Gå til innhold

Lamictal og p-piller

Anbefalte innlegg

Gjest nienna

For en tid siden startet jeg opp igjen på p-piller. Har gått på det tidligere, men sluttet av forskjellige årsaker. Sist jeg gikk på p-piller merket jeg ikke så mye til dem, men denne gangen merker jeg at psyken min har blitt forandret. Jeg er blitt mye mer ustabil og føler at jeg mister litt grepet på tilværelsen.

Har hørt noe om at lamictal og p-piller virker inn på hverandre. Stemmer det? Sist jeg gikk på p-piller gikk jeg ikke på lamictal. Det er fastlegen min som har skrevet ut p-pillene og jeg vet ikke om vedkommende har oversikt over de medisinene jeg får av psykiateren min.

Jeg har også vært inne i en eksamensperiode nå, så det kan jo være at det bare er det som har virket inn på den psykiske helsen min og at ting ordner seg når dette er over, men jeg klarer ikke helt å legge fra meg tanken om at disse medisinene virker inn på hverandre.

Hilsen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/232995-lamictal-og-p-piller/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har opplevd akkurat det samme. P-piller halverer effekten av Lamictal. Legen min visste heller ikke det, og jeg fikk masse problemer. Når jeg sluttet med p-piller fikk jeg forferdelig mye bivikkninger som varte i 2 mnd. Dette fordi dosen plutselig ble dobblet nesten over natten. Ta en serum-måling så vil du se det. Jeg lå på 9 når jeg tok p-piller og hoppet opp på 18 når jeg slutta.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/232995-lamictal-og-p-piller/#findComment-1775396
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...