Gå til innhold

idag var det lille persille sin tur

Anbefalte innlegg

matildes mor

Ja idag var det vår tur til å få en tur på legevakten med en hylskrikende unge og blodet rennende nedover genser....Hva jeg snakker om? For første gang i livet måtte lille persille til legen å sy...

Og det var litt av en prøvelse gitt....3 stykker måtte stivholde mens skrekken lyste ut av øynene og hun brølte mamma,mamma-ikke gjør dette mot meg....

Morshjertet mitt gråt,mens jeg snakket beroligende til henne og samtidig prøvde jeg å unngå å se på skaden...

Men etter bedøvelsen som tydelig var det verste-gikk resten som en drøm.

Har snakket med vesla ikveld og hun forklarte meg godt hvorfor hun skreik slik: "du skjønner det mamma-at jeg har jo aldri fått sprøyte før jeg og aldri har jeg sydd heller,så jeg var bare skikkelig redd for hvordan det skulle føles..."

Men nå er det visst glemt,-)

Puh!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/232984-idag-var-det-lille-persille-sin-tur/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

matildes mor

Skrekken for det ukjente er verst for en liten tass ja.

Bedøvelse og suturer i hodebunnen er ikke så vondt, men de vet jo ikke det.

"Skrekken for det ukjente er verst for en liten tass ja."

Synes nå skrekken for det ukjente kan være ille for en stor tass også jeg da;-)

Men når frøkna kan stille i barnehagen i morgen tidlig med "verdens største" bandasje,ja da lover jeg det at det var verdt det,hehe;-)

"Skrekken for det ukjente er verst for en liten tass ja."

Synes nå skrekken for det ukjente kan være ille for en stor tass også jeg da;-)

Men når frøkna kan stille i barnehagen i morgen tidlig med "verdens største" bandasje,ja da lover jeg det at det var verdt det,hehe;-)

Jeg har sett det stolte fjeset til en tilsvarende tass med gips på armen, og det var visst også verd det. Alle kompisene har tegnet på gipsen. Den var blå, men er nå et surrealistisk kunstverk. Ungen falt fra et tre, fire meter ca og ned i en steinur. At det gikk bra.

matildes mor

Flink å sette ord på ting den jenta.

Godt det ble en positiv avsluttning av legevaktbesøket for henne. Det hjelper godt på legeskrekk ved evt. senere anledninger.

Hvordan går det med den traumatiserte moren nå?

mvh

Den traumatiserte moren har det etter forholdene bra;-)

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...