slik du beskriver dagen og oppgavene dine, tror jeg at jeg med sikkerhet kan si at om en uke er mitt hjem fortsatt like strøkent som ditt!

Det høres nemlig ut for at du ikke tar ting etterhvert, og da nytter det fint lite å skulke jobben og ta et skippertak. Jeg plukker opp, vasker og rydder dagen lang (vel, nesten da!), for jeg klarer ikke å ha det så bomba som deg til vanlig.

Nei, søk heller om fri uten lønn neste gang du må ta et tak! Du har faktisk unger du skal være et godt forbilde for!

Gjest KariKruskakli

Jeg har verdens beste samvittighet! Angrer ikke ett sekund. Jeg er veldig sjelden borte fra jobben ellers, og dette var nok et engangstilfelle at husarbeid var årsak. Dere er nok bare misunnelig på meg som har et strøkent og velduftende hjem!

Ha ha, dette må bare være et tulleinnlegg.

Gjest anonym denne gang ;)

Jepp det har jeg også gjort et par ganger. Og jeg fikk faktisk ikke dårlig samvittighet, for på arbeidsplassen er det forferdelig dårlig miljø. Så de få gangene jeg har gjort det, har det vært fordi jeg har vært litt nede, og fordi det trengtes å gjøre noe i huset. Men er ikke noe jeg tør gjøre til vanlig ;) Men det er kjempe deilig å få brukt en hel dag alene på å gjøre slik, så avslutter man med en varm dusj og barberer leggene, og huset er rent til helgen så alle kan kose seg!! =)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...