Gå til innhold

Hvilket skolefag likte dere best?


Gjest a survivor

Anbefalte innlegg

Jeg uttaler meg ikke bastant altså. På slike saker, er det jo tankeeksperimenter... du ser vel det?

Jo da, jeg ser det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 167
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Ugga Bugga

    25

  • Alana

    10

  • laguna1365380434

    8

  • jubalong70

    5

Mest aktive i denne tråden

Gjest Ulvinnen

Problemet med tyskundervisningen i norsk skole er nok at det er for mange remser med preposisjoner og regler, og for lite fokus på det å kunne snakke, kommunisere og lese god litteratur.

De fleste som har hatt litt tysk på skolen kan en masse remser med preposisjoner, men de er helt for vettskremte til å i det hele tatt åpne kjeften, fordi de er redde for å blande akkusativ og dativ.

Det viktigste er at man blir forstått, ikke at alle endelser er riktige.

"Det viktigste er at man blir forstått, ikke at alle endelser er riktige."

Helt enig! Synd at vi er opplært til å bli så redde for å si noe feil i stedet for å prøve å kommunisere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ulvinnen

Men pr idag hadde jeg knapt nok fått knoka meg til en minimal setning engang, så jeg står nok uansett over ;-)

Jeg var i Tyskland i fjor sommer. Da klarte jeg både å bestille rom og måltid på tysk :) *Stolt*

Innehaveren av motellet var enda dårligere i engelsk enn jeg i tysk, og det sier ikke lite ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest togli

Jeg var i Tyskland i fjor sommer. Da klarte jeg både å bestille rom og måltid på tysk :) *Stolt*

Innehaveren av motellet var enda dårligere i engelsk enn jeg i tysk, og det sier ikke lite ;-)

Da skal jeg love deg at du er bedre enn meg i tysk! Jeg hadde nok klart å knota fram "zimmer", "fruhstuck"(?) og "essen" iblanda masse mimikk, så det kan tekes jeg hadde klart meg sån nogenlunde ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ulvinnen

Da skal jeg love deg at du er bedre enn meg i tysk! Jeg hadde nok klart å knota fram "zimmer", "fruhstuck"(?) og "essen" iblanda masse mimikk, så det kan tekes jeg hadde klart meg sån nogenlunde ;-)

Det var ikke så veldig mange fler ord jeg brukte :-)

Men jeg fikk også formidlet at vi var to barn og to voksne i tillegg til at vi bare skulle overnatte en natt!

Når mottakeren er velvillig instilt er det ikke så mye som skal til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest togli

Det var ikke så veldig mange fler ord jeg brukte :-)

Men jeg fikk også formidlet at vi var to barn og to voksne i tillegg til at vi bare skulle overnatte en natt!

Når mottakeren er velvillig instilt er det ikke så mye som skal til.

Sant nok :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest a survivor

"Det viktigste er at man blir forstått, ikke at alle endelser er riktige."

Helt enig! Synd at vi er opplært til å bli så redde for å si noe feil i stedet for å prøve å kommunisere.

Godt poeng! Vi trenger begge deler!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...