Gå til innhold

Ser barna dine på barne-tv?

Anbefalte innlegg

Gjest efoll

for et par år siden ville streik i nrk vært en mindre "katastrofe" i heimen dersom barnetv ble berørt. Slik er det ikke lenger. Mine på 4 1/2 og 7 er ikke interessert lenger. Før visste jeg hvilket program som kom på barnetv hver dag, hadde full oversikt. Nå har jeg ikke peiling. Har ikke sett ordentlig på barnetv siden adventstiden, da var nissene populære.

Ikke det at de ikke ser på tv! Jeg jobber på bibliotek, og har anledning til ta med meg drøssevis med dvd-filmer hjem.O særlig guttungen på 4 elsker å se på film. Nå er det imidlertid mindre fordi han er så mye ute. Og godt er det.

Jeg undrer meg over den manglende interessen for barnetv. Er deres barn også sånn når de er blitt litt eldre? Passer barnetv på nrk helst for barn under 4 år?

Bare så det ikke misforståes: det plager meg ikke at de ikke ser på, altså. Er bare nysgjerrig på hvordan det er med andre unger.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/232969-ser-barna-dine-p%C3%A5-barne-tv/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest prust

Jeg har tre barn på 2, snart 5 og 7 år.

Han eldste har vært hektet på TV fra han var 1,5 år - da var det Tletubiene og Byggmester BOB som var det store. Han har "alltid" sett barne-tv.

Nummer to var vel nærmere tre år før hun begynte å se barne-tv fast. Nå ser hun som regel, men det er ingen katastrofe om hun ikke får sett.

Minstemor begynte å se litt (dvs 5-10 minutter) på barne-tv eller en dvd i vinter. Hun liker godt Mummi og Byggmester Bob, men holder ikke ut leneger enn maks 10 minutter.

Så hos oss er det faktisk 7-åringen som er mest avhengig!!!!

Ja, her er alle 3 like hekta! ;-)

Og det er kun NRK som _er_ barnetv.... I nøden kan de se på noe annet, men det er helst hvis vi har vært borte og ikke fått sett barnetv på nrk... eldstemann er hekta på dyr, så han skal se på "Elgenes dal" i kveld... Arvelig belasta, sa du?

Annonse

Jenta mi på 5 vil sjelden se barne-TV på NRK og jeg forstår henne godt! Er jo bare stress og mas jo. Hvorfor skal de dele opp denne halvtimen i så mange deler? Blir utrolig oppstykket og liten tid til å fordype seg i noe.

Derimot elsker hun Knøttene og Tom & Jerry. Men mest av alt digger hun Høy på pæra, Mr. Bean og Borettslaget......

Hun har en utrolig fordypningsevne og trives best med filmer. Heller det en 1/2 time med ørten innslag + ablegøyale programledere innimellom slagene ;o)

Gjest Destini

Hallo!

Jeg er også litt forbauset over at min femogetthalvtåring er så lite interessert i barne-tv. For litt over ett halvt år siden, likte han det relativt godt unntatt barnas supershow og Emil. Barnas s-show ble for kjedelig, og pappan til Emil for skummel. Det han likte best var Midt i planeten. Men nå? Nå vil han helst slippe...... Til mammas ergrelse er Disney channel mest pop. Men det får han bare i helgene..........

Annonse

Junior så nok fortsatt Barne-TV da han var 4 1/2, i hvert fall i vinterhalvåret (dvs. streik i mai / juni ville gått helt greit). Men nå er han 7 år og har ikke sett på lenge.

Vi har en tegnefilmkanal, den ser han litt på når det passer - en liten stund de fleste ettermiddager, og i helgene også om morgenen. Noen ganger ser han film lørdag eler søndag morgen i stedet for (han står opp i god tid før resten av familien).

Datteren min så Barne-TV litt lenger enn broren, men også hun ga seg i 7-årsalderen såvidt jeg husker.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...