Gå til innhold

Hvilket skolefag likte dere best?


Gjest a survivor

Anbefalte innlegg

Gjest a survivor

Det har jeg gjort før :-) folk blir lei - hehe

Men vi er noen som ville like det også vettu :) Men ta hensyn til flertallet, det er smart det, iallefall dersom man ikke brenner meget sterkt for det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 167
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Ugga Bugga

    25

  • Alana

    10

  • laguna1365380434

    8

  • jubalong70

    5

Mest aktive i denne tråden

Det er jo ikke så dumt å være god i tysk i fylla, i tilfelle du skulle treffe på noen kjekke tyskere ;-)

Saken er vel at jeg ville skremt vettet av enhver kjekk tysker, hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Engelsk, biologi og it (hadde alle disse tre som valgfag på VK2).

Engelsk fordi jeg alltid har likt språk, og vært forholdvis flink til det.

Biologi fordi det er et avslappet lett fag.

It fordi jeg har vært en datanerd siden jeg først nådde opp til tastaturet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

laguna1365380434

Det er jo ikke så dumt å være god i tysk i fylla, i tilfelle du skulle treffe på noen kjekke tyskere ;-)

Hm..Da må man nok kunne mere tysk en det jeg kan..! :-P

Jeg kn bare to ting: Ich been aus der mordkommision..Der mann is ungebragt! Og eventuellt noen grovheter som : Vielicht ich fick dich spater..!..;-P

Nyttig!;-P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm..Da må man nok kunne mere tysk en det jeg kan..! :-P

Jeg kn bare to ting: Ich been aus der mordkommision..Der mann is ungebragt! Og eventuellt noen grovheter som : Vielicht ich fick dich spater..!..;-P

Nyttig!;-P

*LOL*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Ulvinnen

Hm..Da må man nok kunne mere tysk en det jeg kan..! :-P

Jeg kn bare to ting: Ich been aus der mordkommision..Der mann is ungebragt! Og eventuellt noen grovheter som : Vielicht ich fick dich spater..!..;-P

Nyttig!;-P

He he, da tror jeg nesten at jeg kan mer tysk enn deg, ikke dårlig med tanke på at det var så vidt jeg fikk ståkarakter i faget ;-)

Men sånne ramser som An, Auf, Hinter, in, neben, über, unter, for, zwischen sitter som spikret. Ikke tale om at jeg aner hvordan de skal brukes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ulvinnen

Saken er vel at jeg ville skremt vettet av enhver kjekk tysker, hehe.

Nei da, du er så flott, atte!

(Husk nå at du skal ta pent i mot alle komplimenter)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei da, du er så flott, atte!

(Husk nå at du skal ta pent i mot alle komplimenter)

Tuuuusen takk ;-)

Men jeg tror ikke tysken min ville imponere så veldig likevel!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

laguna1365380434

He he, da tror jeg nesten at jeg kan mer tysk enn deg, ikke dårlig med tanke på at det var så vidt jeg fikk ståkarakter i faget ;-)

Men sånne ramser som An, Auf, Hinter, in, neben, über, unter, for, zwischen sitter som spikret. Ikke tale om at jeg aner hvordan de skal brukes.

Jeg kan også huske den remsa, men mest takket være Øystein Sunde, tror jeg..;-)

Og bare prøv å fortelle meg om dativ, akkusativ og gentiv og sånn... Kasus, det var noe skikkelig dritt, så my husker jeg hvertfall! ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he, da tror jeg nesten at jeg kan mer tysk enn deg, ikke dårlig med tanke på at det var så vidt jeg fikk ståkarakter i faget ;-)

Men sånne ramser som An, Auf, Hinter, in, neben, über, unter, for, zwischen sitter som spikret. Ikke tale om at jeg aner hvordan de skal brukes.

De styrer akkusativ eller dativ avhengig av om det er bevegelse fra et sted til et annet/overgang fra en tilstand til en annen eller stillstand.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

He he, da tror jeg nesten at jeg kan mer tysk enn deg, ikke dårlig med tanke på at det var så vidt jeg fikk ståkarakter i faget ;-)

Men sånne ramser som An, Auf, Hinter, in, neben, über, unter, for, zwischen sitter som spikret. Ikke tale om at jeg aner hvordan de skal brukes.

Jeg hadde en gal, gal tysklærer på videregående. Vi måtte pugge 42 dativ-verb på rams. Jeg kan dem fortsatt, så godt som...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ulvinnen

Jeg kan også huske den remsa, men mest takket være Øystein Sunde, tror jeg..;-)

Og bare prøv å fortelle meg om dativ, akkusativ og gentiv og sånn... Kasus, det var noe skikkelig dritt, så my husker jeg hvertfall! ;-)

Enig, kasus kombinert med en lærer som hadde gramatikkmani, gjorde ikke akkurat faget spennende.

Jeg husker at i naboklassen måtte alle snakke tysk hele tiden, uavhengig om det ble riktig eller ei. mens vi bare satt og pugget sterke verb og andre ramser...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ulvinnen

Tuuuusen takk ;-)

Men jeg tror ikke tysken min ville imponere så veldig likevel!

Nei, da får du heller imponere på andre områder :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en gal, gal tysklærer på videregående. Vi måtte pugge 42 dativ-verb på rams. Jeg kan dem fortsatt, så godt som...

Få høre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ulvinnen

De styrer akkusativ eller dativ avhengig av om det er bevegelse fra et sted til et annet/overgang fra en tilstand til en annen eller stillstand.

Takk :)

Hva med dürch, für, ohne, um? Med forbehold om at jeg har stavet ordene galt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

laguna1365380434

Enig, kasus kombinert med en lærer som hadde gramatikkmani, gjorde ikke akkurat faget spennende.

Jeg husker at i naboklassen måtte alle snakke tysk hele tiden, uavhengig om det ble riktig eller ei. mens vi bare satt og pugget sterke verb og andre ramser...

Ja, det er seriøst gaske avhengig av lærer også, hvorvidt et fag blir gøy..( Men når det er sagt..Jeg tror ikke den beste pedagogen i verden kunne fått lært meg matte altså..;-))

Men tenk på det, tysk har jo bare 4 (?) kasus..Er det ikke finsk om har 13?! Eller har noen løyet i meg igjen? ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ulvinnen

Jeg hadde en gal, gal tysklærer på videregående. Vi måtte pugge 42 dativ-verb på rams. Jeg kan dem fortsatt, så godt som...

Jeg hadde også en gal tysklærer, han var så opphengt i alle unntak fra regler at han helt glemte å lære oss hovedreglene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...