Gå til innhold

Tur i vogn med nyfødt

Anbefalte innlegg

Gjest vil på tur

Jeg trodde alle små likte en tur ut i vogn. Men nå har jeg prøvd flere dager og det slår ikke an.

Passe varm, god dyne, lua og klærne sitter bra, fått to fulle pupper og ren bleie. ned i vogna og ut, så er det bare gråt. Han gråter ikke ellers, kun oppi vogna. Tar jeg han opp blir han fornøyd på armen med en gang. Han er 2 uker gammel.

Er det for tidlig med tur i vogn? Er det utrygt oppi der? bedre på armen til mamma og pappa, Den kjente sofaen, lekegrinda, vogga osv?

Noen som har opplevd lignende, men barna har vent seg til det?

Livredd for at det ikke blir turer på meg framover.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/232966-tur-i-vogn-med-nyf%C3%B8dt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vil tro han føler det utrygt fordi han ligger for ubeskyttet. Er det litt kjølig kan en god voksipose som blir pakket tett rundt ham hjelpe. Er det varmt tar du et babyteppe og svøper ham i det.

Han er jo vant til å ligge ganske trangt, og en vogn blir veldig stor for et så lite barn. Når vogna går så vil han merke veldig godt at det er mye plass rundt ham.

hehe...ler litt fordi jeg kjenner meg godt igjenn. jeg også trodde alle unger elsket å ligge i vogn,min første gjorde nemlig det(men han sov ikke om nettene)så kom nr2.han hylskreik, og nektet plent å oppholde seg i vogna.han skrek hele tiden,prøvde alt. det var håløst...men dette med å svøpe rundt han et helseteppe,gjerne litt fast, er ikke noen du m ide, det hjalp litt på . men igrunnen var det tiden som hjalp mest....det kom seg når han ble 3-4 mnd, da begyndte jeg å trille han når han var trøtt og skulle sove....dermed sovnet han til slutt,etter å ha hylt en stund. han ble vel gradvis vandt til å sove i vogna, etterhvert ble det mulig å legge han i vokna våken også.lykke til! Er ikke du som gjør noe galt, barna er mye mer forskjellige enn vi tror!

Annonse

Akkurat sånn er det her også, hvis det er noe trøst. Gjelder alle stedene han må sove alene.....Det beste er visst å sove på armen til mamma eller pappa på dagen, og tett inntil mamma om natta.

Jeg greier å få han til å sove andre steder hvis han ligger innsvøpet i teppe og han sovner på armen vår. Da kan vi flytte han over i vogna.

Han er 2 1/2 uke gammel.

Akkurat sånn er det her også, hvis det er noe trøst. Gjelder alle stedene han må sove alene.....Det beste er visst å sove på armen til mamma eller pappa på dagen, og tett inntil mamma om natta.

Jeg greier å få han til å sove andre steder hvis han ligger innsvøpet i teppe og han sovner på armen vår. Da kan vi flytte han over i vogna.

Han er 2 1/2 uke gammel.

alt blir mye lettere etterhverrt.....heldigvis for det! ;.)

Men de liker å ha det lunt og trangt.

min yngste sov ikke i sengen,,,,han sov derfor i en bag ved siden av senga vår....for den var mye smalere..helsetepper litt stramt rundt kroppen ble også et "must"

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...