Gå til innhold

Ødelegger livslysten

Anbefalte innlegg

Gjest hva kan jeg gjøre...

Dette innlegget hadde passa inn i samliv, seksualitet, hud og hår forumet, men jeg velger å legge det inn under psykiatri iogemd dette problemet mitt snart tar all siste rest av livsgleden min...

Problemet mitt er hår, hår i hele annsiktet... Det begynte for 2år siden, min daværendes kjærest slang med leppa og sa at jeg hadde skjegg og bart- litt hår over overleppa var jeg klar over at jeg hadde, men hadde aldri latt meg knekke av den tanken,- før denne kommentaren.

En dag i litt brisen tilstand så tok jeg høvelen og shava meg i hele annsiktet- Utrolig klar over at det var det dummeste jeg kunne gjort, men denne kommentaren hadde ligget i hodet mitt i flerne dager..

Jeg skal prøve å la vær at dette innlegget blir uendelig langt, men kan nevne jeg har prøvd uendelig mangen andre hårfjerningsmetoder, ingen som funker.. Nå bruker jeg et type sandpapir som skal slipe bort håra, ikke noe supermiddel nei.

Tingen er, dette hårproblemet mitt ødelegger hele livet mitt, føler når jeg går ut at alle ser skjeggstumpene mine, vet at det synes for jeg har hørt det av andre at det synes. Ikke går jeg ut, utrolig jeg klarer meg på jobb, enn hvor lenge det varer... Etter jobb sitter jeg hjemme, de gangene jeg går ut så bruker jeg timesvis med å nappe ut det jeg ser og kjenner,,,

Tørr ikke lenger å være fysisk med en mann, hvertfall ikke kyssing i annsiktet. Trekker meg helt unna, livredd for at folk skal komme for nær meg.

Det at jeg sitter så mye hjemme gjør meg jo selvsagt utrolig deprimert, er sånn at jeg egentlig ikke ser vitsen i livet, for et liv som dette er jeg ikke lysten på å leve i mangen år framover, det klarer jeg ikke....

Jeg har ikke fortalt om mitt problem til noen, ikke det at jeg tror dem ikke ser håret.. Men jeg prøver å fremstå så utrolig sterk hele tiden, så jeg tørr ikke å krype utav mitt skjell og la dem vite hvor mye jeg egentlig sliter.

Jeg har alltid vært en sterk person, har aldri slitt med noenting- Før dette..

Jeg har alltid vært et livsglad vesen, utadvendt og alltid godt humør, savner så utrolig den gamle meg...

Håret mitt i annsiktet hemmer meg i livet på alle måter og nå er jeg så uendelig lei og trett av å alltid tenke på dette, at jeg aller helst vil dø, vil ikke ta livet av meg selv egentlig- men det er ingenting jeg ønsker mere enn å slippe livet.

Bare å skrive inn dette innlegget var et skritt for meg, dette er første gang jeg forteller om mitt problem til noen. Sjøl om jeg er anonym for øyeblikket, så føler jeg alikevell jeg har fått letta litt på sjela mi...

Jeg er jente om noen skulle lure..

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/232844-%C3%B8delegger-livslysten/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har en venninne som sliter med hår som kommer fram under nesen. Hun kan stå å nappe dem ut med en pinsett framfor alle som er til stede. Ville bare si at ingen ser ned på henne av den grunn. Faktisk er hun en utrolig pen jente. Jeg tenker bare at jeg er glad jeg ikke har dette problemet. Har du tatt dette problemet opp med en spesialist? Det må da være noe som kan gjøre situajsonen bedre...?

Gjest Lysglimt

For håpe du velger å leve,selv om du har det veldig vondt nå.

Er utrolig hvor mye ekle kommetarer fra andre eller en person kan bety,spesiellt når det kommer fra noen man er glad i.

Den man helst vil høre fine ting av,veldig sårende når akkuratt den personen sier det.

Forstår at dette er et problem for deg,spesiellt etter han gjorde deg mere oppmerksom på det,til et stort problem.

Er ikke sikkert folk ser det så godt som du selv tror,ofte legger vi bedre merke til ting selv,men du kan jo prate med noen som har greie på dette.

En hudspesialist kanskje?

Veldig trist at du har selvmordstanker,tror du er en fin jente jeg,på utsiden og innsiden,men ikke kjekt for deg å ha det som dette.

Du må ikke gå og slite med tankene dine alene,det er jo tunge tanker du har.

Kanskje du kan finne noen å prate med,en psykolog eller annen behandler?

Ønsker deg iallefall alt godt,og håper du får det bedre snart.

Varme tanker fra meg :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...