Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 145
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• flisa

23

• Lillemus

10

• ....AV

9

• Klara Q

7

Mest aktive i denne tråden

Gjest gardiner

Nemlig dame og _herre_ - gardrober. En 8-åring er ikke en herre etter mine begreper, han er et barn.

Kunne ha skrevet jente og gutte også, men noen har tungt for det skjønner jeg. Hvor går grensen da? Du vet at gutter på 9-10 begynner å titte på damer, og merke ting der nede?

Jeg har med meg min gutt fremdeles, han er straks 7 år. Det har de andre mammaene også, hvis ikke de har med noen som kan følge gutten i garderoben.

-men vi leier svømmehallen like ved der vi bor hver 14. dag, så alle kjenner hverandre og hverandres unger, og har sett hverandre nakne hver 14. dag i 3 år snart ;-)

I gruppa som har bassenget før oss er det en dame jeg bare hadde sett naken (møttes i garderoben i ca 2 år), da var det snodig å møtes på et arrangement på skolen MED klær på! Vi begynte å le begge to :-)

Gjest ta hensyn

Det tviler jeg sterkt på. Han har mange mannlige rollemodeller rundt seg, sin far, min kjæreste, flere mannlige på sfo osv.

Jeg tviler på at han får et forvridd bilde av kvinner om jeg tar ham med i damegarderoben på Pirbadet et par ganger i året enda ett år...

Hvorfor ikke gå sammen med din kjæreste på bading? Da kan jo din kjære ordne med gutten din. Eller be hans far dra på bading sammen med sin sønn? Eller en bestefar?

Her er det kun vilja det står på...

Og mitt barn ville ha syntes at det var like ille om hun kjente gutten eller ei så lenge de er på samme alder.

Når barna er begynt på skolen så må de være i sitt eget kjønns garderobe. Barnet mitt på 8 år ville ha frika ut om en gutt på 6-7 år hadde dusjet sammen med henne.

Jeg vil oppfordre alle til å sende ungene sine på svømmekurs, da blir de vant til å klare seg selv i garderoben fra de er "små".

Hvis man ikke vil sende barna av gårde på egen hånd så må man vente til barna er blitt større. Eller la dem ha med seg en kamerat eller be badevakten i samme kjønn som barna ta følge med barnet inn og hjelpe til eller se etter.

Ute på bygda vår har de ikke svømmekurs vet du!

petter smart

Det er ikke det det går på, men jeg har hørt alt for mange skrekkhistorier om hva som foregår i herregarderober og en liten 7-åring har ikke noen mulighet til å motsette seg det om han er alene.

Han hadde ikke hatt noen problemer med kle av og på seg, ordne med nøkkelen og alt det der.

Det finnes skrekkhistorier om de fleste ting. Ikke la ubegrunet frykt styre livet ditt.

Sannsynligheten for at noen prøver å forgripe seg på han er ekstremt liten. I tillegg er det andre menn i garderoben som ville stoppet et evt overgrep.

Og han kan motsette seg overgrep like godt som om han var 10-12 år.

Det er minst like sannsynlig at han blir utsatt for overgrep på vei til skolen eller ute blant venner.

En kan ikke passe på dem absolutt hele tiden heller.

Annonse

Gjest ta hensyn

Ute på bygda vår har de ikke svømmekurs vet du!

Hvis de har badebasseng der så ville jeg ha stått på for at noen hadde satt igang svømmekurs! Hos oss er det kjempepopulært og lange ventelister hvert år for å komme inn.

Veldig godt for foreldre å vite at barna lærer å svømme så tidlig som mulig og jeg ser at ungene blir ganske selvstendige av det også i garderoben.

Jeg bor heller ikke i noen storby og vi har lite svømmebasseng, men har alikevel startet svømmeklubb her.

Ja, jeg reagerer (i mitt stille sinn) - og min 7 år gamle jente reagerer. Hun blir naturligvis flau og ubekvem. Jeg skjønner at det er skummelt å la ungene gå uten voksent følge i garderoben, så jeg sier jo ikke noe.

Men i teorien er de fleste gamle nok til å klare seg selv i garderoben når de er 6 - 7 år. De dusjer jo og kler seg på egen hånd hjemme? Jeg tror nok likevel jeg ikke hadde våget å sende barnet inn uten et søsken eller en venn før h*n var stor nok til at evt. pedofile ville holde seg unna.

Ja, jeg reagerer (i mitt stille sinn) - og min 7 år gamle jente reagerer. Hun blir naturligvis flau og ubekvem. Jeg skjønner at det er skummelt å la ungene gå uten voksent følge i garderoben, så jeg sier jo ikke noe.

Men i teorien er de fleste gamle nok til å klare seg selv i garderoben når de er 6 - 7 år. De dusjer jo og kler seg på egen hånd hjemme? Jeg tror nok likevel jeg ikke hadde våget å sende barnet inn uten et søsken eller en venn før h*n var stor nok til at evt. pedofile ville holde seg unna.

Kunne ha skrevet jente og gutte også, men noen har tungt for det skjønner jeg. Hvor går grensen da? Du vet at gutter på 9-10 begynner å titte på damer, og merke ting der nede?

Føler du deg truet av at en 9-åring "føler ting dernede" eller?

Gjest gardiner

Sjansen for at han blir tatt av pedofile er mye større i barnehage/skole og til og fra der. I garderoben er det mange da, og alle går ikke sammen om dette. Hysteri det da.

Sjansen for at han blir tatt av pedofile er mye større i barnehage/skole og til og fra der. I garderoben er det mange da, og alle går ikke sammen om dette. Hysteri det da.

Ja, jeg tror også det er relativt sjelden det foregår overgrep i garderoben i svømmehallen - men jeg har jo full forståelse for at man velger å være på den sikre siden der man har mulighet til det. Hysteri? Ja, kanskje det, men det er jo en gal, gal verden.

:D

Annonse

Føler du deg truet av at en 9-åring "føler ting dernede" eller?

Det er jo ungene seg i mellom som synes det er ubehagelig - vi som er mødre har vel sett det meste. jeg tror jentene mine hadde nektet å bli med om de visste at de risikerte at skolekamerater kunne dukke opp i dusjen. Æsj.

Det finnes skrekkhistorier om de fleste ting. Ikke la ubegrunet frykt styre livet ditt.

Sannsynligheten for at noen prøver å forgripe seg på han er ekstremt liten. I tillegg er det andre menn i garderoben som ville stoppet et evt overgrep.

Og han kan motsette seg overgrep like godt som om han var 10-12 år.

Det er minst like sannsynlig at han blir utsatt for overgrep på vei til skolen eller ute blant venner.

En kan ikke passe på dem absolutt hele tiden heller.

Et overgrep trenger ikke nødvendigvis å være så synlig. En fort bevegelse eller et "uhell" der det berøres her elller der - andre trenger ikke å legge merke til det en gang.

Et overgrep trenger ikke nødvendigvis å være så synlig. En fort bevegelse eller et "uhell" der det berøres her elller der - andre trenger ikke å legge merke til det en gang.

Da kan det jo lett forveksles med å "komme borti" også da......man bør i alle fall ikke plante sånt i ungene.

Gjest gardiner

Det er neppe noe 7 åringen merker heller da. Sikkert ikke noe mer traumatisk enn å henge i skjørtene (eller mangelen på skjørt) til mor til man er altfor stor til det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...