Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Det skrives her inne at, det vi bli flaut for barnet å møte klassekamerater av motsatt kjønn i dusjen, MEN hvem er det som reagerer mest her ? er det ikke mødrene da? om en 7-åring syns det blir for flaut, foreslår han vel å gå i herregarderoben alene??? Det er vel barnet sitt valg det?

Tror ikke denne 7-åringen ble tvinget inn i damegarderoben mot sin vilje ,av sin mor......tror dere det?

kanskje gutten var utrygg, usikker på hvordan man skrur på dusjene, usikker på hvem han vil treffe av større skumle gutter på skolen ...?? vi vet ikke hvorfor.....men det er VI VOKSNE som reagerer og kritiserer IKKE SANT???;o)

Fortsetter under...

• Svar 145
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• flisa

23

• Lillemus

10

• ....AV

9

• Klara Q

7

Mest aktive i denne tråden

Det skrives her inne at, det vi bli flaut for barnet å møte klassekamerater av motsatt kjønn i dusjen, MEN hvem er det som reagerer mest her ? er det ikke mødrene da? om en 7-åring syns det blir for flaut, foreslår han vel å gå i herregarderoben alene??? Det er vel barnet sitt valg det?

Tror ikke denne 7-åringen ble tvinget inn i damegarderoben mot sin vilje ,av sin mor......tror dere det?

kanskje gutten var utrygg, usikker på hvordan man skrur på dusjene, usikker på hvem han vil treffe av større skumle gutter på skolen ...?? vi vet ikke hvorfor.....men det er VI VOKSNE som reagerer og kritiserer IKKE SANT???;o)

Er det like vanlig for menn å ta med døtre på 7-8 år i herregarderoben? Jenter på den alderen har begynt å få kjønnshår og pupper!!

Ville fått varige traumer om jeg ble dratt med i en herregarderobe da jeg var over 2-3 år. Har aldri likt å se mor naken heller. Men jeg har ikke noe unaturlig forhold til nakenhet nå, dvs ovenfor samboer eller leger. Ingen andre det uansett er naturlig å være naken fremfor.

Synes barn skal skjermes litt jeg, hvis de tar skade av enlett berøring, kan de vel like gjerne ta skade av å måtte være med i feil garderobe, med blikk og alt det der.

Kjønnshår og pupper på 7-åringer har jeg iallefall ikke sett på noen jeg kjenner. Nå synes jeg virkelig du overdriver...

Gjest gardiner

Kjønnshår og pupper på 7-åringer har jeg iallefall ikke sett på noen jeg kjenner. Nå synes jeg virkelig du overdriver...

Jeg sa at det gjaldt jenter på 8 år og oppover. For du synes vel det er like greit å sende disse med pappa i herregarderoben? Eller er det bare guttene som det skal dulles med?

Gjest gardiner

Skjønner at du heller ikke kan være i en gymsal med tenåringer(gutter)?

Da jeg hadde en klasse i gym, var det flere gutter som merket noe der nede som du sier.

Nå er du uskalig og det vet du. Hvis du ikke skjønner forksjellen så er du rett og slett dum!

Annonse

Akkurat, så lett og så vanskelig. Vi gjør ofte ting alene med barna, synes ikke det er en selvfølge at faren må være med om jeg vil i svømmehallen med barnet. Ville ikke overlatt min femåring til selv selv i herregarderoben.

Det må vel kunne finnes alternative løsninger, f.eks. at jeg blir med ham på toalettet hvor han skifter, og at han så går gjennom herregarderoben og tar en rask dusj der? Det ville vel både han og jeg turt ;) (vel, ikke at jeg ville dusjet i herregarderoben, da, men jeg kunne sendt min sønn dit for å gjøre det).

Nå har jeg barn av samme kjønn som megselv, så når jeg tar de med er det ikke noe problem. Men de er noen ganger med broren min i svømmehallen og jeg har aldri sett på det som noe problem at de er med han i garderoben. Ikke han heller, før jeg fortalte ham om denne diskusjonen her :)

Han sa følgende "jeg sender ikke, under noen omstendigheter, dine spinnville og svimete unger alene i garderoben det kommer ikke til å gå bra". *S*

Gjest gardiner

Nå har jeg barn av samme kjønn som megselv, så når jeg tar de med er det ikke noe problem. Men de er noen ganger med broren min i svømmehallen og jeg har aldri sett på det som noe problem at de er med han i garderoben. Ikke han heller, før jeg fortalte ham om denne diskusjonen her :)

Han sa følgende "jeg sender ikke, under noen omstendigheter, dine spinnville og svimete unger alene i garderoben det kommer ikke til å gå bra". *S*

Tok du det som et kompliment at ungene dine er så svimete og lite selvstendige at de ikke greier seg selv i en garderobe? Greier de ikke sånt hjemme heller?

Mrs. Wallace

Men hva med den 13 år gamle jenta som er i puberteten og helst av alt vil ha kroppen sin for seg selv. Bør ikke hun slippe å dele garderobe og dusj med en gutt fra skolen, selv om han "bare" er sju år?

Mange unger i sjuårsalderen har begynt å bli sjenerte og vil helst slippe å treffe klassekamerater nakne.

Og når synes du de er for gamle, da?

Gjest gardiner

Ville ikke reagert i det hele tatt. Hvordan skulle jeg ellers kunne ta med min sønn på svømming? Ikke aktuelt å la ham være alene sammen med voksne menn i herregarderoben, i hvert fall!!!

Når blir han for gammel til å være med deg da? Eller når blir han gammel nok til å greie seg selv?

Annonse

JEG ville ikke reagert på at en liten gutt på 7 skulle være i damegarderoben, men datteren min ville nok gjort det! Jeg tror nok de fleste som sier NEI! i denne tråden gjør det utifra barnas egen bluferdighet, og ikke sin egen!

mvh

Når blir han for gammel til å være med deg da? Eller når blir han gammel nok til å greie seg selv?

Når man er klar for å være alene i garderoben, har ingeting med alder å gjøre, så det er umulig å svare på når det vil skje.

JEG ville ikke reagert på at en liten gutt på 7 skulle være i damegarderoben, men datteren min ville nok gjort det! Jeg tror nok de fleste som sier NEI! i denne tråden gjør det utifra barnas egen bluferdighet, og ikke sin egen!

mvh

Jeg spør fordi jeg ikke helt skjønner: er virkelig majoriteten av unger så sjenerte overfor det andre kjønn? Dette er et helt ukjent fenomen i min familie (ennå).

Jeg spør fordi jeg ikke helt skjønner: er virkelig majoriteten av unger så sjenerte overfor det andre kjønn? Dette er et helt ukjent fenomen i min familie (ennå).

Ja, når de er 7 år er så absolutt mange begynt å bli sjenert for å vise seg naken for jevnaldrende!

mvh

Når man er klar for å være alene i garderoben, har ingeting med alder å gjøre, så det er umulig å svare på når det vil skje.

Han vil bli klar før.

Det er litt rart: På den ene siden hyler man om at 6-åringer er aalt for små til å begynne på skolen, og på den annen side er 7-åringer mer enn store nok til å gå alene i svømmehallen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...